vortex schreef:de 16 TRS is na een frontale aanrijding met een vrachtwagen gerepareerd in griekenland tijdens vakantie. standaard zat er een kunststof exemplaar op en is daar vervangen voor een stalen exemplaar.
wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!
Net als op de dommage dus!
vortex schreef:daar betaal je naar cilinder inhoud, en niet naar gewicht. dus die hebben stalen kapen enz, zo ook duitsland, italie en nog wat landen.
in koude landen worden ook vaak stalen exemplaren geleverd omdat deze beter de warmte vast houden.de laatste jaren hebben ze de voorraad gewoon opgemaakt en alles door elkaar gebruikt.
zo zit standaard op de multi-point injectie modellen en turbo diesel modellen een korte kap met een roostertje, en alle andere modellen een lange kap, maar dat is de laatste jaren dat de BX geproduceerd is ook door elkaar gebruikt.
Nou, van dat laatste heb ik nooit iets van gemerkt overigens. Meeste late berlines hebben een lange kap, behalve GTI’s en alle breaks. Er zijn natuurlijk wel mensen die een grilletje stoerder vinden en dus e.e.a. vervangen.
Tijd voor een nieuw lijstje?
vortex schreef:
als eenkap gespoten is kan je kijken naar de verf, kijk naar stofjes, of plekken waar stofjes zijn uitgepoets. die kan je zo zien in de zon. kijk naar productie data’s en montage punten.
als je het niet vertrouwd kijk op randen of de binnenkant van bv het scherm naar plakranden, staan alle geverfde nummers er nog in (orga nummer bv), zitten alle stickers nog orrigineel, kijk onder de rubbers naar de lasnaden, kan je ook zo zien of de schermen of panelen zijn vervangen. let op kitnaden. daar kan je het ook aan zien.ik hoop dat het een beetje nuttige info is voor de mensen hier.
Die stickers zijn goed te faken, voor ong 15 eur heb je een compleet setje nieuw.
Maar het schuurwerk en spuitwerk valt vaak door de mand bij nagespoten delen.
Ich bin ein Breaker
René van Maren schreef:deur63 schreef:Als Bram hier gaat posten is de lijst meteen 3x zo lang
Bram post hier niets….
Dan zit meteen de harddisk van de server vol!
Ik zeg maar niets…...anders slaat dit forum meteen op tilt
(alleen mijn TRD-turbo berline uit 88 had stalen kap, weet ik nog….de rest was allemaal plastic, zowel de TZD als de TZD-turbo’s)
/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p
19TGD break 1990/o/p
14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s
19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s
16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p
de 16 TRS is na een frontale aanrijding met een vrachtwagen gerepareerd in griekenland tijdens vakantie. standaard zat er een kunststof exemplaar op en is daar vervangen voor een stalen exemplaar.
wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!
en mijn 16 TRS uit 85komt uit spanje, met een stalen motorkap, en die lijkt niet overgespoten
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p
19TGD break 1990/o/p
14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s
19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s
16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p
16 Chic / 1991 / o / p
Citroen BX 1.6 Chic ‘91 - Renault 19 1.7 Latitude ‘95, Peugeot 205 1.1 Accent ‘90
/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p
19TGD break 1990/o/p
14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s
19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s
16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p
16 Chic / 1991 / o / p
19 TZI / 07-1992 / n / s
MikeB schreef:/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p16 TRI / 6-1987/ o / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p19TGD break 1990/o/p
14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/p
16 Chic / 1991 / o / p
Uh, 1980 kan niet, toen bestond de BX nog niet; LD is iets van 1984 ofzo.
En fijn dat het op datum gesorteerd blijft ja
Ich bin ein Breaker
karel schreef:MikeB schreef:/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
14RE (type 1)/04-1984/n/p
16 TRS /01-1985/ o / p
16 TRS/08-1985/ n / s
Sport /07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p16 TRI / 6-1987/ o / p
GTi 16v/ 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p19RD break/1-1989/j/p
nix / 9-1989/n/p19TGD break 1990/o/p
14 TE / 02-1991/ o /p
CHIC / 03-1991/n/s16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTi/08-1991/n/p
16 TGI Progress/09-1991/o/p
19 TZI/11-1991/n/p
16 TGi break/11-1991/ n / p
16 TGI break / 12-1991/j/p
16 Chic / 1991 / o / p19 TGD break/ 1-1992/j/p
19 TZI break/01-1992/o/s
19 TGI / 04-1992 / o / s
TZD T/07-1992/o/p
19D/8-1992/j/s
14 Deauville / 09-1992 / o/ s
TZD T / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s14 Deauville / 02-1993 / o/ s
TZD TURBO break/7-1993/n/p
19 RD break 12-1993/j/s19 rd break/01-1994/o/p
19 TGD break/ 7-1994/j/s16 TRS /1980 (LD-51-BL )/j/s
19 GTi /02-1988/n/pEn fijn dat het op datum gesorteerd blijft ja
Done…
Citroen BX 1.6 Chic ‘91 - Renault 19 1.7 Latitude ‘95, Peugeot 205 1.1 Accent ‘90
/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
16 TRS / 10-1983 / o / p
14RE (type 1)/ 04-1984 / n / p
16 TRS / 05-1984 / j / s
16 TRS / 01-1985/ o / p
19 GT / 07-1985 / n / p
16 TRS / 08-1985/ n / s
19 Digit / 11-1985 / j / p
19 Digit / 11-1985 / o / p
Sport / 07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
19 GTI / 02-1988 / n / p
19 GTI 16v / 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break / 01-1989 / j / p
BX 14 / 9-1989 / n / p
19TGD break / 1990 / o / p
14 TE / 04-1990 / o / p
TRD Turbo / 05-1990 / o / p
14 TE / 02-1991 / o /p
CHIC / 03-1991 / n / s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTI / 08-1991 / n / p
16 TGI Progress / 09-1991 / o / p
19 TZI / 11-1991 / n / p
16 TGI break / 11-1991 / n / p
16 TGI break / 12-1991 / j / p
16 Chic / 1991 / o / p
19 TGD break / 01-1992 / j / p
19 TZI break / 01-1992 / o / s
19 TGI Routière / 04-1992 / o / s
19 TGI Routière / 05-1992 / o / p
TZD Turbo / 07-1992 / o / p
19D / 08-1992 / j / s
14 Deauville / 09-1992 / o / s
TZD Turbo / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o / s
TZD TURBO break / 07-1993 / n / p
19 RD break / 12-1993 / j / s
19 RD break / 01-1994 / o / p
19 TGD break / 07-1994 / j / s
Zo, ff de lay-out aangepast.
Alles staat nu netjes op chronologische volgorde.
Al mijn BX’en hebben/hadden kunstof motorkappen.
Afgelopen zaterdag kwam ik op sloperij v/d Dam in Oldeberkoop in Friesland een 14E uit april 1985 tegen met stalen motorkap…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
vortex schreef:
wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!
daar betaal je naar cilinder inhoud, en niet naar gewicht. dus die hebben stalen kapen enz, zo ook duitsland, italie en nog wat landen.
in koude landen worden ook vaak stalen exemplaren geleverd omdat deze beter de warmte vast houden.
Dat was dus al wat ik dacht….. Ik heb in Duitsland een behoorlijk aantal BX-en (voornamelijk 16v MK1’s) bekeken en die hadden allemaal een stalen kap. Kan me niet voorstellen dat die allemaal frontschade gehad hebben…...
vortex schreef:
wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!
daar betaal je naar cilinder inhoud, en niet naar gewicht. dus die hebben stalen kapen enz, zo ook duitsland, italie en nog wat landen.
in koude landen worden ook vaak stalen exemplaren geleverd omdat deze beter de warmte vast houden.
Dat was dus al wat ik dacht….. Ik heb in Duitsland een behoorlijk aantal BX-en (voornamelijk 16v MK1’s) bekeken en die hadden allemaal een stalen kap. Kan me niet voorstellen dat die allemaal frontschade gehad hebben…...
Mijn twee BXen met stalen kap lijken dus echt nooit voorschade gehad te hebben. Heb er gisteren nog speciaal naar staan kijken met Kees (van Hesselink), die zei ook dat ‘t wel de originele kap moest zijn.
Nog snel de mijne er even bij
BX 16RS / 12-1985 / n / plastic
Groets Sam
type/bouwmaand/vervangen?(ja/nee/onbekend) /staal of plastic
16 TRS / 10-1983 / o / p
14RE (type 1)/ 04-1984 / n / p
16 TRS / 05-1984 / j / s
16 TRS / 01-1985/ o / p
19 GT / 07-1985 / n / p
16 TRS / 08-1985/ n / s
19 Digit / 11-1985 / j / p
19 Digit / 11-1985 / o / p
16RS / 12-1985 / n / p
Sport / 07-1986/ o / s
19 Sport / 09-1986 / n / p
16 RS / 09-1986/ o /p
16 TRI / 6-1987/ o / p
19 GTI / 02-1988 / n / p
19 GTI 16v / 04-1988/ o / s
14 RE / 11-1988 / n / p
19RD break / 01-1989 / j / p
BX 14 / 9-1989 / n / p
19TGD break / 1990 / o / p
14 TE / 04-1990 / o / p
TRD Turbo / 05-1990 / o / p
14 TE / 02-1991 / o /p
CHIC / 03-1991 / n / s
16 TGI Progress / 05-1991 / n / p
19 GTI / 08-1991 / n / p
16 TGI Progress / 09-1991 / o / p
19 TZI / 11-1991 / n / p
16 TGI break / 11-1991 / n / p
16 TGI break / 12-1991 / j / p
16 Chic / 1991 / o / p
19 TGD break / 01-1992 / j / p
19 TZI break / 01-1992 / o / s
16 Chic / 01-1992 / o / p
19 TGI Routière / 04-1992 / o / s
19 TGI Routière / 05-1992 / o / p
TZD Turbo / 07-1992 / o / p
19D / 08-1992 / j / s
14 Deauville / 09-1992 / o / s
TZD Turbo / 11-1992 / o / s
19 TZD / 11-1992 / n / s
19 TZI / 12-1992 / o / s
14 Deauville / 02-1993 / o / s
TZD TURBO break / 07-1993 / n / p
19 RD break / 12-1993 / j / s
19 RD break / 01-1994 / o / p
19 TGD break / 07-1994 / j / s
edit: Sam erbij
christianvandenbergh schreef:vortex schreef:
wat ik wel te weten ben gekomen is dat het per land verschilt wat voor kap er op ligt.
zo hebben ze in griekenland ook stalen achterkleppen !!!
daar betaal je naar cilinder inhoud, en niet naar gewicht. dus die hebben stalen kapen enz, zo ook duitsland, italie en nog wat landen.
in koude landen worden ook vaak stalen exemplaren geleverd omdat deze beter de warmte vast houden.Dat was dus al wat ik dacht….. Ik heb in Duitsland een behoorlijk aantal BX-en (voornamelijk 16v MK1’s) bekeken en die hadden allemaal een stalen kap. Kan me niet voorstellen dat die allemaal frontschade gehad hebben…...
Die land-afhankelijkheid zal vast met de belastingklassen te maken hebben zoals eerder betoogd.
In NL loont het duidelijk om een auto zo licht mogelijk te maken; ik denk dat er daarom voornamelijk kunststof geleverd is.
Ter overweging: voor de latere 19 D break modellen weet ik het precies, er werd gewoon het typegoedkeuringsgewicht van de oudere modellen genomen ofschoon hier geen bal meer van kan hebben geklopt; er zaten immers meer opties op zoals centrale vergrendeling en elektrische ramen. En als klap op de vuurpijl ook nog een stalen kap.
Dat maakt een auto toch al met al enkele tientallen kiloos zwaarder; op kenteken zie je dat dus helemaal niet terug! Maf wel. Misschien is er een slimmerik geweest die dit bedacht heeft om zo met een laag typegewicht toch een zwaardere (maar goedkopere) auto op de markt te brengen.
Ich bin ein Breaker
Dat heet nou klantvriendelijkheid!! (behalve voor de staatskas )