Totaal aantal Berichten: 25591
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. dat luistert niet zo heel nauw. Het is discrete elektronica. De hoogte van de puls is niet belangrijk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dus elke maal er een tand van het triggerwheel voorbij de sensor komt,geeft deze een puls naar de module??
Maar werkt het nou op die manier of niet??
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Dus elke maal er een tand van het triggerwheel voorbij de sensor komt,geeft deze een puls naar de module??
Maar werkt het nou op die manier of niet??
Ja. En het triggerwheel moet van staal zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ok bedankt! Nu begrijp ik toch al een beetje meer hoe een ontstekings systeem voor een wagen werkt. ops:
Maken jullie zo’n triggerwheel zelf? Of laat je die uitsnijden door de plaatselijke metaal lazersnijder?
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is de bedoeling om de triggerwieltjes te laten maken, door iemand met een freesbank. We hebben nu een goed voorbeeld, maar gewoon niet de tijd gehad om eens écht door te pakken…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb de ballen verstand van ontstekingen e.d., maar als er iets gemaakt moet worden kan je het mij altijd vragen. Het mooiste zou zijn een tekening in vector.
Ik heb straks immers ook een onsteking nodig.
waterman771 schreef:Het is de bedoeling om de triggerwieltjes te laten maken, door iemand met een freesbank. We hebben nu een goed voorbeeld, maar gewoon niet de tijd gehad om eens écht door te pakken…..
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niek,
Ik kan je een triggelwiel uitlenen. Is dat wat?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat is een goed plan. is het freeswerk of snijwerk?
Heb je veel triggerwheels nodig.
kan je het originele ontstekingshuis (met punten) ook gebruiken om een beter onsteking te maken?
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is Freeswerk. Hoeveel? Geen idee…
Inderdaad, je kunt een originele verdeler gebruiken om te verbouwen, zonder draaiwerk aan de verdeler zelf
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok!
Een een buurman van mij heeft een draaibank waar mee ie kan toveren.
Die maakt voor mij ook wel een eens wat draaiwerk. Ik zal hem eens vragen of hij ze wil maken uiteraard tegen een kleine vergoeding naar hem toe. Heb je een plaatje van een triggerwheel dan kan ik het hem laten zien?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bon.Ik heb een complete(orirginele) distributeur op de kop kunnen tikken,voor nouga bollen.
Ook heb ik een CX moduul gevonden(nieuw).
Nu de vraag:
op de originele distributeur,past daar die VW rotor + kap op?(ik bedoel de diameter) bevestiging moet aangepast worden begrijp ik.
Vliegwielsensor is ook besteld.Bobijn moet ik nog zoeken,maar wat is de beste voltage hier voor? Ik hoorde dat CX bobijnen te krachtig zouden zijn??(90.000 volt hoogspanning).
Nu nog een trigger wheel op de kop tikken en een aansluit schematje.
Zie ik nog iets over het hoofd??
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon een moderne bobine halen voor electronische ontsteking. Ik heb er een van een xm V6.
VW rotor? huh? Nooit gebruikt..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Welke rotor en kap moeten daar dan op die originele distributeur??
Op de 123 zit,dacht ik toch een VW VR6 rotor en kap??
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee….nee… nee…
Renault 25 V6, met de PRV motor…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste