Ik denk idd ook dat je beter naar de staat van de auto kunt kijken dan naar de kilometerstand.
Ook handig (en simpel) wie verkoopt de auto, een man van middelbare leeftijd, of een (sorry) broekie, het is nou eenmaal zo, de jeugd (hoor ik zelf ook bij) rijdt vaak wat gehaaster. (niet aangesproken voelen, uitzonderingen zijn er natuurlijk)
PS., ziet er goed uit joh, nice velgjes :6
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Harm schreef:Over dat afbeulen:
Een BX GTi is meer BX dan GTi. Snelle versies van Golfjes, kadetten en dat soort werk zijn allemaal afgestampt, maar de BX is niet een auto die de jeugd echt aanspreekt.
Twee ton is volgens mij goed te doen voor een GTi, met de motoren is over het algemeen weinig mis… die van mij is uit 1987 en loopt prima.Er is inderdaad een GTi 8v en een GTi 16v. Die van jou is een 8v, de 16v’s zijn vrij zeldzaam.
Over het verbruik:
Flink gassen is een GTi niet zo van onder de indruk. Korte ritjes wel. Toen ik mijn GTi net had, haalde ik 1 op 8,5. Maar toen reed ik veel korte stukjes. Later ben ik geen korte stukjes meer gaan rijden en in combinatie met wat onderhoud haal ik nu 1 op 11,5 en soms 1 op 12.
Ramp ramp, de eigenaar van de wagen had me eindelijk reactie gegeven, blijkt nu dat de wagen al verkocht is…hmmmzz!! Hatelijk! de wagen stond echt in een fantastische staat ( zie link = http://www.autozone.be/pls/col/pck_iade.detail?PI_ZOEK=1249001&PI_LANG=nl ), ik had er echt enorm op gehoopt! Zie de prijs by the way, 750 euro!!! de eigenaar zei zelfs dat de prijs naar beneden kon, abnormaal! Ik wou deze kopen omdat de 19trd waar ik zelf mee rijd redelijk wat mankementjes heeft ondertussen en voor die prijs ... Ik vind het ook fantastisch dat er op zo een oude wagen tamelijk veel opties zijn, de electrische ruiten (kom je wel nog veel tegen bij en bx), het mooie interieur, abs, electrische spiegels, servo… Daarom ook dat ik hem wel wou omdat de mijne bv geen servo en abs en zo heeft.
Oja, wat zei u, bx niet echt voor jonge bestuurders, dat had u gedacht!! Ik ben zelf 20 jaar en ben echt gek van de bx, gewoon een zalige wagen, veilig weggedrag, normaal gezien ben ik wel voor duitse wagens maar de kwaliteiten van de bx hebben me overtuigd om van deze wagen te houden! Ik heb zelf een vrij rustige rijstijl maar als het echt moet gaat hij als een speer, bv tov andere snellere wagens heb ik nog steeds voordeel in de bochten. Hij is uitgerust met 17” oz racing volcano-velgen ( ) banden 205/35 pirelli p7000, ik kan het jullie verzekeren, de wegligging is subliem. Verder doe ik ongeveer een 200kms per dag. (ter info ;p)
greetzz
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
Oja, wat zei u, bx niet echt voor jonge bestuurders, dat had u gedacht!!
Zeg maar “je” hoor..
Maar ik ben zelf ook 26, nog niet helemaal antiek zeg maar… ik vind bxen geweldig, maar de grote meerderheid van jongere mensen gaat eerder voor de civics, kadetten en gollufs…
Maar niet getreurd, er zijn nog zat andere gti’s te koop, kwestie van de juiste sites in de gaten houden
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Harm schreef:Oja, wat zei u, bx niet echt voor jonge bestuurders, dat had u gedacht!!
Zeg maar “je” hoor..
Maar ik ben zelf ook 26, nog niet helemaal antiek zeg maar… ik vind bxen geweldig, maar de grote meerderheid van jongere mensen gaat eerder voor de civics, kadetten en gollufs…
Tja, niet iedereen is gezegend met een goede smaak hé!
Daarbij komt dat (in mijn ogen) Citroën’s niet alleen de meeste geliefde auto’s zijn (meeste clubs en evenementen) maar tevens de meest afgekraakte auto’s!
Maar goed, succes met je verdere zoektocht. Het gaat je vast ng wel lukken om een goed exemplaar te bemachtigen.
gt
Ik ben in de gelukkig omstandigheden geweest dat ik ooit 2 gt’s gehad heb een 84ét met boord computer en een 86ér.
Ja ik heb er mee geragt af en toe maar vooral omdat die 2 verdomd snel waren… menig golf gti en opel gti en bmw tesnel afgeweest bij het stoplicht.. ze kijken dan met minachting naar je bx… en bij het volgende stoplicht durven ze niet naar je te kijken omdat ze net te kijkgezet waren…
Mijn eerste GT mis ik gewoon.. stom dat ik die weggedaan heb… stom…. waarschijnlijk zijn ze allebij op de sloop geeindigd….
Ik heb ook een ‘89 er biarritz gehad… en het vorige jaar heb ik hem verkocht, en nu een volvo, ecter zodra de beurs het toelaat komter een BX of een XM, hoewel mijn hard toch bij de BX ligt.
Daarbij komt dat (in mijn ogen) Citroën’s niet alleen de meeste geliefde auto’s zijn (meeste clubs en evenementen) maar tevens de meest afgekraakte auto’s!
Klopt, óf je bent gek op citroën, óf je vindt ze afschuwelijk… ze roepen altijd wel een gevoel op, bij iedereen. Bij Duitse hokken is dat wel wat anders, die ontwerpen auto’s zo dat niemand ze écht prachtig of écht afschuwelijk kan vinden…
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Klopt, óf je bent gek op citroën, óf je vindt ze afschuwelijk… ze roepen altijd wel een gevoel op, bij iedereen. Bij Duitse hokken is dat wel wat anders, die ontwerpen auto’s zo dat niemand ze écht prachtig of écht afschuwelijk kan vinden…
Gelukkig maar dat smaken verschillen…ik kan je zo wat duitse ‘‘hokken’’ opnoemen die ik toch zeer mooi vind. Ik vind persoonlijk de bx niet mooi, maar ben toch zeker wel gevallen voor de eigenschappen van de auto want ik moet zeggen dat naar mate ik ouder wordt (oei klinkt heel belegen) ik naar andere zaken kijk dan alleen brede sloffen, geile lampjes en ander hallfords spul. Geloof me na een aantal keer een kinderwagen inladen in 1 of ander verlaagd net te krap volgebouwd crx’je..dan ga je toch je wagen een stuk minder leuk vinden hoe mooi die ook is.
Ik heb zeker een half miljoen km erop zitten en da’s genoeg om te leren anders naar auto’s te kijken. (ik iig. dan)
Rien
Gelukkig maar dat smaken verschillen…ik kan je zo wat duitse ‘‘hokken’’ opnoemen die ik toch zeer mooi vind.
Ja ik ook wel hoor, maar die zijn wel zo vormgegeven dat iedereen ze mooi vindt. Of in elk geval heel veel mensen… bij Citroën heb je modellen waar veel mensen van zeggen “getver wat lelijk!”, bij bijvoorbeeld VW en Audi maken ze alleen modellen die niemand echt lelijk vindt
Harm schreef:bij bijvoorbeeld VW en Audi maken ze alleen modellen die niemand echt lelijk vindt
2 woorden:
VW Corrado.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Harm schreef:Oja, wat zei u, bx niet echt voor jonge bestuurders, dat had u gedacht!!
Zeg maar “je” hoor..
Maar ik ben zelf ook 26, nog niet helemaal antiek zeg maar… ik vind bxen geweldig, maar de grote meerderheid van jongere mensen gaat eerder voor de civics, kadetten en gollufs…
Ik ben 21 en al een dikke 5 jaar bezig met BX’en. Veel leeftijdsgenoten snappen het niet echt helemaal, wat moet zo’n jonge kerel met die BX’en. Toen mijn vader mijn BX type 1 had geleend vertelde hij me dat hij zich vreselijk oud voelde toen hij ermee reed (m’n vader is 51) ... wat ben ik blij met mijn zogenaamde “opa-auto”
Groets Sam
Nou moet ik wel zeggen dat hier op het forum de gemiddelde leeftijd flink lager is dan op BXNL en bij de BXclub meetings enzo. Wel cool
Overigens is ‘t me aardig gelukt om iedereen in m’n omgeving BX-liefhebber te krijgen. Sommige mensen zeggen wel eens “door jou zie ik nu overal bxen en zeg ik het zelfs tegen anderen als ik er een zie”.
M’n broer rijdt ook BX, mijn vorige BX… en het hele autoweek-forum heb ik BX-minded gemaakt
Een vriend van me kon het vroeger niet laten om me elke keer uit te lachen en grapjes te maken over mijn BX. Nu zijn we zover gekomen dat hij onderweg ook naar BX’en kijkt en hij me info heeft gevraagd over alle verschillende modellen en de geschiedenis van de BX. Komt goed
Groets Sam
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja dat ken ik ja, mijn vriendin moet er al heel lang aan geloven dat ik naar elke citroën om kijk. zo erg dat ze dat nu zelf ook al begint te doen.
ik ben trouwens 22 en inderdaad al mijn vrienden kijken naar die gekke crx’en gtsitjes etc. prut
ik daag ze altijd uit voor een wedstrijdje die begint in de wijk met veel drempels dan ben ik ze namelijk allang kwijt
bx
nou, anders de gold is oerlelijk…. ik noem het de westduidse lada… van type 1 tot 4 lijkt alles op elkaar. Je kunt er so een blokkedoos van maken.
Ik zou er geen willen hebben.
Dan porsche, nou ook niet echt mooi en over audi zwijgen we maar..
Gelukkig vindt mijn vrouw de BX ook mooi, alleen tja de economische regressie , een nieuw huis een baby , dat vreet geld, dus even geen citroen… wellicht als ik er een op de kop kan tikken voor weinig en die goed is… tja dat is een ander verhaal.
Vergeleken met de 440 die ik nu heb, is de bx een luxe, qua veer systeem en ruimte. Schokbrekers went gewoon nooit… zeker niet na 3 bx’xen en een gsa die mijn pa had…
In de nieuwe C8 zie je trouwens weer de classieke lijnen terugkomen… back to the roots of retourne la hístoire