Bx tzd turbo ‘93
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 20 januari 2009 12:09 AM

Ik kan in belgie nog een bx tzd turbo kopen met maar 140000 km.
Ziet er nog wel aardig uit,een of ander aktiemodel met als extra een schuifkanteldak erin.
Zit hier al de xantia motor in?,de bx is van bjr ‘93?
Of zit er nog de oude motor in,maar wel met de xantia hydroliekpomp.
Waarschijnlijk ga ik zondag even kijken,ik kan de bx kopen voor 300 euro
wat geen verkeerde prijs is.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 20 januari 2009 12:44 AM
  [ # 1 ]

Volgend mij niet, er zijn kleine verschillen tussen een xantia td en een bx.
Zover ik weet is een tzd turbo uit 1990 hetzelfde als 1993.

Maar km stand is zeker bijzonder!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 20 januari 2009 12:50 AM
  [ # 2 ]

deze dus
 

Betreft volgens mij gewoon een 17td.

Actiemodel biaritz is rijkelijk uitgerust

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Gepost: 20 januari 2009 12:55 AM
  [ # 3 ]

Dit is de gewone BX motor.
Bij mijn weten zijn er geen Biarritzen met 6+2pomp geleverd.

Het is kwa exterieur en interieur een zeer mooie auto, achteraan zijn het wel manuele ramen voor voor de rest alles op en aan, zelfs plip.
(Biarritz in het algemeen, deze auto ken ik niet)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 20 januari 2009 01:11 AM
  [ # 4 ]

Dat is de bx,het lijkt mij een millesime uitvoering of zo.
Ik laat nog even een foto opsturen van het laswerk wat nodig is,er moet in ieder geval een plaatje in de kofferbak gelast worden.
Ben benieuwd.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Gepost: 20 januari 2009 01:42 AM
  [ # 5 ]

De Belgische Millesimes en Biarritzen zijn identiek.
Biarritz is meestal Bleu Siderale, Millesime in Sable…?

Omgedraaid kan evengoed maar die zijn héél zeldzaam.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 januari 2009 01:59 AM
  [ # 6 ]

Re: Bx tzd turbo ‘93

ray schreef:

Ik kan in belgie nog een bx tzd turbo kopen met maar 140000 km.
Ziet er nog wel aardig uit,een of ander aktiemodel met als extra een schuifkanteldak erin.
Zit hier al de xantia motor in?,de bx is van bjr ‘93?
Of zit er nog de oude motor in,maar wel met de xantia hydroliekpomp.
Waarschijnlijk ga ik zondag even kijken,ik kan de bx kopen voor 300 euro
wat geen verkeerde prijs is.

Gr Raymond

Er zijn geen BX-en geleverd met de Xantia 1.9 turbodiesel.
Ik kan de positie van het brandstoffilter niet zien, maar gezien de klachten zal dat wel op de motorsteun zijn. Dan heb je dus de “oude” layout. Niet zo erg.

Reken wel met de invoerkosten van plm 100 eur voor de RDW (ze erkennen het Belgische certificaat wschl. niet en er moet dus gewogen worden) en rest-BPM van plm 300 eur voor de belastingboeven.

Let alleen *HEEL* *ERG* goed op roest aan de dakplaat en de bodemplaat, een zonnedak geeft meestal een hoop bijkomende ellende door lekkages, een keer vergeten dicht te doen etc.
Met name de voetenbakken van achterpassagiers willen nog wel eens ongemerkt blank staan.

300 eur voor een goede turbodieselmotor met weinig km’s is overigens ook geen geld.

En haal VOOR je gaat invoeren de lichtmetalo’s eronder vandaan, dat scheelt je weer invoerkosten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 25 januari 2009 11:04 AM
  [ # 7 ]

Re: Bx tzd turbo ‘93

karel schreef:

En haal VOOR je gaat invoeren de lichtmetalo’s eronder vandaan, dat scheelt je weer invoerkosten.

Hoeveel scheelt dat dan??? Moet volgend jaar ook mn Belgische BX GTi invoeren…

Overgens geen veerkeerde auto, die TZD, voor dat geld!
Er zitten dus velgen onder en de originele krijg je erbij???

Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 januari 2009 01:55 AM
  [ # 8 ]

Valt wel mee, effectief misschien een tientje,  maar uit principe betaal ik liever geen belasting voor iets wat er niet toe doet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook