Nee, nee dat geeft ie niet aan op het displaytje hoor
Goed. Hoe los ik dit vraagstuk op. Ik had al gedacht een plus die anders geschakeld wordt (bijv. verlichting, oliedruksensor of wat dan ook) door te lussen naar de nadieselklep. Moet ik wel een juiste zoeken, want stel je voor dat je je lampen uit doet en de motor stopt met stationair draaien
Moet ik nog een geschikte prooi vinden die altijd + 12 volt heeft. Ik dacht de bobine maar die wordt natuurlijk altijd aan en uit geschakeld, dus dat is geen optie.
Sigaretten-aansteker?
Zou kunnen, maar dan moet ik flinke kabels trekken. Het liefst iets wat onder de motorkap zit.
Visa Ventje schreef:Nee, nee dat geeft ie niet aan op het displaytje hoor
Goed. Hoe los ik dit vraagstuk op. Ik had al gedacht een plus die anders geschakeld wordt (bijv. verlichting, oliedruksensor of wat dan ook) door te lussen naar de nadieselklep. Moet ik wel een juiste zoeken, want stel je voor dat je je lampen uit doet en de motor stopt met stationair draaien
Moet ik nog een geschikte prooi vinden die altijd + 12 volt heeft. Ik dacht de bobine maar die wordt natuurlijk altijd aan en uit geschakeld, dus dat is geen optie.
Gewoon een geschakelde + dus, die solenoid gebruikt niet echt veel lijkt mij dus hoeft er geen relais tussen ??, maar is die draad niet goed te volgen waar hij heen gaat ?? ik heb er zelf al eens een nieuw stekkertje aan moeten zetten ( krimpen ) daar wil ook nog wel eens rottigheid zitten, of is er misschien sprake van draadbreuk, trek zo nodig ff een noodkabeltje naar je zekeringkast er zit daar zeker wel een geschakelde plus tussen, mocht hij dan wel goed lopen dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik zou eerst maar eens kijken wat er stuk is, in plaats van een draad trekken. Als je alles wat stuk is bypasst, wordt het binnen no-time een onoverzichtelijke boel.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Kan ik alleen maar beamen: niet zomaar draden gaan trekken als de oorzaak van de niet-functionerende draad niet gevonden is.
Op die draad die verbonden is met die electromagn. sproeier hoort gewoon 12V te staan, uiteraard geschakeld en niet continue.
Als die er niet op staat, dan ligt ze óf aan aarde (kaal geschuurd tegen motorblok/ carrosserie -> zekering ook kapot) óf zit er een kabelbreuk in.
Zoek de draad op in de kabelboom en meet op een ander punt.
Op de bobine zitten meerdere aansluitingen, één ervan is 12V geschakeld (meten!).
Die kun je eventueel ook gebruiken…
‘Spirit of avant-garde’
Het kabeltje gaat een ingetaped kabelboom in. Hij verdwijnt in de kabelboom waar ook de kabeltje richting de thermoschakelaar gaat. Een dergelijke thermoschakelaar schakelt de massa, als ik dat mag geloven, want de hele schakelaar zit in het blok. De stekkers kunnen dus niet per ongeluk verwisseld zijn.
Ik kan gaan zoeken een evt. doorgesleten kabeltje, maar dan moet ik de tape er om weg halen. Ook ga ik de zekeringskast checken. Dat is zo gepiept.
En ik kan altijd de geschakelde plus van de bobine gebruiken dus. Op dit moment zit er afgezaagde magneetklep in. Maar ik zal en moet het defectje vinden!
Wat vindt jouw meter van de accuspanning? Is die + of - 12 volt?
Ich bin ein Breaker
Updatetje:
Er was een zekering stuk gegaan. Deze heb ik vervangen. De kabel die - was werd plotseling +. Dat verklaart een heleboel. Ook heb ik een andere magneetklep geregeld en die deed het ook nog.
Het klikje wat je hoor als je de sleutel omdraait was weer te horen!
Al met al weer heel wat wijzer!
Dat doet een mens weer goed dat het weer voor elkaar is, weer vele zweef kilometers gewenst….
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Simpel storinkje eigenlijk he, dat zijn dus de dingen waar je dagen naar kunt zoeken. gefeliciteerd en nog vele storingvrije kilometers.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Bedankt voor jullie reacties. Ik waardeer het enorm!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De auto is inmiddels overgegaan naar mij en wederom had ik hetzelfde probleem…
De klep zat weer vast en de motor sloeg af en liep met horten en stoten, we dachten eerst dat er te weinig benzine in de tank zat.
Gelijk een ander klepje gehaald bij de Citro-specialist en karren als vanouds!! (5 euro)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En ja hoor, vorige week weer hetzelfde geintje:
Afslaan, stotteren etc.
Heel geroutineerd de motorkap opengetrokken, sproeiertje eruit, ff doorblazen, met testdraadje testen, ff kruipolie erop , aansluiten en karren maar weer (gisteren alweer 300KM erbij…)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Alleen jammer dat de kruipolie direkt verdwenen is zodra de benzine langs vloeit.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY