2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Restauratie GS Pallas 1975
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 25 januari 2009 03:08 AM
  [ # 16 ]
DriverD schreef:

Gebruik je dit apparaat?

Nee, ik heb een andere. Op de foto het top model, de Rolls Royce van een serie van 3. Ik heb de middelste, niet zo mooi met een hendel, maar werkt als een soort bankschroef. De doppen om de olijven te maken zijn wel hetzelfde.

Dacht er ook aan zelf een machien te bouwen, maar zonder goede tekeningen was het een heel gemier de exacte vorm van de olijf doppen te bepalen. Had ik geen zin in, teveel tijd verlies, heb al teveel gereedschap laten maken. Goedkoop zijn ze niet. Rond de 70 euro voor het basis model (goed voor een paar olijven per jaar). Rond de 350 voor het middelste model (goed voor eigen restauraties). Het top model kost minimaal 500 euro en is goed voor als je een bedrijf hebt en constant olijven moet maken.

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 25 januari 2009 03:12 AM
  [ # 17 ]
citro-power schreef:

Ziet er netjes uit Nisse. Goed bezig zo.

Laat je de spatborden en deuren ook stralen ?

Hoe is het met het interieur ? De vloerbedekking heb je in elk geval mooi schoon gekregen. Moet dat bij die van mij nog doen , even wachten op beter weer.

Al het dunne en groot plaatwerk zoals deuren, dak, spatborden niet laten stralen. Je loopt alleen maar het risico alles te verbuigen. Stralen levert hitte op, hitte laat staal uitzetten, plaatselijk uitzetten laat krom trekken. Niet doen dus!!

Interieur is bijna goed. Behalve dat de buitenste hoeken van de voorstoelen licht zijn verkleurt / versleten en de deur panelen hun nid d’abeille kwijt zijn is alles in orde. Ben aan het kijken hoeveel het herbekleden hier kost (plastic en centraal stof behoud ik), maar dat kan ook als de auto af is.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 januari 2009 11:43 AM
  [ # 18 ]
DoctorPallas schreef:
DriverD schreef:

Gebruik je dit apparaat?

Nee, ik heb een andere. Op de foto het top model, de Rolls Royce van een serie van 3. Ik heb de middelste, niet zo mooi met een hendel, maar werkt als een soort bankschroef. De doppen om de olijven te maken zijn wel hetzelfde.

Dacht er ook aan zelf een machien te bouwen, maar zonder goede tekeningen was het een heel gemier de exacte vorm van de olijf doppen te bepalen. Had ik geen zin in, teveel tijd verlies, heb al teveel gereedschap laten maken. Goedkoop zijn ze niet. Rond de 70 euro voor het basis model (goed voor een paar olijven per jaar). Rond de 350 voor het middelste model (goed voor eigen restauraties). Het top model kost minimaal 500 euro en is goed voor als je een bedrijf hebt en constant olijven moet maken.

Van de goedkope uitvoering had ik nog nooit gehoord. Waar kan je die kopen?

Citroen!

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 25 januari 2009 03:01 PM
  [ # 19 ]
DriverD schreef:

Van de goedkope uitvoering had ik nog nooit gehoord. Waar kan je die kopen?

Ik heb de mijne hier gescoort. Comptoir

Hier uitleg van de werking van hun top model.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 januari 2009 06:15 PM
  [ # 20 ]
DoctorPallas schreef:
citro-power schreef:

Ziet er netjes uit Nisse. Goed bezig zo.

Laat je de spatborden en deuren ook stralen ?

Hoe is het met het interieur ? De vloerbedekking heb je in elk geval mooi schoon gekregen. Moet dat bij die van mij nog doen , even wachten op beter weer.

Al het dunne en groot plaatwerk zoals deuren, dak, spatborden niet laten stralen. Je loopt alleen maar het risico alles te verbuigen. Stralen levert hitte op, hitte laat staal uitzetten, plaatselijk uitzetten laat krom trekken. Niet doen dus!!

Interieur is bijna goed. Behalve dat de buitenste hoeken van de voorstoelen licht zijn verkleurt / versleten en de deur panelen hun nid d’abeille kwijt zijn is alles in orde. Ben aan het kijken hoeveel het herbekleden hier kost (plastic en centraal stof behoud ik), maar dat kan ook als de auto af is.

Ik heb begrepen van de straler waar alles van mijn auto is geweest dat het best wel mogelijk is.
Je moet alleen de druk aanpassen en het straalmiddel. Alles bij die van mij is met glasparel gedaan. Als je dat met lage druk doet en niet lang op 1 plek blijft richten kan het prima.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 januari 2009 06:50 PM
  [ # 21 ]
DoctorPallas schreef:
DriverD schreef:

Van de goedkope uitvoering had ik nog nooit gehoord. Waar kan je die kopen?

Ik heb de mijne hier gescoort. Comptoir

Hier uitleg van de werking van hun top model.

Bedankt voor de link. Wel jammer dat nu net dat apparaat niet op de site te vinden is. Zijn contactgegevens zijn ook niet overvloedig (alleen een emailadres). Heb je dat apparaatje op een beurs van hem gekocht?

Citroen!

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 25 januari 2009 07:28 PM
  [ # 22 ]
DriverD schreef:

Bedankt voor de link. Wel jammer dat nu net dat apparaat niet op de site te vinden is. Zijn contactgegevens zijn ook niet overvloedig (alleen een emailadres). Heb je dat apparaatje op een beurs van hem gekocht?

Bedrijf is in 74, Luly, Frankrijk. Schrijf een mailtje en je krijgt zeker antwoord. Ik heb alles via internet besteld.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2009 01:43 PM
  [ # 23 ]

Bedankt, Mailtje is verstuurd. Is het misschien Lully in plaats van Luly?

Citroen!

Profiel  
 
martijntje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 26 januari 2009 09:28 PM
  [ # 24 ]

Voor de handige onder ons: http://id19p.over-blog.com/article-2357862.html

DriverD, als je iets weet omtrend kosten zou je dit dan wilen laten weten aub?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 januari 2009 12:36 AM
  [ # 25 ]

Dat artikel kende ik al. Ben zelf ook al bezig met een flare-apparaat. Door drukte ligt dit even stil en als ik een -niet te duur- apparaatje kan kopen zal ik het nietn laten en het jullie laten weten.

Citroen!

Profiel  
 
martijntje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 28 april 2009 11:33 PM
  [ # 26 ]

Ik heb inmiddels in england een flare tool aangeschaft. Zowel geschikt voor 3,5 als 4,5 mm leiding en koste me rond de 150 euro inc transport. Hij komt hier vandaan: http://www.automec.co.uk/ goede behulpzame mensen!

Profiel  
 
Morten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 30-11-2008

Gepost: 29 april 2009 02:42 AM
  [ # 27 ]

Very, very nice job! It seems that no compromises are taken!

http://www.gs-gsa.dk
GS 1220 Club BK, 74. GSA Pallas C-matic, 83. Simca Solara 1,6 GL, 1980. C4 HDI VTR Pack, e6g, 2008

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 november 2009 10:06 PM
  [ # 28 ]

Je vroeg aan mij hoe het met mijn project is maar jou topic loopt ook aardig achter met de werkelijkheid als ik het franse forum bekijk!!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 november 2009 10:14 PM
  [ # 29 ]

Daar heeft CitroPower een punt! tongue wink

Citroen!

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 11 november 2009 10:16 AM
  [ # 30 ]

stupid Jullie hebben helemaal gelijk. Zal snel wat fotos laden.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook