DriverD schreef:Gebruik je dit apparaat?
Nee, ik heb een andere. Op de foto het top model, de Rolls Royce van een serie van 3. Ik heb de middelste, niet zo mooi met een hendel, maar werkt als een soort bankschroef. De doppen om de olijven te maken zijn wel hetzelfde.
Dacht er ook aan zelf een machien te bouwen, maar zonder goede tekeningen was het een heel gemier de exacte vorm van de olijf doppen te bepalen. Had ik geen zin in, teveel tijd verlies, heb al teveel gereedschap laten maken. Goedkoop zijn ze niet. Rond de 70 euro voor het basis model (goed voor een paar olijven per jaar). Rond de 350 voor het middelste model (goed voor eigen restauraties). Het top model kost minimaal 500 euro en is goed voor als je een bedrijf hebt en constant olijven moet maken.
citro-power schreef:Ziet er netjes uit Nisse. Goed bezig zo.
Laat je de spatborden en deuren ook stralen ?
Hoe is het met het interieur ? De vloerbedekking heb je in elk geval mooi schoon gekregen. Moet dat bij die van mij nog doen , even wachten op beter weer.
Al het dunne en groot plaatwerk zoals deuren, dak, spatborden niet laten stralen. Je loopt alleen maar het risico alles te verbuigen. Stralen levert hitte op, hitte laat staal uitzetten, plaatselijk uitzetten laat krom trekken. Niet doen dus!!
Interieur is bijna goed. Behalve dat de buitenste hoeken van de voorstoelen licht zijn verkleurt / versleten en de deur panelen hun nid d’abeille kwijt zijn is alles in orde. Ben aan het kijken hoeveel het herbekleden hier kost (plastic en centraal stof behoud ik), maar dat kan ook als de auto af is.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DoctorPallas schreef:DriverD schreef:Gebruik je dit apparaat?
Nee, ik heb een andere. Op de foto het top model, de Rolls Royce van een serie van 3. Ik heb de middelste, niet zo mooi met een hendel, maar werkt als een soort bankschroef. De doppen om de olijven te maken zijn wel hetzelfde.
Dacht er ook aan zelf een machien te bouwen, maar zonder goede tekeningen was het een heel gemier de exacte vorm van de olijf doppen te bepalen. Had ik geen zin in, teveel tijd verlies, heb al teveel gereedschap laten maken. Goedkoop zijn ze niet. Rond de 70 euro voor het basis model (goed voor een paar olijven per jaar). Rond de 350 voor het middelste model (goed voor eigen restauraties). Het top model kost minimaal 500 euro en is goed voor als je een bedrijf hebt en constant olijven moet maken.
Van de goedkope uitvoering had ik nog nooit gehoord. Waar kan je die kopen?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DoctorPallas schreef:citro-power schreef:Ziet er netjes uit Nisse. Goed bezig zo.
Laat je de spatborden en deuren ook stralen ?
Hoe is het met het interieur ? De vloerbedekking heb je in elk geval mooi schoon gekregen. Moet dat bij die van mij nog doen , even wachten op beter weer.
Al het dunne en groot plaatwerk zoals deuren, dak, spatborden niet laten stralen. Je loopt alleen maar het risico alles te verbuigen. Stralen levert hitte op, hitte laat staal uitzetten, plaatselijk uitzetten laat krom trekken. Niet doen dus!!
Interieur is bijna goed. Behalve dat de buitenste hoeken van de voorstoelen licht zijn verkleurt / versleten en de deur panelen hun nid d’abeille kwijt zijn is alles in orde. Ben aan het kijken hoeveel het herbekleden hier kost (plastic en centraal stof behoud ik), maar dat kan ook als de auto af is.
Ik heb begrepen van de straler waar alles van mijn auto is geweest dat het best wel mogelijk is.
Je moet alleen de druk aanpassen en het straalmiddel. Alles bij die van mij is met glasparel gedaan. Als je dat met lage druk doet en niet lang op 1 plek blijft richten kan het prima.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DoctorPallas schreef:DriverD schreef:Van de goedkope uitvoering had ik nog nooit gehoord. Waar kan je die kopen?
Ik heb de mijne hier gescoort. Comptoir
Hier uitleg van de werking van hun top model.
Bedankt voor de link. Wel jammer dat nu net dat apparaat niet op de site te vinden is. Zijn contactgegevens zijn ook niet overvloedig (alleen een emailadres). Heb je dat apparaatje op een beurs van hem gekocht?
Citroen!
DriverD schreef:Bedankt voor de link. Wel jammer dat nu net dat apparaat niet op de site te vinden is. Zijn contactgegevens zijn ook niet overvloedig (alleen een emailadres). Heb je dat apparaatje op een beurs van hem gekocht?
Bedrijf is in 74, Luly, Frankrijk. Schrijf een mailtje en je krijgt zeker antwoord. Ik heb alles via internet besteld.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt, Mailtje is verstuurd. Is het misschien Lully in plaats van Luly?
Citroen!
Voor de handige onder ons: http://id19p.over-blog.com/article-2357862.html
DriverD, als je iets weet omtrend kosten zou je dit dan wilen laten weten aub?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat artikel kende ik al. Ben zelf ook al bezig met een flare-apparaat. Door drukte ligt dit even stil en als ik een -niet te duur- apparaatje kan kopen zal ik het nietn laten en het jullie laten weten.
Citroen!
Ik heb inmiddels in england een flare tool aangeschaft. Zowel geschikt voor 3,5 als 4,5 mm leiding en koste me rond de 150 euro inc transport. Hij komt hier vandaan: http://www.automec.co.uk/ goede behulpzame mensen!
Very, very nice job! It seems that no compromises are taken!
http://www.gs-gsa.dk
GS 1220 Club BK, 74. GSA Pallas C-matic, 83. Simca Solara 1,6 GL, 1980. C4 HDI VTR Pack, e6g, 2008
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je vroeg aan mij hoe het met mijn project is maar jou topic loopt ook aardig achter met de werkelijkheid als ik het franse forum bekijk!!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Daar heeft CitroPower een punt!
Citroen!
Jullie hebben helemaal gelijk. Zal snel wat fotos laden.