1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
diversen SM motorblok
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 17 januari 2009 10:53 PM

Zo, nu maar even verder gekeken wat ik destijds bij mijn bouwpakket SM gekocht heb en wat ik later heb aangeschaft om de motor weer op te bouwen.  Very Happy
Bij volgende zaken heb ik vragen, wie een mening of een feit heeft mag het zeggen.
@1   Bij aanschaf zat een nieuwe mechanische spanner waarvan ik niet weet of het 1e, 2e, 3e ontwerp is. Op de spannerboog zelf zit aan de binnenzijde in ieder geval een verdikking ge(hard)soldeerd (halve maan erop) Op de achterzijde staat: Renold, France, Brit Pat. no 1190366, welk type is dit dan?

@2 Bij aanschaf zitten 3 nieuwe kettingen, allen merk Renold. Nu heb ik al in dit forum gelezen dat je eigenlijk een bepaald type moet hebben. Hoe herken ik dat ik de goede Renoldkettingen heb?

@3   In een later stadium heb ik via de club onderdelen besteld uit het Franse magazijn. Hierbij ook de waterpompafdichting en de kettinggeleiders in de cilinderkoppen alsmede diverse rubber ringen. Volgens mij zijn echter de waterpompafdichting en de geleiders NEW OLD STOCK gezien de verkleuring van de papieren stickertjes en de roest op de achterzijde van de kettinggeleidingen. De vraag is of het verstandig is dit te monteren (vnl de waterpompafdichting) of kan ik dan ellende verwachten?

Ben benieuwd naar de reacties.

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 18 januari 2009 07:12 PM
  [ # 1 ]

1) Type 1.
2) De nieuwe zijn sinergy kettingen en hebben het opschrift Renold 6B England.
3)Mijn dichting komt ook van de Franse club en is nieuw. Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 januari 2009 10:04 PM
  [ # 2 ]

waterpomp pakking gewoon monteren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 19 januari 2009 12:45 AM
  [ # 3 ]

Ben ook nog aan het sneupen geweest tav de kettingspanner. In werkplaatshandboek staan 2 typen en de mijne lijkt op het 1e type. Sowieso de kromme geleider is gelijk, maar als ik naar de spanner kijk is de mijne toch anders.
Toevallig kijk ik in het 2e boek van Peter Pijlman, Sa Majeste, en zie op pagina 164 een foto van de primaire ketting met kromme geleider en een spanner zoals ik die heb, en dus anders is dan in werkplaatshandboek.

Is deze spanner (boek P. Pijlman) ook 1e type of is dit dan toch weer een andere? Confused  Confused  Confused

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 januari 2009 07:22 PM
  [ # 4 ]

dit is het tweede type kettingspanner, dat uit mijn sm injectie kwam.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 22 januari 2009 12:14 AM
  [ # 5 ]

Het blijkt tevens datik de blokkeerpen van de spanner niet in mijn blok heb zitten. Is deze te verkijgen of kan je daarzelf een pen voor maken? welk materiaal en hoe wordt hij vastgezet?

iemand een idee.

bvd
Gert-Jaap

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 januari 2009 10:56 AM
  [ # 6 ]

Gert-Jaap,

Als je een foto kunt plaatsen, dan kunnen we even precies zien wat voor blok je hebt. Dan kunnen we je waarschijnlijk veel beter tips geven!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 22 januari 2009 09:39 PM
  [ # 7 ]

yuri, je hebt helemaal gelijk maar ik ben nog niet zo bekend hoe dat met die foto’s moet. Ik had gehoopt gewoon uploaden maa er zit meer aan vast en dat moet ik eerst uitzoeken. Dat is ook de reden dat een foto van de spanner er nog niet opstaat Crying or Very sad  Surprisedops:  Crying or Very sad  Surprisedops:...........

zal dus effe induiken ahh

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 januari 2009 09:42 PM
  [ # 8 ]

Het beste ga je naar http://www.mijnalbum.nl

Daar je foto’s uploaden.

Vervolgens de link naar de foto op deze manier hier posten:

Dan staat ie hier.

O ja, géén photobucket of zoiets, dat werkt hier niet Wink

Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 januari 2009 09:42 PM
  [ # 9 ]

Je surft gewoon naar bvb http://www.mijnalbum.nl  ,maakt daar een gratis account aan en uploaden maar.
Eens al foto’s geupload,kan je ze naar hier linken via img of url. Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 januari 2009 09:43 PM
  [ # 10 ]

shit te laat. Laughing

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 22 januari 2009 10:02 PM
  [ # 11 ]

Even testen, dit zouden de foto’s moeten zijn (2e poging)


 

 

1e link is het setje van spanners meet de eerdere vragen, dus welk type spanner is dit.

2e link het motorblok met daar de boutgaten van de spanner en geleiding en het gat waar een pen in moet die de spanner tegenhoudt maar die ik in mijn bouwpakket niet kan vinden. Is dit te bestellen of te vervangen door een stukje stafmateriaal (alu/staal/.....) en hoe zit hij dan vast? klemming of lijm of…..?????? ConfusedConfusedConfused:

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 januari 2009 10:04 PM
  [ # 12 ]

Nope, de link is te lang Wink

even opnieuw: foto openen in mijn album, en dan op ” link ” klikken Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 januari 2009 10:10 PM
  [ # 13 ]

Waow! das zeker een nieuw blokje? Wink

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 22 januari 2009 10:11 PM
  [ # 14 ]

alvast dank voor de korte uitleggen heren, ging makkelijker dan ik had gedacht Very Happy Very Happy Very Happy

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 januari 2009 10:12 PM
  [ # 15 ]

Heb je het origineel motornummer van dat blok?
Dit lijkt mij een blok met een R-nummer. Wink

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook