Goedenavond,
Ik was net even aan het praten met iemand die een GS heeft over het comfort van de hydraulische vering.
Nu zei hij me dat het nemen van drempels zonder te remmen juist SLECHT is voor het hele systeem? Net het omgekeerde van wat ik dacht?
Dus, is dat inderdaad slecht? En waarom? Kwestie van te weten of ik vanaf nu moet remmen voor drempels of niet
Groeten
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ja het is slecht om niet te remmen voor een drempel. Net zoals je de auto beter warm en droog stil moet laten staan.
Even zonder gekkigheid, zolang alles zonder grote klappen gaat is het geen probleem. Juist de hydroliek filtert de klappen weg voor de rest van de auto. Lekker voor jou, en goed voor de auto. Soms kun je een drempel beter harder pakken, merk je er minder van!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Die drempels van 10cm lengte ga ik inderdaad niet tegen 50km/u nemen. Maar die waarbij de drempel langer is dan de wielbasis van de wagen, daar rem(de) ik niet voor.
Maar dus eigenlijk kan het niet echt kwaad?
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Je voelt zelf wel aan wat goed is en niet. Rij anders een keer in een golf, dan weet je wat niet goed is…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Hoe harder je rijdt over een drempel hoe sneller de olie door het systeem beweegt. De verplaatsing geeft druk binnen het systeem. Hoe sneller de verplaatsing hoe hoger de druk. Des te langzamer des te minder snel er binnen het systeem de olie zich verplaatst wat beter is.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
sorry hoor, maar dat je hierover een pol opent.
Ik zou zeggen loop eerst eens héél hard met je kop tegen een stenen muur, en daarna (als je nog op je hoeven staat) wat bedachtzamer.
Ik denk dat je het antwoord op je eigen hier gestelde vraag ook wel in kunt vullen.
Als citroen rijder krijg je van mij een
De pol was eigenlijk bijkomstig . (zag die optie staan en dacht ‘we zullen eens kijken hoe dit werkt ).
En hoe neem jij dus je drempels? Ik ga er van uit dat jij je drempels dus heel kalm neemt .
PS: echt vriendelijk kwam je post niet over ops: .
PS2: drempels met een BX nemen is sowieso als met je muur tegen een moussen/foam muur lopen. En dat valt al bij al nog wel mee
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Is jouw vraag gesteld in je eerste post, ofwel waar dit draadje overgaat nou serieus bedoeld, of is het een grote grap?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
charlesdegaulle21 schreef:Is jouw vraag gesteld in je eerste post, ofwel waar dit draadje overgaat nou serieus bedoeld, of is het een grote grap?
Het is echt een serieuze post. Ik vind het zalig om drempels te nemen met mijn BiXje. Maar wil hem ook niet kapot hebben . Daarom better safe then sorry
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Nou onvriendelijk was hij niet bedoelt, maar ik vind het wel een beetje vragen naar de bekende weg.
En hoe ik drempels e.d. neem?, heerlijk zwevend, maar ik pas zeer zeker wel m’n snelheid aan
Maar ik concludeer dus dat ik gewoon ga remmen voor drempels . Onder het moto ‘better safe then sorry’ .
Bedankt voor het advies alvast
Mark Nijenhuis schreef:Nou onvriendelijk was hij niet bedoelt, maar ik vind het wel een beetje vragen naar de bekende weg.
En hoe ik drempels e.d. neem?, heerlijk zwevend, maar ik pas zeer zeker wel m’n snelheid aan
Ik vermoed dat het punt meer is op welke manier je moet remmen. Afgezien van het gegeven dat je dat destijds al had moeten leren is het advies…
rem af naar gewenste snelheid maar haal iig die poot van de rem af vlak VOOR je die drempel opgaat. Anders is de klap op het onderstel alleen maar onnodig hoger.
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
gompy58 schreef:Mark Nijenhuis schreef:Nou onvriendelijk was hij niet bedoelt, maar ik vind het wel een beetje vragen naar de bekende weg.
En hoe ik drempels e.d. neem?, heerlijk zwevend, maar ik pas zeer zeker wel m’n snelheid aan
Ik vermoed dat het punt meer is op welke manier je moet remmen. Afgezien van het gegeven dat je dat destijds al had moeten leren is het advies…
rem af naar gewenste snelheid maar haal iig die poot van de rem af vlak VOOR je die drempel opgaat. Anders is de klap op het onderstel alleen maar onnodig hoger.
Ahm voet Michiel, je voet, wij blijven wel netjes hé
Drempels? Wat zijn dat?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Maar ja, remmen is ook slecht voor je bx, vroegtijdig gas loslaten is beter…. Of een route zonder drempels zoeken… Maar ja, meer kilometers is ook niet goed… Ik kom er niet uit!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Tip: áls je drempels neemt en er niet voor remt (zoals ik), zorg er dan voor dat je er perfect *RECHT* op af duikt, dan spaar je de reactiestangetjes voor.
Doe je dat niet dan rijd je voor je het weet met rammelstokjes rond.
Ich bin ein Breaker