11 van de 43
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Gais zijn GTi’tje -> Einde.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 januari 2009 02:11 AM
  [ # 151 ]

Ik heb wel eens ‘gehoord’ dat je kokerbalken kunt uitdeuken door er een pen op te lassen waar je trekkracht op uit kunt oefenen. Weet iemand daar meer van, en zou dat helpen in dit geval?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 januari 2009 02:21 AM
  [ # 152 ]

Ik heb dat een keer laten doen. Ik stond erbij.
Ringetje erop gelast, met een slagtrekker de balk uitgedeukt. Daarna wel flink plamuren, echt mooi glad werd het niet meer vanzelf. Dat kwam ook door het soort schade, heel scherp (de krik was in de koker gezakt).
Een plaatje eroverheen lassen is netter zou ik zeggen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 januari 2009 03:12 PM
  [ # 153 ]

Gewoon een lepel of steel in het tectyleer-gat in de wielkasten steken en de deuk iets uitdrukken, dat is (mits de deuk niet al te groot is) wel te doen.
Anders spijker oplassen en trekken, spijker afslijpen en zaak gladwerken.

Gaat mooi zo, zo te lezen.
Hou je een beetje bij wat je kwijt bent, zodat anderen ook een indruk kunnen krijgen wat een ‘project’-BiX of ‘licht restaureren’ met zich meebrengt?

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 26 januari 2009 03:33 PM
  [ # 154 ]

Dat hou ik liever niet bij eerlijke gezegd Wink

Nou goed dan, tot zover:
BX 350
Extra’s (16v velgen, 16v skirts, 16v interieur, bumperlip, armsteun) 405
Onderdelen (tot nu toe) ~ 300

Dat is bij mekaar 1055 euro, daar komt zometeen nog een zooi onderdelen bij (ik reken even ruim met 500 euro om ook rekening met de bollen te houden)

Dan zit ik op bijna 1600 euro voor een hele fijne BX, dat neem ik nog even ruim voor als er nog wat tegenzit dus ik ga uit van zo’n 2000 euro. Let wel, vorige eigenaar had er ook al in geinvesteerd! Al met al een dure BX maar wel eentje waarvan je weet waar je aan toe bent.

Overigens is er nog makkelijk 1000 euro aan gereedschap en andere benodigdheden bijgekomen, dat heeft mijn vader grootendeels betaald (lucky me Laughing) maar als mijn BX klaar is betaal ik daar nog een deel aan mee.

Kom net terug van de dealer, mooie kleine zaak itt de andere waar mijn vader altijd heen gaat. Vriendelijke mensen en er staan tenminste nog DS’en, BX’en en XM’s. Deuken in de dorpel is geen afkeur, lekker laten zitten dus. Ben ook zo welkom voor de keuring dus dat is mooi.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 januari 2009 03:45 PM
  [ # 155 ]

2000 euro voor een goede nette katloze GTI valt nog mee vind ik zelf.
Hij is dan natuurlijk wel weer goed! Ik wil niet weten wat mijn 1400 me heeft gekost (excl gewoon onderhoud)

Ik neem aan dat je de 16V skirts tzt ook gaat monteren dus die deuk zie je dan ook niet meer terug.

het gaat goed! ik ben benieuwd naar het eindresultaat

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 26 januari 2009 03:48 PM
  [ # 156 ]

Voor 2000,- euro koop je nog steeds niets gelijkaardigs Wink

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 26 januari 2009 04:08 PM
  [ # 157 ]

Dat is waar, valt mij eigenlijk ook nog mee. De grootste kostenpost is de tijd, kijk maar naar die projecten van Willem. Voor mij is het simpel, geen geld om te laten doen dus doen we het zelf maar. Gelukkig heb ik momenteel nog even de tijd, volgende week weer naar school.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 januari 2009 04:10 PM
  [ # 158 ]
Gais schreef:

De grootste kostenpost is de tijd, kijk maar naar die projecten van Willem.

Laughing . Jah, want dat is idd de standaard waarnaar jij je moet meten Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 26 januari 2009 04:21 PM
  [ # 159 ]

Overigens, ik heb zometeen nog wat over en ik hoop daar ook weer een paar euro’s op terug te verdienen.

PrutsyLJ schreef:
Gais schreef:

De grootste kostenpost is de tijd, kijk maar naar die projecten van Willem.

Laughing . Jah, want dat is idd de standaard waarnaar jij je moet meten Laughing

Geen kwaad woord over hem overigens, voor mij is het een held dat hij zijn geld investeerd in BX’en ipv een of ander superfout hok Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 januari 2009 04:22 PM
  [ # 160 ]

Daar zeg ik ook niets over. K en vooral H zijn rasechte helden. Dat staat als een paal boven water. Maar het is niet de standaard waaraan je je moet meten Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 januari 2009 04:42 PM
  [ # 161 ]

Ik sta hier echt van te kijken man!
Dat doe je verschrikkelijk goed allemaal!!
Mooi om te zien hoe zo’n beestje weer een 2e jeugd krijgt. en 2 mille is echt niet veel inderdaad als je ziet wat je er aan over houdt. Het imago van de BX is nog steeds bij veel mensen dat het een goedkoop traphok is om de APK mee uit te rijden en hem de sloop op te duwen, maar dat begint nu ook op te houden. De BXen die je op de verkoopsites ziet staan worden steeds duurder en duurder, en de echt goede mogen ook best wat geld op brengen. Roesten doen ze ook allemaal, al is het bij veel BXen nog net niet zichtbaar of licht oppervlakkig, dus het is goed om te zien dat die van jou zo even flink onder handen genomen wordt!
veel respect voor deze klus!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 26 januari 2009 07:45 PM
  [ # 162 ]

Surprisedops: Begin er bijna van te blozen Razz Maar het is wel achteraf wel een flinke klus ja, dealer vroeg nog of ik met een restauratie bezig was Laughing Zelf probeer ik het op te delen in kleine delen anders zie je door de bomen het bos niet meer.

Overigens nog meer roest tegengekomen, waar de benzineleidingen lopen was nog wat oppervlakkig roest. Dat nog even kaalgekrabt en behandelt.
En nog een tip, maak eerst de benzineleidingen vast voordat je de tank eronder hangt, ik kan hem er weer onderuit laten zakken namenlijk…

Verder hoop ik dat ik morgen mijn onderdelen al kan halen, als het dan een beetje meezit hangt het subframe en de bak er deze week weer onder en is het nog een kwestie van een hoop kleine dingetjes.

PrutsyLJ schreef:

Daar zeg ik ook niets over. K en vooral H zijn rasechte helden. Dat staat als een paal boven water. Maar het is niet de standaard waaraan je je moet meten Laughing

Hehe, dat is waar. Het geeft wel inzicht in hoeveel het scheelt als je zelf ook wat kunt.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 26 januari 2009 07:53 PM
  [ # 163 ]


Mijn ‘nieuwe’ stoelen btw, wilde die al toen mijn pa nog een BX had en nu is het eindelijk zover. Denk dat ik mijn ouwe achterbank op een frame ga monteren voor in mijn kamer, zit echt heerlijk en buiten de auto kan ik mijn benen tenminste kwijt.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 januari 2009 07:54 PM
  [ # 164 ]

Dat doe je goed!

Wat heb je eigenlijk nog meer van het 16V pakket?
Ik zag dat je ook de skirts hebt?

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een MK2 vleugel + roosters liggen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 26 januari 2009 08:17 PM
  [ # 165 ]

Het stuur van een 16v heb ik ook Wink (al zit er nu een van een AX gemonteerd)

Die MK2 roosters en spoiler heb ik verder geen interesse in, vind de huidige vleugel beter staan.

Profiel  
 
 
11 van de 43
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook