Wanneer remschijven, voor, bij onze Pluriel te dun worden moeten ze vervangen worden, logisch, tegelijkertijd met een setje remblokken, ook logisch.
Maar hoe lang gaan onder normale omstandigheden die remschijven eigenlijk mee? En weet iemand iets van kosten die hieraan ten grondslag liggen? Veel werk? in die zin dat ‘t een pittig werkje is om zelf te doen (en speciaal gereedschap etc) of toch te doen?
C3 1.6 PLURIEL
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
ligt echt aan de bestuurder genruik van alles en nog wat… heb al mee gemaakt dat ze bij 60.000 op waren maar ook bij 170.000 keer een nieuwe setje schijven kregen
vrij makelij kzelf te doen mist je een torx hebt die past en een ratal
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Enig idee wat zo’n set schijven en blokken kost als ik dat laat doen?
C3 1.6 PLURIEL
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Schijven: circa 140 euro per set
Blokken: circa 60 euro per set
Montage, klein uurtje. Inclusief arbeid en BTW zo rond de driehonderd euro schat ik.
Zoals gezegd, levensduur van de remmen/blokken zijn sterk afhankelijk van het gebruik. Veertig- tot zestigduizend kilometer voor een setje blokken en het dubbele voor een setje schijven lijkt mij best reëel bij normaal gebruik.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hartstikke duidelijk antwoord, bedankt!
Zal maar eens een afspraak maken om het eea. uit te laten voeren
Kunnen we weer veilige kilometers maken in het plurieleke!
C3 1.6 PLURIEL
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Citroënmonteurtje (verbannen) schreef:een torx hebt die past
Dat is inderdaad een forse Torx: T55. Die zit niet in een standaard setje. En je moet een Torx dop hebben, want je hebt een flink wringijzer nodig om de Torx schroeven van de remklauw los te krijgen, ik gebruikte een telescopische wielmoer sleutel. Ze moeten ook weer met 100 Nm vast gezet worden.
Om voldoende kracht te kunnen zetten is het wel handig om de klus op een brug te doen. Op straat op de grond liggend zal het vermoedelijk niet makkelijk lukken om voldoende kracht te kunnen zetten.
Als je de spullen hebt, is de klus goed zelf te doen. Set van van 2 voorschijven kostte 70,- bij Winparts.
Hydro
Elle va comme les pompiers!
een setje schijven van Bosch kost bij Mister auto 48 euro, blokken 26 euro.
Het is een simpele klus.
maak wel de klauw eerst netjes schoon voordat je de zuiger terugduwt!
De achterzijde v/d blokken (raakvlakken met klauw en zuiger) even in kopervet zetten.
ps: ik doe het gewoon wel op de straat en ik ben echt geen bodybuilder!
succes.