1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Nemen van drempels?
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 26 januari 2009 10:37 PM

Goedenavond,

Ik was net even aan het praten met iemand die een GS heeft over het comfort van de hydraulische vering.

Nu zei hij me dat het nemen van drempels zonder te remmen juist SLECHT is voor het hele systeem? Net het omgekeerde van wat ik dacht?

Dus, is dat inderdaad slecht? En waarom? Kwestie van te weten of ik vanaf nu moet remmen voor drempels of niet Wink

Groeten

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 26 januari 2009 11:00 PM
  [ # 1 ]

Ja het is slecht om niet te remmen voor een drempel. Net zoals je de auto beter warm en droog stil moet laten staan.
Even zonder gekkigheid, zolang alles zonder grote klappen gaat is het geen probleem. Juist de hydroliek filtert de klappen weg voor de rest van de auto. Lekker voor jou, en goed voor de auto. Soms kun je een drempel beter harder pakken, merk je er minder van!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 januari 2009 11:06 PM
  [ # 2 ]

Die drempels van 10cm lengte ga ik inderdaad niet tegen 50km/u nemen. Maar die waarbij de drempel langer is dan de wielbasis van de wagen, daar rem(de) ik niet voor.

Maar dus eigenlijk kan het niet echt kwaad?

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten

Gepost: 26 januari 2009 11:21 PM
  [ # 3 ]

Je voelt zelf wel aan wat goed is en niet. Rij anders een keer in een golf, dan weet je wat niet goed is…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 26 januari 2009 11:28 PM
  [ # 4 ]

Hoe harder je rijdt over een drempel hoe sneller de olie door het systeem beweegt. De verplaatsing geeft druk binnen het systeem. Hoe sneller de verplaatsing hoe hoger de druk. Des te langzamer des te minder snel er binnen het systeem de olie zich verplaatst wat beter is.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 27 januari 2009 12:06 AM
  [ # 5 ]

sorry hoor, maar dat je hierover een pol opent.

Ik zou zeggen loop eerst eens héél hard met je kop tegen een stenen muur, en daarna (als je nog op je hoeven staat) wat bedachtzamer.

Ik denk dat je het antwoord op je eigen hier gestelde vraag ook wel in kunt vullen.

Als citroen rijder krijg je van mij een banned

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 27 januari 2009 12:14 AM
  [ # 6 ]

De pol was eigenlijk bijkomstig Wink . (zag die optie staan en dacht ‘we zullen eens kijken hoe dit werkt Smile ).

En hoe neem jij dus je drempels? Ik ga er van uit dat jij je drempels dus heel kalm neemt Wink .

PS: echt vriendelijk kwam je post niet over Surprisedops: .

PS2: drempels met een BX nemen is sowieso als met je muur tegen een moussen/foam muur lopen. En dat valt al bij al nog wel mee Wink

Profiel  

charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 27 januari 2009 12:16 AM
  [ # 7 ]

Is jouw vraag gesteld in je eerste post, ofwel waar dit draadje overgaat nou serieus bedoeld, of is het een grote grap?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 27 januari 2009 12:17 AM
  [ # 8 ]
charlesdegaulle21 schreef:

Is jouw vraag gesteld in je eerste post, ofwel waar dit draadje overgaat nou serieus bedoeld, of is het een grote grap?

Het is echt een serieuze post. Ik vind het zalig om drempels te nemen met mijn BiXje. Maar wil hem ook niet kapot hebben Wink . Daarom better safe then sorry Smile

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 27 januari 2009 12:18 AM
  [ # 9 ]

Nou onvriendelijk was hij niet bedoelt, maar ik vind het wel een beetje vragen naar de bekende weg.

En hoe ik drempels e.d. neem?, heerlijk zwevend, maar ik pas zeer zeker wel m’n snelheid aan Wink

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 27 januari 2009 12:24 AM
  [ # 10 ]

Maar ik concludeer dus dat ik gewoon ga remmen voor drempels Smile . Onder het moto ‘better safe then sorry’ .

Bedankt voor het advies alvast Smile

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 27 januari 2009 12:27 AM
  [ # 11 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Nou onvriendelijk was hij niet bedoelt, maar ik vind het wel een beetje vragen naar de bekende weg.

En hoe ik drempels e.d. neem?, heerlijk zwevend, maar ik pas zeer zeker wel m’n snelheid aan Wink

Ik vermoed dat het punt meer is op welke manier je moet remmen. Afgezien van het gegeven dat je dat destijds al had moeten leren is het advies…

rem af naar gewenste snelheid maar haal iig die poot van de rem af vlak VOOR je die drempel opgaat. Anders is de klap op het onderstel alleen maar onnodig hoger.

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 27 januari 2009 12:53 AM
  [ # 12 ]
gompy58 schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

Ik vermoed dat het punt meer is op welke manier je moet remmen. Afgezien van het gegeven dat je dat destijds al had moeten leren is het advies…

rem af naar gewenste snelheid maar haal iig die poot van de rem af vlak VOOR je die drempel opgaat. Anders is de klap op het onderstel alleen maar onnodig hoger.

Ahm voet Michiel, je voet, wij blijven wel netjes hé  Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 27 januari 2009 01:10 AM
  [ # 13 ]

Drempels? Wat zijn dat?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten

Gepost: 27 januari 2009 01:15 AM
  [ # 14 ]

Maar ja, remmen is ook slecht voor je bx, vroegtijdig gas loslaten is beter…. Of een route zonder drempels zoeken… Maar ja, meer kilometers is ook niet goed… Ik kom er niet uit!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 27 januari 2009 01:17 AM
  [ # 15 ]

Tip: áls je drempels neemt en er niet voor remt (zoals ik), zorg er dan voor dat je er perfect *RECHT* op af duikt, dan spaar je de reactiestangetjes voor.
Doe je dat niet dan rijd je voor je het weet met rammelstokjes rond.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook