vering achter
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7306

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 mei 2004 10:45 PM

hallo allemaal,

heeft een van jullie ervaring met het volgende probleem:
als ik optrek dan zakt de ds achter helemaal door en corrigeert
dit weer tot normale hoogte na enige tijd maar naar mijn idee duurt
dit te lang. (het is zelfs irritant;maar dit terzijde)
zelf dacht ik aan het vervangen van de veerbollen achter.
heeft iemand nog andere ideeen/suggestie wat hiervan de oorzaak kan
zijn ??????

p.s. niet zeggen dat dit normaal is want dat is het niet.

mvg,

Johan

DS23inj

edit bij TD, verplaatst naar DS/ID

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 30 mei 2004 03:05 PM
  [ # 1 ]

Hallo,

Als ik je onderschrift bekijk, ben je al net zo’n mazzelaar als ikzelf, een DS23IE….....  heb je net als ik een hydraulique uitvoering, of rij jij mechanique?
Ik weet niet wat jouw probleem is, en waardoor het veroorzaakt wordt echter, bij mij gebeurt nogal eens het volgende. Als ik achteruit rij en rem (dat is dus elke keer als ik met de dame weg wil), dan komt opeens de achterkant omhoog. Aangezien ik de hellingproef met mijn hydraulique nog niet geoefend heb, gaat het daarbij ook reglematig mis, en komt de dame van achteren ook onverwachts omhoog.
Ik heb het idee dat het te maken heeft de “soepelheid” in het hydraulische systeem, die ergens opgehouden wordt, waardoor de zaak schokkerig reageert. Daarom mijn eerste vraag, hoeveel LHM zit er in je je voorraadvat? Het zou kunnen zijn dat met bijvulleen misschien een deel van de problemen is opgelost?
Ik hoop dat ook anderen op dit onderwerp zullen reageren, want ik denk dat je hier een aansprekend onderwerp hebt neergezet!
Succes,
Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 30 mei 2004 04:06 PM
  [ # 2 ]

Het is heel normaal volgens mij dat als je de rem indrukt de achterkant omhoog gaat. Heb al verschillende citroen gereden met hydraulische vering en bij een hellingproef zakte de kont altijd .. als je dan de rem los laat komt de achterkant weer omhoog.
Heeft te maken dat de rem ook hydraulisch gaat oid. Verder heb ik er helemaal geen verstand van dus het kan ook dat dit hele verhaal niet klopt .. het zijn alleen mij bevindingen.

Profiel  

roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266

Gepost: 30 mei 2004 04:54 PM
  [ # 3 ]

Re: vering achter

heeft een van jullie ervaring met het volgende probleem:
als ik optrek dan zakt de ds achter helemaal door en corrigeert
dit weer tot normale hoogte na enige tijd maar naar mijn idee duurt
dit te lang. (het is zelfs irritant;maar dit terzijde)

Dit heeft te maken met de aanwezige/of op voorraad zijnde druk en volume, en aan de andere zijde de verbruikers (Voorbeeld; je stuurhuis lekt intern. Dit is dus een verbruiker welke meer volume nodig heeft, wat de druk in systeem kan doen zakken zodanig dat tijdens het optrekken het niet toerijkend is om de achterzijde van de auto op hoogte te houden) controleer eens hoevaak je hogedrukregelaar aanslaat is dit tussen de 25 a 35 sec dan is het goed maar is dit om de 10 a 12 sec dan wordt de druk niet opgebouwd of heb je een verbruiker of je hooftvoorraadbol heeft geen druk meer of is stuk

zelf dacht ik aan het vervangen van de veerbollen achter.
heeft iemand nog andere ideeën/suggestie wat hiervan de oorzaak kan
zijn ??????

Om je stuurhuis lekkage te controleren kun je de toe voerleiding tijdelijk afsluiten door middel van een fillerplaatje tussen de aanvoerflens te plaatsen en dan te controleren hoe vaak de HDpomp dan aan slaat.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 30 mei 2004 06:43 PM
  [ # 4 ]

Wat betreft lekkage kan ik heel kort zijn, mijn stuurhuis lekt op het rondsel Surprisedops: , en naar mijn idee niet echte een klein beetje.
Ben al op zoek naar vervanging ervoor. Als dat vervangen is, is het probleem wellicth opgelost, een blik werpen in het voorraadvat met draaiende motor heb ik nog niet gedaan.
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 30 mei 2004 06:53 PM
  [ # 5 ]

had ik ook met mn xantia
achterremmen ontluchten en klaar is kees

Profiel  

roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266

Gepost: 30 mei 2004 07:12 PM
  [ # 6 ]

Wat betreft lekkage kan ik heel kort zijn, mijn stuurhuis lekt op het rondsel, en naar mijn idee niet echte een klein beetje.

Oké, maar dit is uitwendig en visueel zichtbaar en hier kan het dan ook op de aandrijfas terecht komen en in’t rond worden geslingerd.

Ben al op zoek naar vervanging ervoor. Als dat vervangen is, is het probleem wellicht opgelost, een blik werpen in het voorraadvat met draaiende motor heb ik nog niet gedaan.

De interne lekkage zie je niet en kan je alleen controleren door het stuurhuis buiten te sluiten en te luisteren hoeveel keer de pomp aanslaat(het klikken)

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 mei 2004 10:51 PM
  [ # 7 ]

het stuurhuis is het niet want ik heb m’n ds23inj net gerestaureerd.
hierbij heb ik gelijk het stuurhuis maar vervangen om evt problemen uit te sluiten.
o.ja ........ nog een tip koop geen stuurhuis bij chyparse deze bestaan uit bijelkaar geraapte onderedelen van oude/versleten stuurhuizen.
Ik heb dit zelf ook ondervonden; na twee keer een stuurhuis van deze jongens te hebben vervangen (binnen een week;beide lekten rond het rondsel)heb ik een gekocht bij citrotech deze vervangen de versleten onderedelen.
de pomp slaat om de +/- minuut aan.,dus geen interne lekkage lijkt mij.
maar het onluchten van de achterremmen vind ik een hele goede suggestie welke ik ook zeker ga toepassen.

citroen23

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 augustus 2006 08:16 PM
  [ # 8 ]

zo heb in m’n vacantie maar eens naar dit probleem gekeken.
en hoera, in een keer goed daar de lhm al was vervangen en de bollen ook bleef er niet zoveel meer over.
ik heb de remmen ontlucht maar dit gaf geen enkel effect (twijvelde hier ook al aan daar de rem geen sponzig gevoel (stuiteren) gaf).

Daarom maar de hoogteregelaar vervangen door een gereviseerde en voila: hij zakt achter niet meer door bij het optrekken ook niet als ik het vlot doe;slecht een heel klein beetje maar dat hoort erbij

afstelling wagen hoogte’s had ik al gecontroleerd: niks mis mee Wink

dan kan het dus door alleen maar door interne slijtage of verontreiniging van de hoogteregelaar komen met als gevolg dat hij daar te traag op reageerd.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook