Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je een andere kop gekregen, of heb je nieuwe klepjes in je eigen, originele, kop laten zetten? Als je een andere kop hebt gekregen moet Bonhof er gewoon even voor zorgen dat er nieuw draad in die kop getapt wordt namelijk.
Evengoed zal het inlaatspruit gewoon goed vast moeten zitten anders trilt het los. Ook krijg je last van valse lucht, en dan loopt jouw wagentje echt voor geen meter meer….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zou je niet beter, als je twijfelt of ze goed vast zitten. Niet beter 2nieuwe bouten monteren!
Ik ga der vanuit dat de bouten kapot zijn gedraait! Maar als de schroefdraad in de inlaatspruitstuk zijn dolgedraait. Misschien iets grotere maat schroefdraad tapppen. En dan van die nieuwe maat bouten erin draaien?
waren het de bouten maar,.. helaas t schroefdraad in t inlaatspruitstuk. en er lijkt geen ruimte voor overmaatse tap. of ik moet inlaatspruitstuk ff gaan lopen uitboren,.. dus morgen ff laatste boel monteren en dan ff met zo busje checken of ik valse lucht trek.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
nee me eigen kop,...
dus weet niet waarom t is gebeurd, kon er nog wel iets kracht op zetten. dus morgen eerst ff de riemen en ontsteking monteren en kijken of ze wil lopen. en dan ff busje deo geloof ik ofzo spuiten op de inlaat toch, is trukje voor geloof ik om valse lucht te checken. als ze wel valse lucht krijgt gaat t spruitstuk er af. even onder de kolomboor,
boormachine in mn kop,.. en dan ff me tapsetje er doorheen halen,..
of zou me spruitstuk niet hoven voor een overmaat?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
jasper08 schreef:nee me eigen kop,...
dus weet niet waarom t is gebeurd, kon er nog wel iets kracht op zetten. dus morgen eerst ff de riemen en ontsteking monteren en kijken of ze wil lopen. en dan ff busje deo geloof ik ofzo spuiten op de inlaat toch, is trukje voor geloof ik om valse lucht te checken. als ze wel valse lucht krijgt gaat t spruitstuk er af. even onder de kolomboor,
boormachine in mn kop,.. en dan ff me tapsetje er doorheen halen,..
of zou me spruitstuk niet hoven voor een overmaat?
Moet je dan in de motorblok ook 2nieuwe schroefmaten tappen?
Misschien een andere spruitstuk kopen? (Als je in de toekomst een nieuwe moet monteren. Moet je deze ook opnieuw schroefdraad tappen!)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
weet iemand of vloeibare pakking nog een goede oplossing is, aangezien de boutjes nog wel iets aangrijpen?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jasper08 schreef:weet iemand of vloeibare pakking nog een goede oplossing is, aangezien de boutjes nog wel iets aangrijpen?
Nee, die brand gewoon weg.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nee, das knoeien!. Je zal er toch voor moeten zorgen dat ze weer goed vast kunnen zoals t hoort. Evt uitboren en een helicoil erin. Of mischien kan je eerst proberen de boutjes er weer uit te draaien en het schroefdraad wat er nog in zit op te zuiveren
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:weet iemand of vloeibare pakking nog een goede oplossing is, aangezien de boutjes nog wel iets aangrijpen?
Niet doen. Gewoon opboren en nieuw draad erin tappen. Inlaat moet gewoon goed vast zitten en niet half gebakken.
Met monteren kun je daarna wel even een beetje vloeibare pakking aan beide zijde gebruiken.
Wat die gaskabel betreft , misschien kun je alleen de binnenkabel vervangen. Kun je bij een fietsenzaak ophalen> remkabel v.d. fiets of gaskabel voor een scooter.
Als je er geen grotere maat bout kwijt kan, kan je er een helicoil in (laten) zetten.
verdikkeme
t wil nog niet echt meezitten, maarja t hoort er wel weer bij he .
ga zo eens kijken of ik de ruimte heb voor he uitboren.
iemand een goed idee welke maat er in te zetten? M…?
als ik kan uitboren spruitstuk onder de kolomboor halen. en de kop gewoon met de accuboor schoonboren, en dan met rust en beleid tapsetje er doorheenhalen?
Helicoil is ook wel mooie oplossing. weet iemand waar je die kan kopen? wat het ongeveer kost? en welke maat ik dan nodig heb?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik heb destijds bij mijn Ami Super blok (1015cc) hetzelfde gehad en bij twee inlaatpoorten ook gewoon M8 getapt. Dus eerst netjes uitboren en dan met een goed tappensetje in 3 fasen tappen. Ging perfect als je maar netjes en rustig werkt. Het uitboren heb ik gewoon met de hand gedaan, niet met een kolomboor. Maar als je die tot je beschikking hebt is dat natuurlijk wel lekker werken.
Zie hier , de bovenste twee zijn m8 ipv m7. Ik kon destijds geen m7 helicoils vinden en m8 past ook prima door de gaten van het spruitstuk.
[/img]
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zo hoort het inderdaad
Gewoon netjes en voorzichtig werken.
Helicol vind ik niet nodig hierbij. Spruitstuk hoeft niet onder kolomboor , kan prima met accuboor. Hoeft immers niet perfect recht in tegenstelling tot de kop! Zorg dat je recht boort en tapt en geen van beide afbreekt!!
Bedankt mach 2.
ga woensdag de boel uitboren en naar m8 tappen heb hier wel een tabsetje liggen.
3 fasen. neem aan dat je bedoelt niet in een keer die hele tab er doorheen halen?
en dat recht boren zal wel gaan. gewoon rustig aandoen.
nouja dat het tappen naar M8 kan is me al een pak van me hart kan ik weer gerust slapen vannacht!!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
ik denk dat hij bedoeld met 3 fasen dat de tapset uit 3 verschillende tapjes bestaat, van bot naar scherp. Beginnend met de botste tap naar scherp werken. En vergeet ook niet tijdens het tappen de boel te smeren met olie
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Art schreef:ik denk dat hij bedoeld met 3 fasen dat de tapset uit 3 verschillende tapjes bestaat, van bot naar scherp. Beginnend met de botste tap naar scherp werken. En vergeet ook niet tijdens het tappen de boel te smeren met olie
Klopt.
En niet in 1 keer die gehele tap in het gat draaien. Stukje erin , en weer een eindje terug enz.