Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
bij mijn 23 injectie begon gisteren tijdens een rustige kruissnelheid de motor in te houden en slecht te reageren op het gas.
Thuisgekomen van achter naar voren gewerkt.
Benzine toevoer, filter, pomp OK.
Bougies, kabel, vonk en stekkers in orde. 123 ontsteking, geen rare kleuren koelvloeistof & olie.
Bij het 1 voor 1 lostrekken van de bougiekabels lijkt het erop dat de vierde niet meedoet. Het maakt namelijk voor het onregelmatige lopen en reageren op het gas niets uit of de kabel wel of niet zit aangesloten.
Wat zou het kunnen zijn ?
Kleppen (gereviseerde kop), injector (hoe controleer je dat) ?
Tips?
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De 4e cilinder? Er wil nog wel eens water in het bougiegat lopen, via de regengoot. Eerst even de bougie eruit halen en kijken of er water inzit..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
heb ik ook meegemaakt met m’n restauratie. je kunt mbv een ohm (weerstand) meter kijken of je injecteur wel zit aangesloten. als hij niet verbonden is is je weerstand oneindig hoog (je meet dus geen weerstand). de bekabeling wil nogal eens afbreken (net boven het sokje) daar deze kabelboom het erg te voorduren krijgt qa warmte. je kunt de hele route doormeten vanaf je ecu onder je dashboard. 1 meetpen aan de massa de andere meetpen aan pennetje 6 (voeding verstuiver 4e cilinder) van je aansluitstekker van je ecu. (accupool er wel fff afhalen !!!!) pen 3,5,4 is resp. 1e,2e,3e cilinder.
suc6
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Toch maar even op 3 pitten naar Amsterdam gereden en bij David van DS Keijser even om hulp gevraagd. Ik was dichtbij met de analyse en binnen 5 seconden gevonden, een draadbreuk bij het stekkertje van de 4e injector.
Weer wat geleerd en een leuke tip voor de beginnende injectie liefhebbers. (die nog geen ohmeter hebben[removed]emoticon(’:D’) )
Injectoren gaan elektrisch bijna nooit kapot heb ik begrepen.
Ze slijten, lekken of verstuiven niet meer, maar de elektrische schakeling gaat maar door.
Dit wetende is er een simpel truukje om te checken of ze nog elektrisch aangestuurd worden. Motor laten draaien\starten, lange (erg lange) schroevendraaier tegen de injector aanhouden en vervolgens je oor tegen het handvat legge. Als je (erg duidelijke) tikken hoort is de injector in bedrijf, zo niet dan weet je (en ik) waar je het zoeken moet.
grtz
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
robbertkars schreef:.
Weer wat geleerd en een leuke tip voor de beginnende injectie liefhebbers. (die nog geen ohmeter hebben[removed]emoticon(’:D’) )
Ik heb met mijn digitale multimeter het vreemde effect dat de meter, om weerstand te kunnen meten, een zo grote spanning opwekt dat de injector opent! Meer dan de 3 volt dus waarop de injector werkt. Zal wel te maken hebben met de ‘autorange’ =zelfinstellende meet-schaalinstelling.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!