Ik heb dit probleem ook met mijn 2.0 hdi met 180.000 km.
Was ervoor afgekeurd bij de keuring.
Hebben er andere lagers op gezet en is zo door de keuring geraakt.
Koste mij een 50 euro, maar hoe lang dit gaat houden weet ik niet.
Ik ben dus ook rustig op zoek naar een andere achteras om er op te zetten.
Binnenkort eens naar een afbraakbedrijf gaan en eens kijken wat dit kan kosten
iemand een idee wat een andere as kost met niet te veel km?
grtz
GoodOldDiesel schreef:seres schreef:Wat zou je kunnen doen om zoiets te voorkomen?
Gaatje boren en smeernippels erop zetten. Is vaak puur een feit dat de boel droogloopt door ouderdom ondanks er onderhoudsarm systeem zou moeten zijn.
Als het 405 break assen zijn. dan vallen ze idd in zelfde catorgerie als P 205 assen en zijn ze dus te reviseren tegen geld, mits het niet te laat is.
Is de achteras van een 405 break niet idem aan die van een BX Break qwa maten en gaten dan? Dan zou je er dus een as van een BX Break onder kunnen flansen. HP pompje onder de kap. Moet je alleen de remmen over zetten.
En WAAR zouden die gaten dan geboord moeten worden?Bij een 2.0 HDi bj 2006.Als ik precies zou weten waar ik moet boren ,komen er bij mij 1,of meerdere smeernippels op de achteras.Heer GoodOldDiesel ,graag u hulp.
Bij BX-en is het vervangen van de lagers maar vooral goed de speling opheffen (dus niet alleen/niet zozeer de smering) voldoende om weer lange tijd vooruit te kunnen. Door speling lopen ze kapot; als je die niet aanpakt ligt het nieuwe lager er zo weer uit.
Het uitslijten betreft daar de cup waar de keerring in zit en die is gewoon dicht te lijmen als het niet meer goed afsluit.
Of dit voor Berlingos ook geldt weet ik niet - ik dacht, ik zeg het maar even.
Ich bin ein Breaker
Als ik nu eens de lagers er uit haal, en eens goed invet ,dat moet toch helpen
Als de draagarmen er nog recht onderstaan en spelingsvrij te monteren zijn zou je denken van wel. Een goede keerring doet hier wonderen; als er water inkomt is elke hoeveelheid vet te weinig.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-12-2007
- Xantia HDi Break 110 pk
Edke schreef:Ik heb dit probleem ook met mijn 2.0 hdi met 180.000 km.
Was ervoor afgekeurd bij de keuring.
Hebben er andere lagers op gezet en is zo door de keuring geraakt.
Koste mij een 50 euro, maar hoe lang dit gaat houden weet ik niet.
Ik ben dus ook rustig op zoek naar een andere achteras om er op te zetten.
Binnenkort eens naar een afbraakbedrijf gaan en eens kijken wat dit kan kosten
iemand een idee wat een andere as kost met niet te veel km?
grtz
Bij een autodemontagebedrijf (de sloop) kost een as tussen de 100 en 300 €. Dan is hij er al onder vandaan gesloopt.
Achterassen zijn heel erg goed te reviseren, moet alleen weten waar je mee bezig bent.
Het is gewoon best veel werk en de meeste garage bedrijven hebben daar geen zin in.
Als je weet waar je mee bezig bent als je de as reviseerd, dan kan ie gerust weer 2ton mee.
Ajeto!!!
mike schreef:Achterassen zijn heel erg goed te reviseren, moet alleen weten waar je mee bezig bent.
Het is gewoon best veel werk en de meeste garage bedrijven hebben daar geen zin in.Als je weet waar je mee bezig bent als je de as reviseerd, dan kan ie gerust weer 2ton mee.
Geef eens wat meer uitleg ,als je daar zin in hebt.
Tja wat moet je er over uitleggen…
Je moet het doen en zien.
Maargoed bij de volgende as revisie zal ik een fotoreportage maken en daar een begrijpelijk verhaaltje proberen bij te schrijven.
Je ziet vanzelf het draadje verschijnen.
Ajeto!!!
Dat zou mooi zijn. Niet vergeten te doen