11 van de 31
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Robinrossie’s bx progress
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 851

Gepost: 15 januari 2009 09:01 PM
  [ # 151 ]

Omdat mij achterbanden uitgedroogd en onrond waren heb ik er vandaag 2 nieuwe banden om laten leggen.
eerst nog even de achterbanden er voor op gelegd om nog even lekker spollend weg te trekken bij de stoplichten, vooral leuk die sjonnies uitdagen.
En nu zijn ze dus vervangen.

Ik heb er nu nieuwe michelin energy savers op zitten, het valt me wel al meteen op dat dat veel lichter stuurt in de bochten, zonder stuurbekrachtiging.

Zijn er goede ervaringen met deze banden waren de vorige energy generaties geen slechte banden?

Bridgestone B250’s vindt ik trouwens geen aanraders, deze gleden in de bochten nog eerder weg als de onronde komorans met de helft van het profiel.

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 23 januari 2009 08:35 PM
  [ # 152 ]

hallo bx expert’s

Ik heb een vraagje.
Since een paar dagen heb ik een probleempje met mij bx.
Het volgende is het geval,

Als ik een hobbelige weg neem wil de bx een beetje gaan rammelen linksvoor, maar een garage heeft erna gekeken een heeft geconstateerd dat het niet de fusee en niet je reactiearmpje? is dat ook vaak kapot gaat.
Niks aan te doen dus ik rij er even mee verder, maar since gisteren ben ik erachter dat de bx linksvoor een schavend geluid geeft, als ik volle stuuruitslag geef, bij een beetje minder als de volle stuuruitslag hoor ik niks en het is alleen als ik naar links stuur.

Ik heb aan de stofhoezen gevoeld maar geen schuren ontdekt kan het de homekineet ( ik weet niet hoe je het schijft ) liggen of moet de hoes dan kapot zijn.

Remmen lijken het mij niet te zijn want die gaan niet ineens een geluid maken denk ik.

Of weet iemand wat het anders is?

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108

Gepost: 26 januari 2009 04:54 PM
  [ # 153 ]

ik kan natuurlijk moeilijk beoordelen waar het geluid vandaan komt. Ik zou ook eens in de wielkasten krijgen of de band nergens tegenaanloopt. de handremkabel bijvoorbeeld. ff het wiel eraf en zoeken naarschuurplekken of ronddraaien op een brug ofzo.

Als het zoiets is heb je dat met hamer of een stuk tape natuurlijk zo gefixed.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11790

- Xantia TD SX
Gepost: 26 januari 2009 05:10 PM
  [ # 154 ]

Ik neem aan dat ze met dat reactiearmpje je stuurkogel/stuurarmpje bedoelden? Zo niet (dan zouden ze een reactiestang van de stabilisatort moeten bedoelen…): die (stuurkogel) checken. Dat loste bij mij een hoop trilling en kloeinkjes op.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 26 januari 2009 09:06 PM
  [ # 155 ]
Wnijland schreef:

ik kan natuurlijk moeilijk beoordelen waar het geluid vandaan komt. Ik zou ook eens in de wielkasten krijgen of de band nergens tegenaanloopt. de handremkabel bijvoorbeeld. ff het wiel eraf en zoeken naarschuurplekken of ronddraaien op een brug ofzo.

Als het zoiets is heb je dat met hamer of een stuk tape natuurlijk zo gefixed.

Ik heb gekeken en denk idd dat het de handremkabel is, die heeft een heel groote schuurplek maar hoe krijg ik die daar weg, kan ik die omleggen of moet die eigelijk door een haakje lopen om hem bij het wiel weg te houden?

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 26 januari 2009 09:26 PM
  [ # 156 ]

Mij is verteld dat dit een BX kwaaltje is. Maar hij zou enkel mogen raken als je de wielen helemaal draait… (toch?)

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108

Gepost: 27 januari 2009 06:47 PM
  [ # 157 ]

bij mijn BX was de handremkabel ook een aandachtspunt omdat die aanliep. hij zat door twee ogen heen geleid een aan de veerpoot en een tweede onderaan de wielkast (weet niet waar die vast zit.) Ik heb het oog aan de veerpoot een stukje bijgebogen en weg was het probleem Smile

Je kunt hen natuurlijk met een klem of tiewraps vastzetten, maar hij moet wel voldendbewegingsvrijheid hebben om de wielen te draaien…

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 29 januari 2009 08:56 PM
  [ # 158 ]

Ik heb vandaag even het wiel eraf gehaald om te kijken.
Maar onderaan de veerpoot moet toch een oog zitten waar de kabel doorheen moet,
maar deze is bij mij afgebroken Confused  en die houdt dus niks meer tegen. Ik heb het nu even tijdelijk opgelost zoals hieronder is te zien, met een slangenklem.

Ik vindt het niet echt een chiqeu oplossing,
maar is dit zo wel goed voor de APK of weet iemand misschien een andere oplossing.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 29 januari 2009 10:45 PM
  [ # 159 ]

Tie-wrapje lijkt me sowieso beter dan dit, lijkt me dat dit gaat snijden?

Of het verder goed is weet ik niet.

Profiel  

veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 649

- BX 16 TGI
Gepost: 30 januari 2009 03:18 AM
  [ # 160 ]
Poekoek schreef:

Zeker wel een tie- wrapje, ik had het ook op deze manier en dat werd resoluut afgekeurd, net wat je zegt het zit te strak en kan niet mooi draaien, met een tie-wrap geef je het net wat meer vrijheid, en vergeet de kabel niet in te tapen, zichtbare buitenkabel tevens afkeur.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 01 februari 2009 08:51 PM
  [ # 161 ]
veertien E-tje schreef:
Poekoek schreef:

Zeker wel een tie- wrapje, ik had het ook op deze manier en dat werd resoluut afgekeurd, net wat je zegt het zit te strak en kan niet mooi draaien, met een tie-wrap geef je het net wat meer vrijheid, en vergeet de kabel niet in te tapen, zichtbare buitenkabel tevens afkeur.

Kun je hiervoor gewoon ducktape gebruiken of moet dit speciale tape zijn?

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 02 februari 2009 04:48 PM
  [ # 162 ]

Ik wil mijn bx toch nog wat opleuken, en daarom heb ik gisteren in Heusden een bumperlip overgenomen.

Ik wou hem er eigelijk zo onder zetten maar hij is toch wat slechter als ik dacht, En daarom wil ik hem gaan opknappen.

Maar weet iemand welke kleur de bumpers van een gris silex progress hebben? het lijkt geen standaard matt zwart.

Ik had eerst geprobeerd de krassen weg te werken met een verf afbranden maar dat was niet echt een succes Laughing

Dus dan maar plamuren en schuren

Op welke plaatsen worden bumperlippen eigelijk standaard vastgezet.
Nu zitten er 3 gaten in ( 1 in het midden en 2 aan de binnenkant van het spatbord op de bumper ) maar is dat genoeg

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 februari 2009 04:52 PM
  [ # 163 ]

ik had de mijne destijds gewoon vast geschroeft.

ging prima!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 649

- BX 16 TGI
Gepost: 02 februari 2009 06:33 PM
  [ # 164 ]
robinrossie schreef:
veertien E-tje schreef:
Poekoek schreef:

Kun je hiervoor gewoon ducktape gebruiken of moet dit speciale tape zijn?

Bij de laatste keuring gebruikte ze gewoon zwarte isolatie tape, het gaat meer om het waterdicht zijn.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 februari 2009 07:08 PM
  [ # 165 ]

Mooie BX is dit!

Profiel  

11 van de 31
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook