Lijdend voorwerp: TCT type 2, ‘94 automaat
Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik bij mn werk weg wilde rijden dat de auto niet wilde starten. Niets ging rond, alle verlichting ging uit behalve mn versnellingsindicator.
Ik hoor vanuit de motorruimte een relais een paar keer tikken en dat is het. Het lijkt een beetje op de blokkering die ook geldt als de wagen nog in D staat.
Volgens mij had ik beide keren mn bestuurdersdeur nog open, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
De 1e keer hebben we de wagen naar binnen geduwd bij mn werk en spontaan sloeg ie weer aan (ik geloof dat ik toen de deur weer dicht had).
Gister zelfde verhaal, beetje duwen werkte niet, ik ging zitten met de deur dicht en hij sloeg meteen aan.
Nou kan het toeval zijn dat de slag van de deur een relais die niet werkt een dreun geeft of zo, of is dit een stom automaat-beginners foutje?
Ik start de auto in P of N met de voet op de rem maar hij gaf geen sjoege. Thuis nog nooit gehad, en hij start normaal meteen zodra je de sleutel omdraait
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Matthijs, probeer eens de situaties na te bootsen, alhoewel bekend is dat er soms problemen zijn met de selecteur, dus dat hij niet goed doorgeeft in welke stand hij staat.
Het is bijzonder dat hij het alleen op je werk niet doet en thuis wel….
Mark Nijenhuis schreef:Matthijs, probeer eens de situaties na te bootsen, alhoewel bekend is dat er soms problemen zijn met de selecteur, dus dat hij niet goed doorgeeft in welke stand hij staat.
Het is bijzonder dat hij het alleen op je werk niet doet en thuis wel….
Zijn baas heeft dat ding ws betaald en die vind dat hij meer moet werken
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
gompy58 schreef:Mark Nijenhuis schreef:Matthijs, probeer eens de situaties na te bootsen, alhoewel bekend is dat er soms problemen zijn met de selecteur, dus dat hij niet goed doorgeeft in welke stand hij staat.
Het is bijzonder dat hij het alleen op je werk niet doet en thuis wel….
Zijn baas heeft dat ding ws betaald en die vind dat hij meer moet werken
Hehe, ik denk eerder dat mn baas hem saboteerd
Zal thuis eens wat experimenteren.
Ouwe mopperkont
Hallo,
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn V6 Automaat uit 97.
Boven de linkerkoplamp zit bij mij een relais dat er mede voor zorgt dat de auto alleen start in P en N. Daarvan waren de kontakten gecorrodeerd. Schoongemaakt en kontaktreiniger gespoten en sindsdien geen last meer van gehad.
Succes,
Johan
Dat zou het kunnen zijn, ik heb daar beetje zitten prutsen (relais ff bewegen en aanduwen) en toen sloeg ie wel aan. Dus mijn vermoeden was redelijk ok, tnx voor je input Johan!
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Klopt, dat had ik ook met dat relais. Dus als hij niet start ff rommelen!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Lol precies het zelfde probleem gehad.
Auto niet willen starten en gaf bij mij zelfs probleem dat auto soms onder het rijden ineens wilde gaan stotteren ( net alsof er geen benzine meer was)
Even stoppen langs de weg wat aan die relais rommelen en probleem was verholpen.
Ik heb idd 2 keer gehad dat tijdens de rit de motor gewoon een halve seconde stilviel! Komt dat uit hetzelfde relais joh?
Ouwe mopperkont
was bij mij althans wel zo, heb daar alle relais maar vervangen, dat inhouden kan ie zomaar ineens doen en dat is wel erg lastig als je net op een stuk weg zit zonder vluchtstrook
Zo was het bij mij ding ging stotteren dacht nou ff langs de kant gaan staan ik motor uitgezet , wilde weer starten en dat deed ie dus niet net alsof de automaat niet op n of p stond.
Anwb gebeld gecontroleerd en nee auto start niet, ik weg gesleept ben ik bij anwb , wat is het probleem mijnheer, auto start niet.
Code in getikt en vroem auto start
Het is voor mij een lange zoektocht geweest en verschillende garages hebben geprobeerd het euvel te verhelpen, maar ben er zelf achter gekomen dat het aan die relais lag