1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C5 lease ? tov de Alfa ??
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 24 januari 2009 10:35 PM

Okay, het lease verhaal heeft zich beperkt tot 2 auto’s. Een heb ik vandaag gereden en de ander lukte vandaag helaas niet. De overige opties qua modellen zijn einde verhaal.

Wat staat er nu nog op.
C5 sedan 2.0 HDIF, handbak
Alfa Romeo 159 Wagon 1.9 JDM, 120 pk handbak 6 versenllingen

De Alfa heeft een heel mooi extra pakket voor de lease rijder. Leer, een pioneer 700 2din apparaat. Het heeft ook een hydraulische stuurbekrachting wat tov het electrische spul een verademing is.

Deze Alfa staat nu dus tegenover de nieuwe C5.

En hier heb ik dus wat vragen.
Er is een c5 Ligne Busines leverbaar. ZO’n zakelijk rijder pakket. voor 36.190 euro. Deze is echter alleen leverbaar met conventioneel veersysteem.

Neem ik echter deze C5 in Comfort uitvoering voor dan kost het 34.190. Ik mis dan dat RT3 systeem… Iets met navigatie enzo. Typisch is dat ik dan volgens de optie lijst geen lichtmetaal zou kunnen krijgen… Dara geloof ik weinig van maar zo staat het in de folder, niet leverbaar.
De optie die ik graag wil zijn xenon en een electrisch schuifdak.
In de showroom heb ik de C5 gezien met stoffen/velours bekleding. De stoelen zaten verdomde lekker moet ik zeggen.


Die 2 genoemde opties, xenon en het dak zijn in bij de Alfa niet op de busines af fanriek leverbaar maar daar is wel een mouw aan te passen en scheelt me dus in de BPM, ook niet onbelangrijk.

Nu heb ik dus even hulp nodig om een optimale c5 tegen over de Alfa te zetten om knoppen door te hakken…
Ohja, de C5 vind ik in sedan versie net ff iets mooier dan de tourer, terwijl ik dat bij de Alfa weer omgekeerd heb. Het wegcomfort van de Alfa was overigens erg goed te noemen.

Hoe nu verder….. ? Ik probeer een grens aan te houden van 35k. Dat zal ws iets meer worden. Als ik echter 36 zeg dan is het zo 37 etc etc…
Is dat HA3 systeem echt zoveel beter dan de uitvoering zonder? Is het te vergelijken met HA2 op mijn XM?

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 24 januari 2009 10:44 PM
  [ # 1 ]

Re: C5 lease ? tov de Alfa ??

enige wat ik wel wil zeggen, als je een alfa koopt heb je sowieso geen HP vering,
en de c5 op wokkels rijdt super comfortabel..
dus of je dan perse voor een HP moet kijken en de Lb aan de kant schuift..

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 24 januari 2009 10:48 PM
  [ # 2 ]

Wat je met LB bedoeld ontgaat me even.

Dat ik met een Alfa zeker geen bolletjes heb snap ik prima. Ik probeer echter uit te vogelen wat het meest optimale C5 model is. Zodra ik die heb gevonden kan ik definitief een keuze maken voor zakelijk rijden tussen een C5 en een ALfa 159.

Wat me aanspreekt in de Alfa is hetzelfde als dat wat ik zie in de XM, een eigen uitstraling. Dat mis ik namelijk toch wel weer een ietsiepietsie in de C5….

De C4 is sowieso out of de question… Al dat gedoe over dubbelle beelden in de voorruit, springende achterassen ...no thanks.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 24 januari 2009 10:53 PM
  [ # 3 ]
gompy58 schreef:

Wat je met LB bedoeld ontgaat me even.

.

Ligne Busines

Wink

tja je moet kopen waar je je zelf prima bij voelt,

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 25 januari 2009 01:17 AM
  [ # 4 ]

Praktisch gezien… wat moet er allemaal mee? De alfa lijkt heel wat auto, maar is zo rond als wat en uiteindelijk gaat er bar weinig in… Zeker als het groot en vierkant is.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
den willem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 12-07-2008

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 25 januari 2009 01:38 AM
  [ # 5 ]

Mijn vader heeft onlangs een nieuwe c5 testgereden en hij vond hem veel deinender rijden dan zijn ph2 (en daarvoor xm v6). Hij vond het zelfs zo erg dat hij de hele tijd in de sportstand rondgereden heeft, en hij is echt eerder een comfortgericht rijder! (Gelukkig heeft die stand nu een geheugen!) Hij zei dat hij de auto zeer makkelijk kon doen dansen door aan het rood licht een beetje te rijden en te remmen. De auto bleef nog even nadeinen zei hij. Zoals een schip dus. De dealer bevestigde dit verhaal.  De sportstand houdt het trouwens qua “hardheid” tussen de normale en de sportstand van de ph2.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 januari 2009 02:22 AM
  [ # 6 ]
GoodOldDiesel schreef:

Praktisch gezien… wat moet er allemaal mee? De alfa lijkt heel wat auto, maar is zo rond als wat en uiteindelijk gaat er bar weinig in… Zeker als het groot en vierkant is.

Ik mezelf en m’n eigen. Daarbij blijft de XM ook voor de deur staan… net als de zx Surprisedops:

grotere auto, grotere wielbasis, minder gehobbel… De c30 en d elancia Delta die ik vandaag heb gereden waren een saai en een ramp voor mijn rug, in die specifieke volgorde.
De alfa mkreeg een greins op mijn gezicht en een verbaasde blik qua comfort. De C5 heb ik nog nooit in gereden.

Die krengen zijn overigens allemaal wel een hoop geld hoor. Het zijn gewoon allemaal auto’s van 70-80 duizend oude hollandsche florijnen Confused

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 25 januari 2009 02:44 PM
  [ # 7 ]

Als je alleen jezelf vervoert, je een citroen wil hebben en aan je rug wil denken, neem dan een C4 met een op maat gemaakte stoel.

Of is dat te klein voor de parkeerplaats?

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 januari 2009 02:50 PM
  [ # 8 ]

Het verschil in comfort tussen de HP versie en de metalen ophanging is miniem. De 2 rijden extreem comfortabel. In die mate zelfs dat de metalen ophanging beter is in het verwerken van dwarsnaden en filtering van oneffenheden op lage snelheid. Je krijgt er bovendien een directer stuurgevoel van. De meerwaarde van het HP systeem ligt hem vooral in het rijden met hoge belading, of het rijden op hoge snelheid.
En met die metalen vering heb je het “boot” gevoel niet.

je kan de alfa mss al comfortabel vinden maar die C5 is echt nog een wereld van verschil op comfort vlak.

Ik zou in ieder geval niet twijfelen en voor de C5 gaan Laughing

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 25 januari 2009 03:14 PM
  [ # 9 ]

twee tips,

-Xenon is sowieso alleen als optie te krijgen op de Exclusive, noch de LB, noch de comfort kunnen dit krijgen.
http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/48986C68-9D17-4EDA-A578-45FD65467D1D/0/C5sedantourer.pdf
-De LB 2.0HDi automaat heeft wel HA3+ evenals de 2.2HDi handbak, maar die gaan dan wel over de 35k heen. Maar dat geldt ook al voor de 2.0

wokkels: 2.0HDiF bvm6 LB 36,2k
hydraplus 2.0HDiF bvm6 comfort 34,1k
hydraplus 2.0HDiF bva6 LB 38,9k
hydraplus 2.2HDiF bvm6 LB 38,6k

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 januari 2009 03:52 PM
  [ # 10 ]
GoodOldDiesel schreef:

Als je alleen jezelf vervoert, je een citroen wil hebben en aan je rug wil denken, neem dan een C4 met een op maat gemaakte stoel.

Of is dat te klein voor de parkeerplaats?

Die C5 zal wel 10 keer comfortabeler rijden dan een C4.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 25 januari 2009 05:27 PM
  [ # 11 ]

Wielbasis verschil iets van 20cm ja….

Maar het comfort van een auto moet je ook zoeken in een stoel.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 januari 2009 06:01 PM
  [ # 12 ]

Ben ik het echt niet mee eens. Een stoel doet enorm veel, maar de stoelen van een C5 zijn al erg goed. Dus het verschil dat je kan maken met een andere stoel in een C4 zal niet zo gigantisch groot zijn.
En vooral het verschil in ophanging. Er is wel wat meer dan de wielbasis als het gaat over het comfort. Trouwens 20 cm meer of minder is al heel wat.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 januari 2009 06:32 PM
  [ # 13 ]

ik geloof dat een stoel een puntje op de i kan zetten bij een individu. Maar als een wegligging een bepaald karakter heeft doe je daar met die stoel erg weinig aan hoor.

Een C4 zal best erg comfortabel zijn. Op de eoa manier heb ik echter ook graag wat ruimte om me heen. Een niet te onderschatten vorm van comfort… Door de XM ben ik op dat vlak erg verwend denk ik. Het minder op gesloten gevoel denk ik.

Maar goed, een nieuwe auto uitzoeken waar je idd langere tijd aan vast zit is best een klus hoor. De een rijd erg lekker maar is het zicht weer erg matig, zeker met een bijrijder. De ander is erg mooi maar blijf je met volgas (!) met je schoen haken onder de rand van de middentunnel… Dan zit je ergens in en gaat het erg lekker, alles klopt, behalve het gevoel dat je met die auto hebt… 0,0 emotie…

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 januari 2009 06:43 PM
  [ # 14 ]

dat gevoel van ruimte kan je wel oplossen door voor een C4 te kiezen met een panoramische dak.
Doet erg veel op dat vlak. Is alsof je je buiten zit.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 25 januari 2009 09:57 PM
  [ # 15 ]
gompy58 schreef:

ik geloof dat een stoel een puntje op de i kan zetten bij een individu. Maar als een wegligging een bepaald karakter heeft doe je daar met die stoel erg weinig aan hoor.

Een C4 zal best erg comfortabel zijn. Op de eoa manier heb ik echter ook graag wat ruimte om me heen. Een niet te onderschatten vorm van comfort… Door de XM ben ik op dat vlak erg verwend denk ik. Het minder op gesloten gevoel denk ik.

Maar goed, een nieuwe auto uitzoeken waar je idd langere tijd aan vast zit is best een klus hoor. De een rijd erg lekker maar is het zicht weer erg matig, zeker met een bijrijder. De ander is erg mooi maar blijf je met volgas (!) met je schoen haken onder de rand van de middentunnel… Dan zit je ergens in en gaat het erg lekker, alles klopt, behalve het gevoel dat je met die auto hebt… 0,0 emotie…

Dus je hebt de C4 nog niet gereden?

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook