8 van de 34
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

mkatgert’s GS 1220 Club Convertisseur
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 november 2008 02:48 PM
  [ # 106 ]
mkatgert schreef:
eXpelliarMus schreef:

Heb je als iets aan het motoertje en de bak gedaan? Ik wil best komen assisteren (ben wel benieuwd hoe het allemaal zit bij de GS)

Nee nog niet, hulp zal inderdaad erg prettig zijn, ik laat wel weten wanneer ik die kant opga, dan zou het inderdaad leuk zijn als je mee kan helpen.

Oké, doe maar een pb’tje tegen die tijd. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2502

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 07 december 2008 10:09 PM
  [ # 107 ]

Goed, vandaag ben ik met Wes (eXpelliarMus) bezig geweest om de motor uit de GS te halen, om bij de koppelomvormer te kunnen komen. Patrick (patje74) was er ook bij om af en toe te helpen, en wat aan z’n eigen XM te klussen, en om foto’s te maken: http://www.citrofiel.net/fotodump/?d=mkatgert&pg=1

De motor lag er binnen 3 uur naast; de koppelomvormer heb ik nu hier thuis liggen. Eens kijken of deze nu teruggaat of dat ik een andere probeer…

Volgende stap is de motor even verwennen met distributie, ontsteking, droogleggerij en sapjes. Dan kan de boel weer in elkaar, nieuwe accu, nieuwe stukken kabelboom en dan zou alles weer naar behoren moeten draaien…

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 december 2008 12:16 AM
  [ # 108 ]

Zo te zien zijn jullie heerlijk bezig geweest. Die Wes is toch een gouwe jongen, om zomaar mee te komen helpen. Top!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 december 2008 01:25 AM
  [ # 109 ]
garagestmarien schreef:

Zo te zien zijn jullie heerlijk bezig geweest. Die Wes is toch een gouwe jongen, om zomaar mee te komen helpen. Top!

Cool

Was voor mij ook de eerste keer om aan zo’n dame (GS) te werken, vond het erg leerzaam, ben trots op Michiel zijn doorzettings drift/vermogen om van deze GS weer beauty te maken.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 december 2008 05:56 PM
  [ # 110 ]

Jammer dat ik andere bezigheden had, anders was ik zeker ff komen kijken. Ik tref je/jullie vast nog wel een andere keer in Berlikum.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 18 januari 2009 11:35 PM
  [ # 111 ]

Vandaag weer druk aan het werk geweest. Het vorderde wat langzaam omdat de motor nog tamelijk onbekend terrein is en alles wat lastig te vinden was. Zo duurde het even voordat alle koelbeplating er af was.

Momenteel staat de motor bijna volledig kaal: in & uitlaatspruitstukken er af; daar komen nieuwe pakkingen tussen. Kleppendeksels krijgen nieuwe pakking, ontsteking + keerring is vervangen, alleen de rotor bleek niet te passen (alhoewel het wel ducellier voor een GS zou moeten zijn); benzinepomppakking heeft een scheur en moet nog vervangen (maar die had ik nog niet), en aan de riemen + olieretourbuisrubbers moet nog begonnen worden. Ringetjes voor de oliekoeler liggen klaar en kunnen vervangen; nokkenaskeerringen gaan vervangen worden.

Rest mij een paar vragen:
bij het vervangen van nokkenaskeerringen zullen de distributieriem-wielen er af moeten, en dan ben ik de goede positie kwijt. Gewoon een kwestie van markeren op asje en op wieltje en weer goed terugschuiven? Of kan dat er maar op 1 manier op?

Voor het vervangen van de rubbers van de olieretourbuizen leek het mij dat de koppen er af moeten? Is dat correct?

T-mof, moet dat weer met Ligarex of hebben jullie goede ervaringen met gewone slangeklemmen?

Zijn er verschillende typen rotors voor Ducellier?

Dat was het geloof ik wel; snel ging het vandaag niet, leerzaam was het wel, Wes wederom hartelijk bedankt voor de hulp en het meedenken, Patje voor het tegenhouden van de motor bij het loswrikken van de ventilatormoer en voor het leveren van dopje 42.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 18 januari 2009 11:43 PM
  [ # 112 ]

Wat ik nog even vergeten was om in de groep te gooien:

De boel gaat tamelijk ver uit elkaar kennelijk om alle keerringen te vervangen; als bijvoorbeeld de kop er toch af moet, is het dan niet verstandig om meteen kleppen en zittingen daarvan mee te pakken?

Ik had namelijk toen de GS nog reed (anderhalfjaar geleden ofzo?) vaak last van dikke pakken olierook bij starten na langere tijd stilstaan. Gewoon een beetje verbrandende olie dus. Wat me daarbij niet helemaal duidelijk was is of dat niet helemaal lekker sluitende kleppen waren of gewoon gare zuigerveren; iemand enig idee? Zo ja, dan lijkt het me handig om dat nu meteen mee te pakken.

Profiel  

DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 19 januari 2009 12:23 AM
  [ # 113 ]
mkatgert schreef:

Rest mij een paar vragen:
bij het vervangen van nokkenaskeerringen zullen de distributieriem-wielen er af moeten, en dan ben ik de goede positie kwijt. Gewoon een kwestie van markeren op asje en op wieltje en weer goed terugschuiven? Of kan dat er maar op 1 manier op?

Klopt, je moet de tandwielen eraf halen. Als je niet een goede manier hebt om het wiel tegen te houden is het een pokke werk Crying or Very sad Er zit een pin tussen wiel en nokkenas zodat je het altijd op de goede plaats terug zet. Ook lijkt het me makkelijker de nokkenassen eruit te halen. Kan je met een lange schroevendraaier de keerringen uit de kop tikken. Natuurlijk eerst de nokkenas terug plaatsen voordat je de nieuwe keerring aanbrengt.

mkatgert schreef:

Voor het vervangen van de rubbers van de olieretourbuizen leek het mij dat de koppen er af moeten? Is dat correct?

Correct.

mkatgert schreef:

T-mof, moet dat weer met Ligarex of hebben jullie goede ervaringen met gewone slangeklemmen?

Volgens mij beter Ligarex, maar volgens anderen zijn gewone klemmen ook te gebruiken.

mkatgert schreef:

Zijn er verschillende typen rotors voor Ducellier?

Ja. Het grote verschil zit hem in de diameter van de as. Eerste type heeft een kleine as met een springveer. Tweede type een grotere as zonder veer. Hier zit de veer op de rotor.

mkatgert schreef:

De boel gaat tamelijk ver uit elkaar kennelijk om alle keerringen te vervangen; als bijvoorbeeld de kop er toch af moet, is het dan niet verstandig om meteen kleppen en zittingen daarvan mee te pakken?

Verstandig is het wel ja. Maar even snel alles vervangen niet. Je moet voor de klepkeerringen de hele kop uit elkaar halen.

Veel succes met het opknappen. Very Happy

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2009 09:33 AM
  [ # 114 ]
mkatgert schreef:

Ik had namelijk toen de GS nog reed (anderhalfjaar geleden ofzo?) vaak last van dikke pakken olierook bij starten na langere tijd stilstaan. Gewoon een beetje verbrandende olie dus. Wat me daarbij niet helemaal duidelijk was is of dat niet helemaal lekker sluitende kleppen waren of gewoon gare zuigerveren; iemand enig idee? Zo ja, dan lijkt het me handig om dat nu meteen mee te pakken.

Dit klinkt eerder als versleten zuigerveren dan als klepseals.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 19 januari 2009 10:54 AM
  [ # 115 ]

Of veel te rijk mengsel waardoor er olie mee verbrandt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 19 januari 2009 12:44 PM
  [ # 116 ]
karel schreef:

Hij doet het alleen de eerste 10 seconden na het starten, daarna loopt ie prachtig schoon. Lijkt me dus wat olie wat onder in de cilinders blijft staan; het is ook afhankelijk van de hellingshoek van de auto tijdens het parkeren, over de ene boeg doet ie het wel, over de andere niet.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2009 08:21 PM
  [ # 117 ]
mkatgert schreef:

Hij doet het alleen de eerste 10 seconden na het starten, daarna loopt ie prachtig schoon. Lijkt me dus wat olie wat onder in de cilinders blijft staan; het is ook afhankelijk van de hellingshoek van de auto tijdens het parkeren, over de ene boeg doet ie het wel, over de andere niet.

Hebben wel meer auto’s last met boxermotor. Er blijft dan altijd een oliefilmpje achter in de cilinders. Bij een lijn motor lekt het dan weer naar beneden maar bij een boxer blijft het liggen.

Op zich niet erg , maar nu je de motor uitelkaar hebt kun je overwegen om de zuigerveren en klepseals te vervangen.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2009 08:24 PM
  [ # 118 ]
karel schreef:

Leg me dat eens uit ?

Een te rijk mengsel heeft niets te maken met direct olie verbruik.

Wel op langere duur , als de carburateur te rijk staat of je rijd te lang op de choke dan slaat het te rijke mengsel tegen de cilinderwand aan en verdunt de oliefilm. Wat dus weer slijtage aan zuigerveren en cilinderwand tot gevolg heeft.

Maar bedoel je dat ?

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 24 januari 2009 02:27 AM
  [ # 119 ]

Ik heb vandaag de motor opgehaald in Berlikum. Kan ik de komende weken wat vaker er aan werken tussen de dagelijkse bezigheden door…

Emiel nog bedankt voor het tillen.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 24 januari 2009 03:51 AM
  [ # 120 ]
citro-power schreef:

Wel op langere duur , als de carburateur te rijk staat of je rijd te lang op de choke dan slaat het te rijke mengsel tegen de cilinderwand aan en verdunt de oliefilm. Wat dus weer slijtage aan zuigerveren en cilinderwand tot gevolg heeft.

Maar bedoel je dat ?

Ja, precies dat. Bij een koudestart werkt het vlgs mij net zo.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

8 van de 34
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook