4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
diversen SM motorblok
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 25 januari 2009 11:17 PM
  [ # 46 ]

brampton is het mindere merk van renold syntergie… ben bij renold brussel geweest en die hadden de brampton kettingen ook… maar ze verzekerden me als het voor heavy duty is neem de synergie 2 duplex ketting. Brampton is niet slecht zeiden ze maar er worden worden minder controles op gedaan dan op de Renold Synergie 2 kettingen

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 25 januari 2009 11:20 PM
  [ # 47 ]

geldt dat ook voor de spanners Confused:

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 25 januari 2009 11:23 PM
  [ # 48 ]
Blooper1963 schreef:

Halo,
De Yuri spanner gaat niet op elk blok.
Die gaat enkel maar op het nieuwe blok.
Ik bedoel met die bannaan er tussen.
Ik heb geassisteerd bij het boren van mijn(oud blok) en als ik de banaan gemonteerd had,kon de sachs spanner maar gedeeltelijk meer op het platte vlak.Dus bij mijn blok en bij dat van citrods, is enkel de spanner gemonteerd zonder de banaan,want dat gaat niet. trouwens die van citrods,is geplaatst door VDL,en die heeft het al dikwijls genoeg gedaan,dacht ik!
Verder heb ik mijn sachs spanner in mijn handen gehad, en kan ook niet geloven dat dat veertje alleen de ketting gespannen houd. Wink

En is dan het gaatje van 1 mm geboord om de ketting te smeren?
want zonder banaan en smering zal de ketting toch inslijten op de voet…
mijn sm had geen smering en was al ingelopen op de banaan die voor de spanner stond.
Als de ketting nu gaat occileren of klapperen dan is de speling 1 op 1
met de banaan is dit toch minder….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 januari 2009 11:45 PM
  [ # 49 ]

Als je een Ds (sachs) spanner op een sm blok maakt en het van een olietoevoer voorziet hoef je dat gaatje van 1mm niet meer te boren omdat de ketting dan via de spanner gesmeerd zal worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 26 januari 2009 11:06 PM
  [ # 50 ]

oke snap dat een mechanisch gesmeerde spanner zijn olie via dat kanaal krijgt maar als zoals bij blooper er geen banaan meer tussen zit zal deze spanner toch sneller op zijn eind zijn dan met banaan…..

ps brampton zal over de gehele zijn minder zijn ook op vlak van spanners vermoed ik renold is het A-klasse merk Brampton het B klasse merk… dan eerder een sachs spanner nemen….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2009 11:12 PM
  [ # 51 ]

De sachs spanner is goed voor minimaal 350.000 km, waar de banaan na 150.000 km meestal wel versleten is Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 januari 2009 11:40 PM
  [ # 52 ]

oke snap dat een mechanisch gesmeerde spanner zijn olie via dat kanaal krijgt maar als zoals bij blooper er geen banaan meer tussen zit zal deze spanner toch sneller op zijn eind zijn dan met banaan…..

Gaat niet bij het eerste blok MET de banaan!
Zoals ik reeds zei, de hydraulische spanner kan,enkel met de banaan er bij,gemonteerd worden op het nieuwe blok.
Op het eerste blok,of oude blok,is het draagvlak anders dan op het nieuwe blok. En kan de banaan er daar niet tussen,want de spanner valt dan deels naast het draagvlak,tenzij je begint met het duwvlak aan te passen van de spanner,maar dan verlies je naar mijn inziens demping. Wink

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 27 januari 2009 12:13 AM
  [ # 53 ]

Hoe erg is dat verlies van demping? Als je de originele spanner neemt…...die is helemaal van metaal lijkt mij nog minder demping.  Sterker nog (ben nog niet definitief uit) als het moet haal ik het duwvlak grotendeels weg, een slijtlaag heb je met een banaan toch niet nodig, daar heb je de banaan voor…. Very Happy

Effe testje gedaan met originele spanner en de DS spanner tav drukkracht. In max. gespannen toestand op de keukenweegschaal gedrukt (max 3kg) en gekeken bij welke gewicht hij verspringt.
Orig spanner 1,5-2kg (neemt snel af naar mate hij verder opent
Sachs spanner 1-1,5 kg
Zit dus nog niet eens zoveel verschil in, DS spanner met iets zwaardere veer doet qua spanning dan net zo veel als de originele spanner Wink

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 januari 2009 12:27 AM
  [ # 54 ]

Tja! Jij hebt het blok met nummer 301.444 en is een nieuw blok.
Mijn blok is het 104.428 en is een oud blok,waar de banaan niet tussen gaat,daar ik de spanner anders niet deugdelijk kon bevestigen.Ik zou niet willen dat het alu van het blok breekt door te kort op de kant moeten te boren.

Kijk maar wat er gebeurd,als je te dicht op de kant boort. Laughing
 

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 27 januari 2009 12:59 AM
  [ # 55 ]

ik had alleen maar van je begrepen dat de banaan wel kon in oud blok maar dat dus de kop van de spanner er dan af moest… dat lijkt mij een goede optie om wel een banaan in te bouwen

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 januari 2009 11:09 AM
  [ # 56 ]

GerJaap,

Mag ik je bij deze omdopen tot g.j. SPANNER?

Zet er nou een Sachs met banaan op!! Klaar! Mijn I.E. heeft een merak spanner die nog meer druk levert… Zie La SM de Bogarde topic voor foto,s.
In mijn auto blijft de ketting ook heel!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2009 11:32 AM
  [ # 57 ]
gjspan schreef:

ik had alleen maar van je begrepen dat de banaan wel kon in oud blok maar dat dus de kop van de spanner er dan af moest… dat lijkt mij een goede optie om wel een banaan in te bouwen

Dat klopt inderdaad. Als je de kop van de spanner zo kunt verbouwen dat ie de banaan goed kan aandrukken dan ben je er.

Overigens zou ik er toch écht voor kiezen om de spanner van oliedruk te voorzien. Dat kan je ook doen zonder demontage van het hele blok:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 januari 2009 02:21 PM
  [ # 58 ]
waterman771 schreef:

Dat klopt inderdaad. Als je de kop van de spanner zo kunt verbouwen dat ie de banaan goed kan aandrukken dan ben je er.

Waarom doet VDL het zonder banaan,dan?? Is mijn montage niet deugdelijk dan?? Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2009 02:26 PM
  [ # 59 ]

Een banaan is mooi maar niet per sé noodzakelijk! Beide systemen zijn prima.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 januari 2009 02:30 PM
  [ # 60 ]

De banaan zit niet in de DS. Dat gaat 500.000 km goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook