AZ schreef:
Is dit enigzins betaalbaar? En waarin onderscheidt deze olie zich van de gebruikelijke LHS. Is dit louter een bepaald additief?
Deze olie onderscheidt zich voor zo ver ik weet doordat er smeermiddel in zit wat de hydrofiele werking wegneemt. Wat betekent dat er minder kans is op vocht in de leidingen en dus geen roestvorming en dus geen doorroesten van de leidingen wat lekkage voorkomt.
En volgens mij was de prijs zo’n 14.00 euro/ liter.
Totaal aantal Berichten: 1626
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
IDvM schreef:En volgens mij was de prijs zo’n 14.00 euro/ liter.
Klinkt aantrekkelijk, ware het niet dat de literprijs me onwaarschijnlijk laag lijkt. Dit mede daar de reguliere verkoopprijs van 1 liter LHS momenteel op 34 euro ligt. Overigens, verdragen deze vloeistoffen elkaar?
AZ schreef:IDvM schreef:En volgens mij was de prijs zo’n 14.00 euro/ liter.
Klinkt aantrekkelijk, ware het niet dat de literprijs me onwaarschijnlijk laag lijkt. Dit mede daar de reguliere verkoopprijs van 1 liter LHS momenteel op 34 euro ligt. Overigens, verdragen deze vloeistoffen elkaar?
Dirk Sassen vraagt idd 34 euro, de club hanteert een andere (lagere) prijs
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
Kan iemand bevestigen of het daadwerkelijk deze olie betreft?
Mailtje naar de ID/DS club? Die zullen daar toch wel ervaring mee hebben lijkt me.
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
Zoals IDvM alreeds aangaf, maakt garage Pallas te Sloten inderdaad gebruik van deze ‘Castrol-olie’. De vloeistof is evenals LHS uitermate hygroscopisch maar onderscheidt zich middels een additief, hetgeen de kans op corrosie minimaliseert. Dit, in combinatie met de prijs van 18 euro per liter, maakt het mijns inziens een preferabel alternatief. Tevens kan de vloeistof met LHS vermengd worden.