118 van de 224
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 januari 2009 09:34 PM
  [ # 1756 ]

Nee, daar hebbe we het een keer over gehad Wink
Zover ik begreep zat het ook niet in een nieuwe CX.

Conclusie was toen het kan eruit gehaald worden, het was alleen niet duidelijk hoe precies.
Maar als het de karakteristiek van de motor zelf is dan zou het lijkt me altijd moeten zijn Wink

Oh dat gele licht is trouwens leuk detail, staat altijd goed bij een zwarte Citroën Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 januari 2009 09:47 PM
  [ # 1757 ]

Ok. Back ground information….

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 januari 2009 12:13 AM
  [ # 1758 ]

Ja. Ik heb het er voor m’n gevoel weleens uit gehad, dat schokje. Meestal niet van lange duur alleen. Enige is misschien was het er niet uit maar was het zo weinig geworden dat je het niet echt meer kon voelen.

Bij mij is echt alles anders. Ik heb geen luchtmeter meer, ik heb geen originele recirculatieklep meer, ik heb andere injectoren, ik heb een ander inlaattraject, en ik heb ander motormanagement met een stuk meer sensoren dan origineel. Nog heb ik dat schokje. De eenvoudige conclusie (Ockham’s Razor) is dat het licht aan een van de dingen die ik nog niet veranderd heb.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 januari 2009 01:24 AM
  [ # 1759 ]

De motor en de bestuurder?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 januari 2009 10:41 AM
  [ # 1760 ]

De motor blijft dan denk ik over. Tenzij jij meerdere manieren weet om in z’n 3 constant 50 te rijden in z’n 4 70 en in z’n 5 90. Ik ben op zich best bereid om te accepteren dat bepaald gedrag van de auto aan mij ligt hoor. Maar hoe moet je op meerdere manieren 50 rijden in z’n 3?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 januari 2009 08:45 PM
  [ # 1761 ]
sans-pareil schreef:

De eenvoudige conclusie (Ockham’s Razor) is dat het licht aan een van de dingen die ik nog niet veranderd heb.

Eens Wink

Tja er is toch nog genoeg elektronica wat niet vervangen is?
Bougies, kabels, bobine, etc..
Misschien wat relais?
Zit die comp daar bij de accu er nog wel, of is die ook weg?

In theorie zullen bepaalde onderdelen misschien niet voor dit probleem kunnen zorgen, maar in de praktijk weet je het maar nooit bij een 20 jaar oude CX Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 januari 2009 09:28 PM
  [ # 1762 ]
John schreef:

I think it could be the camshaft floating on the backlash (free play in chain). I believe it could be a scientific fault. The only way I can explain:
the camshaft at a certain speed might be floating between the play of the chain. Between drag and drive.

It could also be the self frequentie of the chain.
You can’t get rid of this with electronics. It needs fysical adjustment.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 januari 2009 09:30 PM
  [ # 1763 ]

Daar zit zeker wat in….

Maar ik vind het geen goed nieuws Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 januari 2009 10:01 PM
  [ # 1764 ]

Bij mij is er dus echt van de oude motorelectronica bijna niets meer over. Kastje bij de accu (AEI) is weg, Injectiecomputer is weg. Mijn bobines zijn nieuw, en niet van het originele type, mijn bougiekabels zijn ook redelijk nieuw, en mijn bougies zijn niet standaard.

John z’n theorie zit inderdaad in de richting waar ik nu aan denk. Ik denk ook dat het met stellen inderdaad (vrijwel) weg te krijgen is, of in ieder geval zo in te richten is dat je he tnauwelijks merkt, dat lukt immers ook met standaard gti t2’s.

Als het inderdaad aan de ketting ligt, dan zou het logisch zijn dat het er zit in de VEMS, ik trigger namelijk van de nokkenas tegenwoordig, dus als daar bij een bepaald toerental speling in zit is dit van invloed op de onsteking, ik kan mij voorstellen dat dat het nog versterkt.

Maar ja, ik ga maar eens loggen om te kijken of ik in de data iets terug kan vinden wat er mee te maken heeft.

Vanavond heb ik weer wat klusjes gedaan. Ik heb de plaat met de asbak er uit gehaald, en vervangen door een aluminium plaatje met daarin een turbodruk meter en de knop voor de hoogtebediening. De sigaretten aansteker en de asbak zijn dus vervallen. Ik moet alleen denk ik het nog een keertje overdoen want ik heb niet voldoende rekening gehouden met de lengte van de kabeltjes van de hoogtebediening, en het komt allemaal niet helemaal 100% lekker uit.. Verder staat het wel grappig.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 januari 2009 10:08 PM
  [ # 1765 ]

Foto!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 januari 2009 10:12 PM
  [ # 1766 ]

Heeft een 2500 GTi beetje dezelfde schok?
Lijkt me dat deze een soort gelijke kettingopstelling heeft als de Turbo’s
Neem aan dat een Turbo 1 het ook heeft.

In de meeste versnellingen valt er prima mee te rijden, maar in z’n 2 in de file kan het wel eens vervelend zijn vind ik..

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 januari 2009 10:33 PM
  [ # 1767 ]

Ja ik kan me het schokje in de turbo 1 ook wel herinneren. Een 2500 gti heb ik nooit echt noemenswaardig mee gereden, dus dat weet ik niet zeker.

Ik maak wel een foto voor je Wendela, of misscien pas van de volgende generatie… deze zit namelijk een autostyle turbodruk meter in, en dat is wel erg cheap.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 januari 2009 12:10 AM
  [ # 1768 ]
sans-pareil schreef:

en dat is wel erg cheap.

Zo zijn we toch allemaal begonnen?  Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 januari 2009 03:28 PM
  [ # 1769 ]

Zo, bericht van John, hij heeft een koppelling geregeld waarvan de makers beweren dat de bak en aandrijfassen breken voor dat de koppelling slipt. Precies wat we nodig hebben. Dus, we kunnen weer verder. Als ik dat zo hoor kan ik binnen een week of acht de andere koppelling er in fietsen.

DP engineering is na aan het denken over intercooler, bocht naar inlaatspruitstuk en gasklep. Dit wordt wel wat zo.

Zo te zien is de CX trouwens ook nog aanzienlijk zuiniger geworden na het afstelrondje bij DP.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 22 januari 2009 03:55 PM
  [ # 1770 ]

Kan best geloven dat de originele Turbo componenten niet kunnen volgen…

Organisch koppelingetje ofzo?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
118 van de 224
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook