2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
diversen SM motorblok
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 22 januari 2009 10:15 PM
  [ # 16 ]
Blooper1963 schreef:

Waow! das zeker een nieuw blokje? Wink

goed he wat een stukje plastic folie al kan voor uitstraling kan geven…...

toch gebruikt maar wel, nieuwe bussen/zuigers/lagers/oliegaatje/geslepen krukas, blok wil ik langzaamaan gaan opbouwen.
Heb SM dan ook al 9 jaar in bezit en in onderdelen gekocht…....wordt dus wel tijd zeg maar. Wink

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 22 januari 2009 10:17 PM
  [ # 17 ]
Blooper1963 schreef:

Heb je het origineel motornummer van dat blok?
Dit lijkt mij een blok met een R-nummer. Wink

R-nummer?  bloknr is 301.444

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 januari 2009 10:19 PM
  [ # 18 ]

Heb je nu het complete motornummer?
Mij lijkt dit een type één blok,waarvan de spanner ooit gereviseerd is door citroën. Er waren in ‘t begin veel schade gevallen,die onder garantie hersteld werden door de fabriek; toen werd daar zoals op uw foto een gat geboord met een pen in om de gemodificeerde spanner tegen te houden. Wink

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 22 januari 2009 10:23 PM
  [ # 19 ]

moet nu effe weg maar za het straks nakijken. Zal toch wel op het typeplaatje staan?

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 januari 2009 10:30 PM
  [ # 20 ]

De door citroën gereviseerde motoren hebben voor het motornummer op het type plaatje een “R” ingeslagen Wink

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 23 januari 2009 12:32 AM
  [ # 21 ]

nope, geen “R” te zien op of bij het typeplaatje Very Happy

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 januari 2009 11:20 AM
  [ # 22 ]

effe verder over de spanner.

jij hebt een type 1 spanner… dit is mogelijk omdat fransen liever dit type installeren dan het tweede type… blondeau toch… maar de uitleg daaromtrent was slecht… en klopte niet. dus ik heb een 2de type spanner er in steken.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 januari 2009 11:23 AM
  [ # 23 ]

En toch ga ik het weer zeggen: waarom geen hydraulisch/mechanische DS spanner op je smblok laten bouwen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 januari 2009 11:28 AM
  [ # 24 ]

tja dat is ieder zijn keuze….. zullen eeuwig voor en tegenstanders van zijn..

maar zoals de almachtige sm-paus brody zegt curved limiter + renold synergie 2 + originele spanner = perfect….  Cool

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 januari 2009 11:34 AM
  [ # 25 ]

Yep. En ik heb de eerste spanner alweer kapot gezien. Ook met curved limiter. De spanner zélf is gewoon van bagger-materiaal!

Dit is veel beter:

De spanner gaat niet stuk. Niet vanwege oliedruk, maar gewoon omdat de vertanding heel veel beter en sterker is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 januari 2009 11:46 AM
  [ # 26 ]

En hoeveel km had die wagen dan gereden?

bedoel raymond (je kent em wel) zegt dat ie iedere sm kapot kan krijgen… en ik geloof em ook nog…  Very Happy

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 januari 2009 01:33 PM
  [ # 27 ]
bxsport schreef:

En hoeveel km had die wagen dan gereden?

20.000 km met de nieuwe ketting en spanner… en toen.. paf…. klaar…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 23 januari 2009 04:28 PM
  [ # 28 ]
waterman771 schreef:

En toch ga ik het weer zeggen: waarom geen hydraulisch/mechanische DS spanner op je smblok laten bouwen….

Onderblok reeds gemonteerd
onderdelen reeds in huis
voorstanders mechanisch
voorstanders hydraulisch
ben geen racer
wil nu trachten auto in elkaar te zetten en rijden, over 5jr zie ik wel weer
5 jr rijden zal ongeveer 15kkm zijn
geen gezeur, afbouwen en rijden, eindelijk eens genieten om zelf er in te rijden


kwam via WIKI er achter dat de spanner een gemodificeerde 1 versie is.

Iemand nog een idee over de blokkeerstift? zou ik daar een stalen paspen voor kunnen gebruiken Confused:


Moet alleen wel toegeven dat DS spanner er robuuster uitziet.
Al met al horende en lezende gaat het vnl om het opvangen van klappen…..

-tenslotte gebruikt iedereen de vaste kromme geleider,
-gebruikt ieder de flexibele kromme geleider (dus bij de spanner)
-is er vanuit de hydrauliek aanhangers nooit benoemd als risico dat de spandruk te laag is van de mechanische spanner (anders om wel)


Maw wat gebeurt er als je een DS spanner inbouwt (tbv robuustheid en ratelmechanisme) zonder de hydrauliek maar met een drukveer achter de kop??? (niet al te zwaar) Is wellicht beste van 2 werelden???

Dan heb je een robuuste spanner die eenduidig aandrukt (binnen de veerconstante dan wel te verstaan) Very Happy Very Happy Very Happy

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2009 05:22 PM
  [ # 29 ]

Feit blijft dat er heeeel veel mechanische spanners kapot gegaan zijn en NOG NOOIT een hydraulische!
je Hebt het open liggen! Maak em er nu in of betaal 6000euro als het is stukgelopen! Je gaat over 5 jaar het blok er NIET uithalen. Dat weet je zelf ook!
De kettingen gaan tegenwoordig 60.000 km mee. Dat is 20 jaar!!
Dus:
Curved limiter! ( de rechte breken!!!) en een Hydraulische spanner!
Brodie is een oude man die in de 60’s is blijven hangen met zn contactpunten en zn mechanische spanner.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 23 januari 2009 05:48 PM
  [ # 30 ]

Hou het eens bij de door mij aangebrachte verschillen tussen de spanners, gaat het erom dat hij hydraulisch is of gaat het erom dat de spanner robuuster is en TOEVALLIG is hij hydraulisch?

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook