Bij mij is er wél een signaal dat de ruitewisservloeistof op is. Vervolgens gaat zo’n enorme kant- en klaar fles van de Shell er volledig in.
Kapotte lampen heb ik nog niet gehad (22000 km) Misschien heeft het allemaal inderdaad te maken met de Xenon-lampen?
Kromme panelen heb ik niks van gemerkt.
De park-distance werkt prima met trekhaak mét dop erop, nooit problemen.
De enige kritiek die ik herken is het feit dat bij het sproeien het midden van de ruit moeilijk schoon te krijgen is.
Sinds 1 juli 2008 rijd ik in een GC4P 2.0 HDIF Exclusive EB6V Blue Oriental, Pack HiFi + NaviDrive + Pack Detection 2 + trekhaak + USB box
Mijn achter uitrijd verklikkers werken ook gewoon goed met de trekhaak erop.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
picassoke schreef:Met xenon heb je een grotere inhoud voor je ruitensproeiervloeistof, en een signalering voor een te laag niveau ook dacht ik.
klopt, als het niveau (bijna) 0 is komt er een pop-up op het scherm van de navi, komt er een melding in het logboek en gaat het Service lampje branden. Dan kan je er welgeteld 6L bijgieten (ik kon het ook nauwelijks geloven).
Zijn er ook forummers bij wiens auto de Xenons kapot zijn gegaan en zo ja komt Citroën daarin tussen want die lampen zouden (behoudens ongeval of zo) een levensduur moeten hebben die gelijk is aan die van de auto
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Voor zover ik weet zijn er hier geen mensen die al xenons kapot gehad hebben.
Nu is het wel zo dat het altijd kan gebeuren. En dit ligt daarom niet aan citroen. Op autoweek in de “myreviews” lees je toch regelmatig iets over xenon lampen die stuk gingen bij merken zoals audi, bmw, mercedes, toyota, volvo,... dus het is zeker mogelijk.
Ook de starters van de lampen kunnen wel eens zorgen dat de lamp niet gaat branden.
ALs ze ooit stuk gaan dan zal je ze moeten vervangen, of in jouw geval de leasemaatschappij
Kost zo rond de 200 euro voor een lamp dacht ik.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gautier schreef:De enige kritiek die ik herken is het feit dat bij het sproeien het midden van de ruit moeilijk schoon te krijgen is.
idd
Die kromtrekkende panelen heb ik ook. Ik heb het de eerste keer gemerkt na mijn eerste skiverlof. Ik vermoed dat de lage temperaturen er voor iets tussen zitten. Het lijkt wat te minderen bij hogere temperaturen, maar ze blijven nog altijd een beetje krom.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Van die sproeier heb ik eigenlijk geen last. De sproeiers van bvb een RAV4 van toyota zijn pas een ramp. 4 dunne straaltjes, en daar moet je het mee doen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Ben ook tegen een derde sproeier, dan is de tank helemaal snel leeg
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd, dan is hij nog sneller leeg. Doet er mij aan denken ik moet dringend mijn sproeier bijvullen want hij is leeg heb ik vandaag ondervonden. Gelukkig regende het zodat men ruit nog proper raakte.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:ALs ze ooit stuk gaan dan zal je ze moeten vervangen, of in jouw geval de leasemaatschappij
(lichtjes uitwijdend / off-topic)
kwestie van betalen ben ik er nog niet zo zeker van, denk dat die jongens wel wat “harder” onderhandelen dan de meeste particulieren; ik kreeg een diepe zucht te horen toen ik bij een Citroën-dealer binnensprong om een ODH-beurt voor mijn auto af te spreken en de brave man zag dat de papieren op naam stonden van een lease-firma; ik was allicht zo naïef om te denken dat ze blij zouden zijn met klanten die 50.000/jaar afleggen
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Komt de wagen van citroen-lease of van de een of andere maatschappij?
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Maakt niet echt uit van welke lease mij ze komen, ze zijn allemaal erg kien op de centen en dat is de laatste maanden alleen maar erger geworden. Bij mij deed de lease my zelfs moeilijk toen ik aangaf dat een C1 niet echt een vervangende auto was toen mijn auto aan de turbo vervanging ging. Uiteindelijke kreeg ik een normale auto mee (overigens niets mis met een C1 maar mijn ouders (80 en 81) krijg ik er met goed fatsoen niet in, erin misschien nog wel maar eruit ?)
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb ook een weekje met een C1 gereden toen men auto binnen stond voor nog maar eens te zoeken achter men lawaai.
Niets mis met die auto, leuk karretje, maar ik voelde me toch niet erg veilig op de autosnelweg tussen al die andere auto’s die plots veel groter lijken doot dat kleine achterruitje.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb ook een weekje met een C1 gereden toen men auto binnen stond voor nog maar eens te zoeken achter men lawaai.
Niets mis met die auto, leuk karretje, maar ik voelde me toch niet erg veilig op de autosnelweg tussen al die andere auto’s die plots veel groter lijken doot dat kleine achterruitje.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Lampjes doen het na 19kkm nog steeds.
Ruitensproeier gaf het bij mij wel (tijdig?) aan, in ieder geval deed hij het nog. Er ging wel belachelijk veel in, die 6liter zit er niet ver van af.
Net m’n auto weggebracht (morgen de 3e poging appel aan te zetten), vervanger is een C4 berline (1.6 16v) handjeschakelen en ontkoppelen is weer even wennen…:)
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)