Tellen kunnen ze. En rekenen ook. En reken er maar op dat ze hem goedkeuren.
De APK regelgeving spreekt enkel van een “Deugdelijke bevestiging”, en natuurlijk mag ik niet meer dan 0,5% CO hebben. Maar da’s met deze euro2 motor geen enkel punt.
En de uitlaat moet gasdicht zijn, en meer van die standaard eisen.
Maar cylinders tellen doen ze enkel uit persoonlijke interesse.
Oh ja, en de brandstofsoort moet kloppen.
Test
Assitch schreef:en de remmerij??Xantia remmen erop?
minimaal 288-ers erop.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Dat ga ik echt als allerlaatste doen.
Maar ik gá het wel doen, en dat kan je ook niet van iedereen zeggen.
Test
voor de 288-ers moet er wel wat aan de nafelarij worden gemachined.
Ik heb de remmen liggen, maar die zijn natuurlijk al gereserveerd.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:voor de 288-ers moet er wel wat aan de nafelarij worden gemachined.
Ik heb de remmen liggen, maar die zijn natuurlijk al gereserveerd.
Ik vind 283 ook goed hoor. Al geven de 288érs natuurlijk wel meer remkoppel.
Test
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Thijsvandebles schreef:stoterstangen90 schreef:voor de 288-ers moet er wel wat aan de nafelarij worden gemachined.
Ik heb de remmen liggen, maar die zijn natuurlijk al gereserveerd.Ik vind 283 ook goed hoor. Al geven de 288érs natuurlijk wel meer remkoppel.
remkoppel
Thijsvandebles schreef:Tellen kunnen ze. En rekenen ook. En reken er maar op dat ze hem goedkeuren.
De APK regelgeving spreekt enkel van een “Deugdelijke bevestiging”, en natuurlijk mag ik niet meer dan 0,5% CO hebben. Maar da’s met deze euro2 motor geen enkel punt.
En de uitlaat moet gasdicht zijn, en meer van die standaard eisen.
Maar cylinders tellen doen ze enkel uit persoonlijke interesse.
Oh ja, en de brandstofsoort moet kloppen.
Ik denk dat de keurmeester geen problemen heeft en krijgt met dit voertuig, echter vrees ik dat bij een steekproef jij als eigenaar zwaar de sjaak bent.
Het RDW zal dan waarschijnlijk jou auto op gaan roepen voor een voertuigonderzoek en met een V6 erin krijg je geen typegoedkeuring vrees ik…
Emiel
Je hoeft ook geen typegoedkeur, maar een motorombouwkeuring bij het RDW. Die staat toch al in de planning. Kost wel 700, maar dan heb je ook iets.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Je hoeft ook geen typegoedkeur, maar een motorombouwkeuring bij het RDW. Die staat toch al in de planning. Kost wel 700, maar dan heb je ook iets.
Zodra die RDW gekeurd is voor de motorombouw zie ik geen problemen voor de APK
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
met een 16V carrosserie was het de helft geweest….
trouwens of hij wel of niet door de apk komt is nog niet het ergste… ik ben benieuwd of je verzekering het dekt als je brokken maakt…..
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die discussie hebben we al vaak gevoerd, laten we daar nu niet opnieuw over gaan beginnen, en eerst even zien of de jongens het voor elkaar krijgen met dit project!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
waterman771 schreef:Die discussie hebben we al vaak gevoerd, laten we daar nu niet opnieuw over gaan beginnen, en eerst even zien of de jongens het voor elkaar krijgen met dit project!
helemaal mee eens!
maar ik heb daar goed vertrouwen in!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ach, het RDW gezeur hoort er toch een beetje bij. Al is die discussie al 100 keer gevoerd. Vaak was ik dan ook op het toneel.
Inmiddels ben ik al een keer of 4 bij de RDW geweest met rare projecten. 1 keer ben ik naar Lelystad gestuurd, 3 keer was altijd prijs.
@Emiel: Jij zou als keurmeester moeten weten dat de APK voorschrijft: Brandstofsoort, uitlaat gasdicht over de volledige lengte, mileu eisen, en een deugdelijke bevestiging.
De steekproef controleur controleert volgend die eisen het werk van de keurmeester, en ik ben dus niet de sjaak.
Maar verzekering is weer een heel anders verhaal: Als ik iemand door schuld dood rijdt, en ze komen erachter dat er een dikke V6 in ligt, dan ben ik wel behoorlijk de sjaak.
Conclusie: Lelystad, here i come. En daarmee einde discussie.
Test
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Het is idd allemaal heel simpel ja. De APK boeit het weinig.
Verzekeringstechnisch kan het wel een gezeur worden maar tja er zijn genoeg die een 2.0 in de moterruimte van een 205 hebben liggen.
Trouwens nooit een verzekeringagent onder de kap van een auto zien hangen of wel het juiste motorblok erin ligt.
Als jij zorgt dat je het goed doet qwa stevigheid van het huisje en de remmenrij dan kan een technische keuring altijd nog uitwijzen of je een expert of malloot bent.
Wat de RDW betreft: Er bestaat geen goedkeuring. Vandaar je een voertuig inspectie en lawaai test moet doen. Maar als je wagen goedgekeurt word, dan bestaat er een goedkeuring toch? Of is die maal eenmalig geldig. Dan kun je op basis van die goedkeuring andere bx-en met alleen een inspectie klaar zijn…
Maar…. de bekende maar. Krijg je het aantal cilinders wel aangepast op papier. Tenminste uit de GF scene verhalen ‘gehoort’ over het niet op kenteken kunnen krijgen van VR6 blokken in type III ivm cilinder aantal.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Het type blijft na goedkeur gewoon BX Progress U9. Bij Aantal cylinders komt wel 6 te staan, en bij cylinderinhoud 2900 cc.
De goedkeur telt NIET voor andere projecten. Anders ging ik geld vragen voor de rechten.
Test