Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Er verdwijnt van alles door de gaten waar de gordels uit de achterbank steken. Speelgoedjes van de kinderen, muntgeld etc.
Weet iemand of de bekleding van de zitting van de achterbank te verwijderen is en weer (fatsoenlijk) terug te plaatsen? Of op een andere manier het inwendige van de bak te bereiken?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Volgens mij als het via de gaten van de veiligheidsgordels verdwijnt kun je toch volstaan met het “opkiepen” van de zittingen…...
Net zoals je moet doen om de achterbank plat te leggen.
Nee, het verdwijnt echt in de zitting. Als je de zitting op kiept, of er uit haalt, hoor je dan ook muntjes rollen binnen in de zitting over de harde bodem daarvan.
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Brian schreef:Nee, het verdwijnt echt in de zitting. Als je de zitting op kiept, of er uit haalt, hoor je dan ook muntjes rollen binnen in de zitting over de harde bodem daarvan.
Géén idee, ik heb géén kinderen
Maare, doe eens even een plaatje, misschien is het het zelfde systeem als de voorstoelen…...
Achterbank lossleutelen en alles er uit schudden :
Zou het echt niet weten of de bekleding er makkelijk af te halen is.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Snij je toch gewoon een stukkie van de onderbekleding los , en dan ff voelen met je arm door het gemaakte gat .
Of je hele bekleding aan de onderkant weg , nog makkelijker , zie je toch niet .
XM TCT Ambiance`94
Niet slim Dirk, onderkant van de zitting is het “hoofdeinde” van de kofferbak als je de bank opklapt….
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Die muntjes lekker laten zitten, daardoor is je auto 2x zo veel waard….
Leeuwis schreef:Niet slim Dirk, onderkant van de zitting is het “hoofdeinde” van de kofferbak als je de bank opklapt….
Niels
Niet slim Leeuwis , `t gaat om de zitting en niet om de leuning .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nou, dan ben ik maar even de scheids:
Leeuwis vs Dirk de Pirk: 1-0
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
De onderkant van de zitting is een harde plaat, daar de bekleding weghalen heeft niet zoveel zin, want dan zit je tegen die plaat aan. De spullen gaan juist tussen die plaat en de vulling van de zitting zitten. De bekleding moet er af om er bij te kunnen denk ik.
Voor de waarde hoef ik het inderdaad niet te doen, ik vroeg het me gewoon af of het makkelijk kon.
Als het er tussen kan zonder de bekleding eraf te doen, dan moet het er zo toch ook uitkunnen…
Mss zo: Zetel opklappen, de scharnieren op de bodemplaat losmaken, achterbank eruit en schudden/voelen en de objectjes geleiden zodat ze eruit vallen.
De zitting van een xant heb ik er zo al eens uitgehaald, maar niet bij een XM.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Dirk de Pirk schreef:Leeuwis schreef:Niet slim Dirk, onderkant van de zitting is het “hoofdeinde” van de kofferbak als je de bank opklapt….
Niels
Sorry Leeuwis , maakte een denkfout, je hebt gelijk
Veel liefs , je Dirk
XM TCT Ambiance`94
stefaan5089 schreef:Als het er tussen kan zonder de bekleding eraf te doen, dan moet het er zo toch ook uitkunnen…
Mss zo: Zetel opklappen, de scharnieren op de bodemplaat losmaken, achterbank eruit en schudden/voelen en de objectjes geleiden zodat ze eruit vallen.
De zitting van een xant heb ik er zo al eens uitgehaald, maar niet bij een XM.
Zo ben ik al een uur bezig geweest, maar het blijkt verrekte lastig om de zooi weer naar buiten te laten komen. Je hoort het schuiven en rollen, maar je kan er niet bij
Dirk de Pirk schreef:
Sorry Leeuwis , maakte een denkfout, je hebt gelijk
Veel liefs , je Dirk
GRIN Thnx Dirk
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ik kom eerdaags toch bij je langs kijken we samen wel even, alles kan los dus dit ook.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “