1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Dansen hoogte regeling voor
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2975
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 22 januari 2009 09:34 PM

Ik start maar even een nieuw topic, om niet off-topic door te gaan in het topic “Scheef hangen”
[quote data=”” author=“vikingo” date=“1252147597”]
je moet die mof idd helemaal losmaken als je daar iets aan wil wijzigen, het is wel zo dat je met deze de rijhoogte zou kunnen aanpassen. Natuurlijk is dit veel makkelijker en sneller gebeurt met de klem die op de torsiestang zit. Let op dan, moet je ook de fijn regeling aan de hoogte corrector bij regelen, of je auto staat te dansen..

Vikingo kan je over dat dansen wat uitleg geven? Mijn zelfbouw DS cabrio staat nl voor te dansen. Hoogte regelaar vervangen, maar nog steeds dansen. Ik heb de hele boel bij de ombouw gedemonteerd gehad en ben nu benieuwd hoe dat precies zit met fijn afstelling van de hoogte corrector. Wat heb ik fout gedaan bij de heropbouw?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2975
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 januari 2009 07:33 PM
  [ # 1 ]

Anderen mogen natuurlijk ook reageren.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 23 januari 2009 08:23 PM
  [ # 2 ]

Egbert,

Geef de hoogtecorrector wat meer speling met de verstelbare schroef, kan je best doen met de motor draaiend en iemand die in en uit de auto stapt. Dan zie je precies hoe dat ding te werk gaat. De aanslag moet raken bij een oneffenheid in de weg, niet bij in en uitstappen.
Kwestie van millimeters.
Het kan volgens mij voorvallen als er niemand in de auto zit of net als er wel iemand in zit.

dus voorscherm er af, beschermplaat er af en kijken. Wink verstellen doe je met sleutel 7 of 9
Moet op te lossen zijn zonder aan die veelbesproken moffen te prutsen…

succes en groeten.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 januari 2009 10:33 PM
  [ # 3 ]

Hoi Egbert,

Had je de hoogteregelaar wel goed ontlucht? Anders gaat de auto eerst ook dansen, tot de hoogteregelaar op “natuurlijke” weg ontlucht is.

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2975
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 januari 2009 01:34 AM
  [ # 4 ]
DriverD schreef:

Hoi Egbert,

Had je de hoogteregelaar wel goed ontlucht? Anders gaat de auto eerst ook dansen, tot de hoogteregelaar op “natuurlijke” weg ontlucht is.

Ik heb het probleem dus al een paar jaar en in die tijd een kleine 10.000 km gereden. ivm dit probleem een andere hoogte regelaar gemonteerd, maar dat maakte niets uit.
Probleem is dus dat als de auto zijn hoogte corrigeert voor, hij te ver doorschiet, dan weer moet corrigeren, te ver doorschiet etc.
Maar ik zal zeker nog eens goed ontluchten door hem in de hoogste stand te zetten, te laten zakken, ontlucht schroef bij de regelaar los etc. Ik kan zelfs nog even ontluchten door de leidingwartel bij de hoogteregelaar iets te lossen.
Ook zal ik de suggestie van Vikingo oppakken.
Zal even duren voordat ik jullie laat weten wat het effect was, andere zaken hebben nu voorrang.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10346
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 januari 2009 02:57 AM
  [ # 5 ]

Egbert,
Kijk eens naar het volgende: als de auto in de normale rijstand staat (motor laten draaien!) moet de handmatige bediening geen contact maken met de “automatische” bediening. Zonodig bijstellen dmv de stang van de handmatige bediening. Normaliter treedt er een vertraging op in de correctie. Is het bedieningsmechaniek vanaf de stabilistorstang te goed gesmeerd?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 24 januari 2009 04:31 PM
  [ # 6 ]

Het “overcorrigeren” van de wagen komt door te grote inwendige lekkage in één van de veercilinders, en niet door de hoogte regeling.
Er zit niet anders op dan de afdichtringen in de cilinder te vernieuwen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10346
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 januari 2009 08:56 PM
  [ # 7 ]

Dan moet de LHM wel heel erg snel door die dunne lekleiding. Zet de lekzak dan ook behoorlijk onder druk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 24 januari 2009 11:09 PM
  [ # 8 ]

Door het corrigeren van de wagen wordt de lekzak samen gedrukt, maar als je de nylon leiding lostrekt kan je zien welke cilinder teveel lekkage op de afdichtingen heeft.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2975
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 januari 2009 11:15 PM
  [ # 9 ]

Vandaag goed ontlucht. Oa door met draaiende motor de wartels aan de hoogteregelaar een stukje te lossen. De stand van de handbediening gecotnroleerd, deze staat helemaal in het midden tussen de 2 aanslagen in de rij-stand.
Alle draai punten zijn soepel.
Tja en helaas nog steeds “dansen”
IN elk geval bedankt voor de tips.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2009 11:35 AM
  [ # 10 ]

Ik denk dat je hoogte regelaars PERFECT zijn. Ze lekken intern NIET waardoor de balgjes leeg zijn en blijven. Als die leeg zijn krijg je dit overcorrigeren. Als ze een beetje gevuld zijn moet de olie heen en weer door een klein gaatje wat em dempt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 januari 2009 11:43 AM
  [ # 11 ]

Even een vraag voor mij als beeldvorming: Is de hoogteregelaar van een DS ‘hetzelfde’ als die van een BX, of is die wezenlijk anders?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2009 11:49 AM
  [ # 12 ]

Volgens mij zijn ze van de DS, GS, CX, BX allemaal gelijk.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2009 11:53 AM
  [ # 13 ]

Ja maar de leidingen-aansluitingen niet.

Ik heb net successvol de leidinggaten van een GS HR opgeboord en getapt naar 4,5 voor DS,SM.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 januari 2009 12:48 PM
  [ # 14 ]

Ah, okee. Ik lees ontluchten, en afstelschroef. Ik heb bij mij de boel ontlucht door de boel een paar keer omhoog en omlaag te doen en een afstelschroef daar weet ik het fijne niet van bij de BX. Heb ik niet goed ontlucht en heb ik iets gemist tijdens het vervangen, of heb ik niet de afstelschroef waar jullie het over hebben?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2009 02:08 PM
  [ # 15 ]

We hebben het hier over een DS.
Maar voor alle regelaars geldt: bij vervangen van de regelaar moet de nieuwe regelaar eerst met LHM gevuld worden. Zie handleiding.

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook