15 van de 41
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TGi Progress
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 januari 2009 01:58 AM
  [ # 211 ]
michel-16v schreef:

Ze zeggen wel dat het levenslang is die vbak olie

Wie is “ze”?

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 22 januari 2009 02:07 AM
  [ # 212 ]
garagestmarien schreef:
michel-16v schreef:

Ze zeggen wel dat het levenslang is die vbak olie

Wie is “ze”?

Fabrikanten

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 22 januari 2009 10:59 AM
  [ # 213 ]
Autofan schreef:

1,7L. Vulpunt zit bovenop de bak volgens mij met een kunststof dopje. Aan de zijkant van de bak kun je hem ook vullen, maar dat is officieel de peilplug.

Ik denk dat ik in maart mijn v-bakolie maar eens ga verversen. Bij mij gaat hij vooral ‘s ochtends soms zwaar en moeilijk.

Hoe? Kun je dat iets specifiekers uitleggen?

 

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 januari 2009 11:08 AM
  [ # 214 ]
michel-16v schreef:
garagestmarien schreef:
michel-16v schreef:

Ze zeggen wel dat het levenslang is die vbak olie

Wie is “ze”?

Fabrikanten

Tja, wat dacht je zelf.

“Levenslang” is voor een fabrikant zeg 3 jaar.
Met tegenzin maken ze daar 10 jaar van omdat dat moet van de EU.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 januari 2009 11:12 AM
  [ # 215 ]
robinrossie schreef:

@ timo,
Waar zit dat vulpunt voor de versnellingsbakolie precies, ik heb het een keer ververs maar heb het toen bij het linkerwiel via een gat waar een bout voor zat erin gegoten

Dan heb je het precies goed gedaan, op die manier kun je er niet meer dan 1.6 a 1.7 liter in gooien.

Wat bovenop /achterop zit, is het ontluchtingspunt. Daardoor kun je ‘m ook vullen maar bestaat het risico op overvulling.

Als je bijv. een dope bij wilt voegen dan kun je die via het ontluchtingspunt doen, of via de wielkast met een schuin geparkeerde auto.

De achteruitrijlichtschakelaar kun je lekker laten zitten, je komt daar bij sommige typen niet eens bij zonder heel wat te slopen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 22 januari 2009 08:55 PM
  [ # 216 ]

“levenslang” is volgens mij meestal omschreven als “te verwachten levensduur van de rest”.

Een BX is 15+ jaar, dus dan ben je “levenslang” al voorbij Smile

2CV 1985

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 januari 2009 02:56 PM
  [ # 217 ]

Ik zie wel steeds na iedere rit een klein beetje LHM onder het LHM vat liggen. T.z.t. maar even naar kijken.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 23 januari 2009 03:00 PM
  [ # 218 ]
Autofan schreef:

1,7L. Vulpunt zit bovenop de bak volgens mij met een kunststof dopje. Aan de zijkant van de bak kun je hem ook vullen, maar dat is officieel de peilplug.

Ik denk dat ik in maart mijn v-bakolie maar eens ga verversen. Bij mij gaat hij vooral ‘s ochtends soms zwaar en moeilijk.

Aftap-plug zit onderaan de bak, voor de bijvulplug moet je altijd de peilplug gebruiken, als die overstroomd weet je meteen of er voldoende inzit.
Enige nadeel is dat je niet overal gemakkelijk bijkunt, gebruik oprijbokjes en/of een krik.

Emiel

edit: Karel was mij voor…

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 januari 2009 06:23 PM
  [ # 219 ]

Na een rit ziet het er dus zo uit:

 

Ik denk dat ik eruit ben hoe ik het ga oplossen.

Ik haal het ingescheurde onderste stuk eruit, en knip het gescheurde gedeelte eraf. Vervolgens druk ik hem weer op dat koperen buisje. Ik kijk of het lukt om beide stukken slang tegen elkaar aan te krijgen op het koperen buisje. Vervolgens zet ik er op de naad van de langetjes een slangenklemmetje op.

Dan moet het volgens mij weer prima zitten? Of zit er niet zoveel ‘speling’ in zo’n slangetje, dat die te kort gaat worden als ik er een stukje afknip?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 januari 2009 07:32 PM
  [ # 220 ]

Heb je al uitgezocht welke retourslang lek is?

Als het die van de ‘hoogteregelaar > vat’ is, dan zou je hem ook best in z’n geheel kunnen vervangen!
(d.m.v. een stuk benzineslang of zoiets Wink )

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 januari 2009 09:30 PM
  [ # 221 ]

Ik ga morgen even kijken of ik de octopus weer kan dichten. Ik zal dan ook gelijk even kijken waarvan die is. Wink

Mechuccio schreef:

En wanneer je hem vervangt, bewaar dan iig dat koperen pijpje, want die dingen zijn heilig als je langs de weg staat!

Zijn die koperen pijpjes ook gewoon bij de bouwmarkt te koop o.i.d.? Surprisedops:


Verder ook nog goed nieuws:

Vorige week werd ik aangenaam verrast. De voorste hoogteregelaar werkte opeens weer zoals vanouds. Shocked Ik heb het nu een weekje aangekeken, en hij doet het echt weer zoals het hoort! Komt als eerste omhoog, wordt ook weer gecorrigeerd na het starten etc.

Is het tóch vanzelf goed gekomen!

dance gooi

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 januari 2009 10:17 PM
  [ # 222 ]

Dat had ik stiekem ook wel verwacht,

Hoeveel weken/km is het nou geleden?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 januari 2009 10:23 PM
  [ # 223 ]

Zondag 21 December hebben we het ververst. Ongeveer een maandje geleden dus. Smile Hoeveel kilometer? Ik heb geen idee. Surprisedops: Veel, dat wel. Berlikum, Chyparse, Hoorn etc.

Ik had er écht heel weinig vertrouwen in dat het vanzelf goed zou komen. Maar dus toch…. Surprisedops: Nog even voor de zekerheid een keer de LHM verversen, leidingen doorspoelen en genieten! Cool

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 25 januari 2009 05:54 PM
  [ # 224 ]

Én de octopus is weer lekvrij! gooi

Het scheurtje was nog geen centimeter lang. (Gok iets van 7 mm). Dat gescheurde stukje eraf geknipt, en vervolgens het stukje octopus weer over het koperen pijpje geschoven. Het slangetje goed vast gezet, en na meerdere keren gymnastieken was het nog steeds helemaal droog! Cool

Was wel redelijk wat LHM verloren. Ik heb 1,7 liter LHM bij moeten vullen. Surprisedops:

Verder ook de slugde weel helemaal weggehaald. Weer alle slangen los, het gaasje uit de vuldop gehaald, en doorspoelen met wasbenzine.

 

Het potje waarin ik het gaasje heb schoongespoeld met wasbenzine, bleef lekkere derrie op de bodem liggen:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 25 januari 2009 05:57 PM
  [ # 225 ]

Das mooi dat het weer klaar is Very Happy

En laat dat gaasje toch gewoon weg joh, het enige waar dat goed voor is is het laten ontstaan van sludge Laughing
Ik meen zelfs dat dat door Citroen zelf aangeraden werd.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
15 van de 41
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook