117 van de 224
« Eerste  < Vorige 115 116 117 118 119 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 januari 2009 07:11 PM
  [ # 1741 ]

Dat is mooi dan gaan we gewoon zo verder.

De koude start gaat nog wel wat aandacht behoeven. Als hij goed warm is start ie matig, als ie goed koud is start ie slecht. Daartussenin gaat het allemaal wel.

De Primary Trigger opstelling is een deel van het probleem. Daardoor moet ie in ieder geval twee krukas rondjes draaien voordat ie kan synchroniseren. Maar goed, daar kan ik mee leven, maar nu slaat ie ook nog matig aan. Daar zal dus nog wel wat werk aan moeten gebeuren. Als hij eenmaal loopt, rijdt ie geweldig, maar we zijn dus nog niet klaar.

Ik heb John op zijn ziekbed gemaild of we de koppellingen in een wat versneld trajekt kunnen gaan zetten, want ik kan niet verder zonder dat er een heftigere koppelling in gaat. Misschien heeft Rene dan ook zin om mee te denken over een krukas triggerwiel. Ik ga eens een Gti T vliegwiel opgraven om te kijken of dat op een of de andere manier een beetje kan met een HALL sensor. Ik heb al wat ideeen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 19 januari 2009 07:19 PM
  [ # 1742 ]

Prachtig werk! Nette prestaties ook Laughing

De VEMS is idd een hele opgave maar het blijft ZOOO leuk…

Heb je eigenlijk als je aan het afstellen bent de lambda waarde zo op je scherm of neem je voor de gemakkelijkheid een apart display?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 januari 2009 07:43 PM
  [ # 1743 ]

Lambda staat de hele tijd op je scherm, ongeacht welk scherm je in bezig bent in de vorm van een balk met groene en rode stippen. Midden van de balk is lambda 1.00, als ie uitslaat naar rood is ie rijk en groen is is arm.

Ik denk dat wat ik nu heb zo’n beetje het maximale is wat er uit het standaard blok met standaard beademing kan zonder NOS of Ethanol enzovoort. Er zou dus nog iets meer koppel in het middengebied moeten kunnen wellicht dat een koppelling in betere staat dat ook gewoon aankan. Ik ga in ieder geval voor iets wat idioot veel koppel aankan, en ik zet gelijk mijn prestige hydraulische koppellingsbediening er in.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 januari 2009 08:10 PM
  [ # 1744 ]

Wat ik nou weer niet snap, is dat John zonder de resultaten gelezen te hebben, de juiste pk’s op wist te dreunen.
Hij weet kennelijk echt hoe een auto werkt.  Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 januari 2009 08:25 PM
  [ # 1745 ]

Hij heeft je wel verteld dat ik ‘m gemaild heb he?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 januari 2009 09:37 PM
  [ # 1746 ]

Nee, ik heb HEM verteld, dat JIJ gemaild hebt, wat ik uit voorgaand bericht heb mogen begrijpen.  Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2009 09:47 PM
  [ # 1747 ]
sans-pareil schreef:

Wel interessant dat ondanks een ander motormanagement systeem het 2250rpm gti turbo schokje nog steeds bestaat.

Nu ben ik wel erg nieuwsgierig waar dit dan in zit..
Dat klinkt als een uitdaging Wink

sans-pareil schreef:

Over het filmpje? Ik weet niet meer wie de videocamera opmerking maakte. Nouja ik ga gewoon de hele meuk op youtube gooien, hier en daar zijn er wel leuke stukjes.

Als je hem hier kan krijgen wil ik wel een poging wagen Wink

sans-pareil schreef:

0-100 tijd zal wel leuk zijn, maar dat moet ik eens proberen met een goed droge weg. Vandaag op de terugweg van Eindhoven nog wel wat stoplicht sprintjes gedaan op de N11, maar aangezien ik zelf de traction control ben is de wheelspin beperken nog een beetje een uitdaging. Dat zal nog enig oefening vereisen.

Gistermiddag was ook wel erg dramatisch met grip. Volgas in 2 was voor mij ook geen optie.
Savonds later om uur of 11 kon ik wel in ze 2 wel doortrekken zonder al teveel wielspin, toen was het een tijdje droog geweest.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 19 januari 2009 10:56 PM
  [ # 1748 ]

zet er eens echte banden onder! dan heb je ineens veel minder wielspin en ben je ook nog eens sneller weg. Smile Belangrijker nog: je remweg wordt korter, je abs hoef je eigenlijk helemaal niet meer aan te spreken en ook in de bochten blijft je auto beter op de weg!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 januari 2009 10:57 PM
  [ # 1749 ]

Ja op het laatste stuk van de proefrit in Nijmegen om 01.00 uur had ik ook last van wat vierwieldrifts hier en daar. Daar was de grip ook niet bepaald optimaal.

Dat schokje is echt mysterieus. Het voelt als een misfire, maar ik begrijp er eerlijk gezegd niets van. Ik heb ‘t aan DP engineering voorgelegd. Eens kijken wat zij er over zeggen.

Ik zal eens kijken naar dat filmpje. Misschien kan ik ook gewoon een klein stukje uploaden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 januari 2009 12:03 AM
  [ # 1750 ]
sans-pareil schreef:

Dat schokje is echt mysterieus. Het voelt als een misfire, maar ik begrijp er eerlijk gezegd niets van. Ik heb ‘t aan DP engineering voorgelegd. Eens kijken wat zij er over zeggen.

De mythe was toch dat het een schakeling was tussen 2 verschillende soorten circuits in de elektronica?
Dat is met jouw huidige opstelling nu uitgesloten?

Ben benieuwd of ze een verklaring hebben Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 januari 2009 12:14 AM
  [ # 1751 ]

Nouja, een electronische overschakeling was het enige wat ik kon verzinnen, ervanuitgaande dat het niet door de fysieke karakteristiek van de motor komt.

Maar nu ik een totaal ander motormanagement systeem heb en het er nog steeds een beetje in zit begin ik toch bij die motor karakteristiek uit te komen… ik zou het anders ook niet weten.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 20 januari 2009 03:05 PM
  [ # 1752 ]

Goed bezig Sans!

Leuk om dit verhaal te lezen en te volgen.
Ik zal het zeker blijven volgen, dus blijf schrijven Wink

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 januari 2009 05:12 PM
  [ # 1753 ]

Ja ‘t is een leuk projekt. En gelukkig nog laaaaang niet af, ik heb er nog jaren plezier van alvorens Veyrons het niet bij kunnen houden Wink.

Ik ben even met John aan ‘t overleggen over de koppelling. Het begint ergens op te lijken, John weet een oplossing die wel 900nm+ ofzo aan moet kunnen. Dan is die bottleneck in ieder geval uit de wereld. Omdat de motor er toch voor uit moet is er dan gelijk ook lekker de ruimte om de prestige koppelling te monteren.

Ik vind het alleen moeilijk om te beslissen of ik nou wel of niet een tussenoplossing op basis van de huidige motor (pre St.M Special) moet gaan doen. Op zich zou die dan lekker voort kunnen leven in de prestige tzt. Decisions, decisions…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 januari 2009 09:15 PM
  [ # 1754 ]
sans-pareil schreef:

Nouja, een electronische overschakeling was het enige wat ik kon verzinnen, ervanuitgaande dat het niet door de fysieke karakteristiek van de motor komt.

Maar nu ik een totaal ander motormanagement systeem heb en het er nog steeds een beetje in zit begin ik toch bij die motor karakteristiek uit te komen… ik zou het anders ook niet weten.

Was het eerst met je eens.

Maar dat zou niet verklaren waarom het er de ene keer wel is en de ander keer weer niet zit ik nu weer te denken…
Dat moet toch elektronica rommel zijn dan?

Ik voel een opgefokte Prestige aankomen Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 januari 2009 09:29 PM
  [ # 1755 ]
Arjan Verkade schreef:

het er de ene keer wel is en de ander keer weer niet

Heb ik daar overheen gelezen?

Profiel  
 
 
117 van de 224
« Eerste  < Vorige 115 116 117 118 119 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook