Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Nou ik toch lekker bezig ben: wat is de beste manier om de koelbeplating weer van een mooi nieuw laagje verf te voorzien?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Meegeven met de rest van de auto?
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
garagestmarien schreef:Meegeven met de rest van de auto?
Dan moeten jullie wel weer de motor in elkaar zetten. En ik wil hem juist in elkaar hebben om te kijken of de koppelomvormer nou al eens werkt.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Waarom laat je het zaakje niet even verzinken? Ik heb vernomen dat het resultaat er mag wezen, en het is relatief goedkoop.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:Waarom laat je het zaakje niet even verzinken? Ik heb vernomen dat het resultaat er mag wezen, en het is relatief goedkoop.
En daar weer met een kleurtje overheen neem ik aan. Zo’n glimmend zinken ding smoelt natuurlijk niet.
Dat laatste vraag ik me namelijk even af: het betreft wel koelbeplating, maar het zit op bepaalde punten toch wel heel dicht tegen de motor aan; hoe warm wordt dat (en kan gewone lak daar dan tegen)?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Heb je niet een fijne afdeling ergens op je werk die daar iets mee kunnen? Ik heb toch regelmatig afgebrande auto’s zien staan daar bij jullie.
mkatgert schreef:patje74 schreef:Waarom laat je het zaakje niet even verzinken? Ik heb vernomen dat het resultaat er mag wezen, en het is relatief goedkoop.
En daar weer met een kleurtje overheen neem ik aan. Zo’n glimmend zinken ding smoelt natuurlijk niet.
Dat laatste vraag ik me namelijk even af: het betreft wel koelbeplating, maar het zit op bepaalde punten toch wel heel dicht tegen de motor aan; hoe warm wordt dat (en kan gewone lak daar dan tegen)?
Het verzinken van gelaste onderdelen is pokkewerk. Het staalgrid van het stralen, het zuur en water van de diverse baden van het zinkprocess blijft in de naden zitten en dus komt roest snel weer terug.
Normale 2 componenten autolak en poeder coaten kan best tegen de temperatuur rond de motor. Vraag je spuiter tot welke temp zijn verf bestendig is. 100 a 120 graden moet voldoende zijn denk ik.
Die koelbeplating wordt helemaal niet zo heet hoor.
Gewone lak houdt dat wel, maar zal wel niet lekker ruiken ...
Omdat die onderdelen wel kunnen roesten - ze worden wat warm en krijgen ook regenwater te slikken - moet je ze wel behandelen.
De beste optie is stralen en van een laagje cilinder zwart te voorzien.
Dat spul kan uiteraard heel goed tegen warmte en beschermt ook goed tegen roest. Het is ook heel dun en vloeibaar, dus kruipt overal goed tussen.
Is verkrijgbaar in de betere motorfietszaken.
Eéntje die heel goed is en al jaren op de cilinder van m’ n BSA- tje zit ( en nog steeds als nieuw is ) is deze :
Peter
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Deze pagina levert weer veel bruikbare informatie op. Top.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.
citro-power schreef:Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.
Even niet zo erg op de GS van Michiel gericht, maar ik wil het wel even vragen: waar laat jij poedercoaten en voor wat voor een prijs? Ik heb nog een setje velgen waarbij dat nog mag gebeuren namelijk.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
djmoqua schreef:citro-power schreef:Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.
Even niet zo erg op de GS van Michiel gericht, maar ik wil het wel even vragen: waar laat jij poedercoaten en voor wat voor een prijs? Ik heb nog een setje velgen waarbij dat nog mag gebeuren namelijk.
Velgen kun je het beste naar GerritsenCoatings in Nijkerk brengen.
Afhankelijk van de velg zo’n 30 p/s.
Alle koellucht beplating van de GS’en breng ik altijd hier in de buurt.
Ben dan meestal zo rond de 125 euro kwijt.
citro-power schreef:djmoqua schreef:citro-power schreef:Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.
Even niet zo erg op de GS van Michiel gericht, maar ik wil het wel even vragen: waar laat jij poedercoaten en voor wat voor een prijs? Ik heb nog een setje velgen waarbij dat nog mag gebeuren namelijk.
Velgen kun je het beste naar GerritsenCoatings in Nijkerk brengen.
Afhankelijk van de velg zo’n 30 p/s.Alle koellucht beplating van de GS’en breng ik altijd hier in de buurt.
Ben dan meestal zo rond de 125 euro kwijt.
Hrm .. kun je daar wat meer over vertellen in mijn draadje ?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
djmoqua schreef:citro-power schreef:djmoqua schreef:citro-power schreef:Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.
Even niet zo erg op de GS van Michiel gericht, maar ik wil het wel even vragen: waar laat jij poedercoaten en voor wat voor een prijs? Ik heb nog een setje velgen waarbij dat nog mag gebeuren namelijk.
Velgen kun je het beste naar GerritsenCoatings in Nijkerk brengen.
Afhankelijk van de velg zo’n 30 p/s.Alle koellucht beplating van de GS’en breng ik altijd hier in de buurt.
Ben dan meestal zo rond de 125 euro kwijt.Hrm .. kun je daar wat meer over vertellen in mijn draadje ?
Wat wil je er precies over weten ?
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Dank voor de antwoorden. Ik ga inderdaad eens informeren naar poedercoaten, dat lijkt me lekker duurzaam.
Wat me vandaag opviel, is dat er aan de onderkant van het inlaatspruitstuk, onder de carburateur, een klein pieletje zit. Had ik nog niet eerder gezien. Ik kan nergens vinden waar dat voor dient. Iemand enig idee, of moet ik er even een foto van maken?