Goedemiddag allemaal,
Ik heb me net geregistreerd en we hebben een Citroen Xantia uit 1996. Nu gingen we vanmiddag er mee weg en ging eerst 5 minuten het lampje vcan de airbag knipperen en brandde daarna steeds. Volgens het onderhoudsboekje zit er dan een storing in. Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn? Als eventuele reparatie veel zou gaan kosten is hij dit niet meer waard.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Jan
Hardinxveld
Waarschijnlijk is de stekker van je gordelspanner onder je stoel gebroken oid. Even doorsolderen en je storing is weg. Heb exact hetzelfde gehad.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Oke. Dan zullen we daar eens naar gaan kijken en anders moet ik er mee naar de garage.
Er is heel veel informatie over dit onderwerp te vinden op het forum van de Xantiaclub.——-> klik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik heb zojuist onder de stoel gekeken. Zo ver ik kan zien is de oranje stekker goed. Het kan wel zijn dat hij van binnen niet goed contact meer maakt. Er is geen draadje gebroken
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Het meest voorkomende euvel hierbij is inderdaad een slecht contact van de stekkerpootjes. De meest gebruikte oplossing is dan stekkers afknippen en de draden zo aan elkaar solderen. Wel goed isoleren daarna.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton