Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dus kan ik de kap als referentie gebruiken om mijn triggerwiel te maken,zoals ik al eerder eens gevraagd had in een PB?
Die bus is geen slecht idee,maar ik had het anders in mijn gedacht! Uw idee is beter,aangezien de as boven het wiel weer rond is.onder het wiel niet
Is Uw wiel ook verstelbaar gemaakt?
Alvast bedankt voor deze prachtige foto’s
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het wiel kan op iedere manier gemonteerd worden omdat het gewoon door een boutje op de as geklemd wordt.
Je kunt idd de kap als referentie gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de puntjes op de trigger moeten 45 en 75 graden uit elkaar staan , om en om.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Yep! zoals de kap
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Die koelplaat,is dat iets speciaal waar die module op komt,of is dat iets wat al ingebouwd zit in de SM?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb zo net mijn R25 kap en rotor toe gekregen en voor de kap is ‘t duidelijk. Hier voor moet een ring gemaakt worden voor de hoogte en de diameter beter te laten passen.
Maar de rotor, die gaat helemaal niet over de as van de verdeler! De as is te dik,of beter gezegd,de rotor binnendiameter is te smal,dus die moet ook aangepast worden.Hoe,weet ik niet direct want er zit een blokeer nok in en die mag niet kapot.
Dus Waterman,als je die foto van de rotor terug vind….
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hier een beeld van de kap en rotor.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De ontstekings volgorde bij de 2.7 carb,is dat 1-6-2-5-3-4??
Zo ja,dan kloppen de cijfertjes op die kap ook niet??
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, cijfers op de kap kloppen niet!
De rotor: Die moet je uitdraaien, en dan moet je met een boutje wat je door de rotor-voet heen draait een nieuwe blokkeerspie maken. Zo zit het bij mij ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dus als ik goed begrijp:
tussen 1 en 6 = 45°
tussen 6 en 2 = 75°
tussen 2 en 5 = 45°
tussen 5 en 3 = 75°
tussen 3 en 4 = 45°
tussen 4 en 1 = 75°
Klopt dit?
Maar dan? welke is de eerste cilinder op die kap?
Want zoals ze nu staan komen de graden tussen de hierboven opgesomde cijfers niet overeen.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wel ongeveer. DAAROM moet je een trigger wheel maken uit graden en niet de kap over nemen.
De punten in de kap moeten de vervroeging kunnen oppakken. dus zitten anders..
De eerste cylinder hangt af van hoe jij je verdeler terug steekt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:
De rotor: Die moet je uitdraaien, en dan moet je met een boutje wat je door de rotor-voet heen draait een nieuwe blokkeerspie maken. Zo zit het bij mij ook.
Dus je bedoelt op de zijkant van de rotor,gaatjes boren??En moet die bout spie dan passen in de reeds bestaande gleuven op de as,of moeten er door de as ook gaatjes geboord worden??
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Wel ongeveer. DAAROM moet je een trigger wheel maken uit graden en niet de kap over nemen.
Tja, ik ben geen ingenieur zoals jij hoor.
Kan je mij hieromtrent wat meer uitleg geven?
Ik begrijp wat je bedoelt hoor,maar weet niet hoe dit
over te brengen op zo ‘n wieltje?
Met een gradenboog,maar zo precies is dat ook weer niet,je hoeft maar eens een mm’tje weg te schuiven en de afgetekende maten kloppen weer niet!Het werkplaatshandboek zegt voor de graden:+/- 1° voor de juistheid
Ik ben zeker geen ingenieur, en heb al helemaal geen verstand van ontstekingen e.d.. Ik volg dit onderwerp met zeer veel interesse. Door de perfecte uitleg en informatie van de heren al hier begin ik het zelfs te begrijpen. Ik denk daarom dat ik binnenkort maar eens een (proef) triggelwiel ga maken.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Vergeet niet eerst uw sensor te monteren voor de maat van het wiel.