Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zow, eindelijk de verbuiker boven water!!
Toen ik de centrifugaal regelaar van de Diravi afkoppelde ging de tijd tussen twee pomp acties van 7 seconden naar:
DRIE MINUTEN!!!
Dingetje nu vervangen. zal zo een filmpje posten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
voordat de unit was afgedopt. De meter eilt iets na door datie gedempt is. Na het afdoppen stond ie dus langere tijd op 175-180 alvorens heel langzaam te zakken.
Na twee dagen !! stond de druk nog op 70 bar en de auto nog in de hoogste stand!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben heel benieuwd naar de manier waarop de regelaar gereviseerd kan worden. ( en wat dat nou weer gaat kosten )
Het mooiste zou zijn als er foto’s van de revisie gemaakt kunnen worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:Ik ben heel benieuwd naar de manier waarop de regelaar gereviseerd kan worden. ( en wat dat nou weer gaat kosten )
Het mooiste zou zijn als er foto’s van de revisie gemaakt kunnen worden.
Ik zal het aan citrotech vragen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Even voor de helderheid: Hoe weet je dat het de drukregelaar is en niet de Diravi/stuurhuis? Als je diravi “lekt” dan is het verbruik daar ook enorm, of zit ik er nu echt naast?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Door wat word de LHM in de centrifugaalregelaar gescheiden van de bakolie? Of kunnen die niet bij mekaar komen?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Door een simpel rubber membraan. Als het stuk gaat loopt de bak vol LHM en gaat ie naar z’n moer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Was dit het geval bij Joris,of had de centrifugaalregelaar een interne lekkage naar de retour toe? Ik volg wel op sport-maserati,maar versta niet alles wat er gezegd word.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lekte naar de retour
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zaterdag even de ‘nieuwe’ regelaar bij chyparse op de testbank gezet. Volgens de fukking manual moet er bij 180bar op de inlaat een 20bar op de uitgang staan. Dat kan je afstellen. Verder mag er geen lekage uit de retour zijn. Deze unit drupte een heel klein beetje. Nu deze inbouwen en kijken wat er over blijft van het 3 minuten 15s. pomp interval..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Had je dit ontdekt door afdoppen?
Of kon je dit op het vat zien,omdat de retour spoot?
Hoe stel je die van de SM af,bij de DS zit er een stelschroef op de voorkant,of heb ik het nu verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een DS heeft geen Diravi centrifugaalregelaar!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citroensmgz schreef:Even voor de helderheid: Hoe weet je dat het de drukregelaar is en niet de Diravi/stuurhuis? Als je diravi “lekt” dan is het verbruik daar ook enorm, of zit ik er nu echt naast?
Door het stuur huis af te doppen. Geen verschil. Na regelaar afdoppen werd het interval 3 minuten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De DS hydraulique,heeft een centrifugaalregelaar voor de koppeling,of versnellingsbak,niet?
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Afstellen kan alleen buiten de auto met een interne stelschroef.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>