21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 

BX TZD-turbo (berline)
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 juni 2005 01:01 AM
  [ # 301 ]

Ja wat een gereedschap daar allemaal achter in die bx’en ligt Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 15 juni 2005 01:02 AM
  [ # 302 ]

ja, ik was ook onder de indruk van wouter z’n gereedschap…

Maar sep had droog gestaan en kreeg ‘m niet zo snel meer omhoog of zoiets Cool

Of was ‘t nou z’n hd-pomp

Profiel  

Sep
> 700 berichten

- C3 1.4i Difference
Gepost: 15 juni 2005 01:05 AM
  [ # 303 ]

ik hoop de HD pomp Surprisedops:

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 juni 2005 01:06 AM
  [ # 304 ]

Ik heb van beide niks gemerkt Very Happy

Profiel  

Sep
> 700 berichten

- C3 1.4i Difference
Gepost: 15 juni 2005 01:06 AM
  [ # 305 ]

tja ze voelde zich nu duidelijk op zn gemak tussen de andere bxjes

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 15 juni 2005 01:13 AM
  [ # 306 ]

tja ze voelde zich nu duidelijk op zn gemak tussen de andere bxjes

Goed gezelschap doet wonderen!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 15 juni 2005 01:59 AM
  [ # 307 ]

Zie hier voor het verslag.  Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 15 juni 2005 02:59 AM
  [ # 308 ]
XBXG schreef:

Mooie foto’s geworden, Wouter Smile

Maar weer even verder gaan met vragen over de TZD-turbo :

Ik heb hem vandaag eens flink op de staart getrapt naar Breda v.v…..toch blijf ik zeggen dat de vorige 3 turbodiesels meer power hadden als je in z’n 4 en bij 100 km p/u vol gas geeft….of in 5 bij 120 km p/u.

Zouden dit de verstuivers kunnen zijn ?

Renard heeft er ook nog even naar gekeken….en gereden (vorige week) en vonden hem fel genoeg, maar dat was alleen een stukje op hun industrie-terrein…..en daar haal je de 140 niet. Wink

Wel loopt de motor mooi rustig stationair….zonder de bekende *hik* af en toe….die ik bij vorige diesels weleens had.

Ik vraag dit ook omdat hij geen zwarte rook blaast als je flink accelereert…...lijkt wel of ie te arm staat.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 15 juni 2005 04:12 AM
  [ # 309 ]
Bram schreef:
XBXG schreef:

Mooie foto’s geworden, Wouter Smile

Maar weer even verder gaan met vragen over de TZD-turbo :

Ik heb hem vandaag eens flink op de staart getrapt naar Breda v.v…..toch blijf ik zeggen dat de vorige 3 turbodiesels meer power hadden als je in z’n 4 en bij 100 km p/u vol gas geeft….of in 5 bij 120 km p/u.

Zouden dit de verstuivers kunnen zijn ?

Renard heeft er ook nog even naar gekeken….en gereden (vorige week) en vonden hem fel genoeg, maar dat was alleen een stukje op hun industrie-terrein…..en daar haal je de 140 niet. Wink

Wel loopt de motor mooi rustig stationair….zonder de bekende *hik* af en toe….die ik bij vorige diesels weleens had.

Ik vraag dit ook omdat hij geen zwarte rook blaast als je flink accelereert…...lijkt wel of ie te arm staat.

Slechte verstuivers manifesteert zich vaak juist als een kwistig drinkende fel accelererende maar o zo hard rokende auto. Al zou er eentje dicht kunnen zitten.

Maar als de auto mooi stationair loopt (en op toeren?) en niet rookt dan zou ik er *helemaal* *niets* aan doen als ik jou was! Je wilt de rotellende van een te hevig rokende en daardoor zichzelf constant verstoppende turbodiesel niet hebben, kan ik je uit ervaring verzekeren.

En misschien gewoon een kwestie van een paar lange ritten maken; binnendoorritjes maken ‘m lui.

Ook een punt: je hebt nu een Bosch pomp. Die moet je anders bedienen dan Lucas-pompen. Lucas rijdt meer als een carburateur; Bosch moet je voor optimale acceleratie botweg op de grond trappen en dan laten komen. Bosch pompen geven ook een betere dosering dan Lucasjes, en daardoor rookt het minder. Tis effe wennen maar je zult zien dat het uitmaakt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 15 juni 2005 04:27 AM
  [ # 310 ]

maar met een lucas pompje heb je wel een heerlijk soepele motor zeg! (was er best verbaast over na een proefrit in een TZDT met bosch) Het echte felle is er juist bij de lucas pomp uit heb ik het idee, maar dat kan aan mij liggen. Enne, ik heb hier op ‘t forum vaak een hele goede raad voorbij zien komen: “If it ain’t broken, don’t fix it!”

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 15 juni 2005 04:37 AM
  [ # 311 ]
voge schreef:

maar met een lucas pompje heb je wel een heerlijk soepele motor zeg! (was er best verbaast over na een proefrit in een TZDT met bosch) Het echte felle is er juist bij de lucas pomp uit heb ik het idee, maar dat kan aan mij liggen. Enne, ik heb hier op ‘t forum vaak een hele goede raad voorbij zien komen: “If it ain’t broken, don’t fix it!”

Toch vond ik het, gewend zijnde aan een lekker losse 19D met Boschpomp érg afkicken in een turbodiesel met Lucaspomp. Niet zozeer de acceleratie maar wel de veel kritischer bediening. Je moet echt bewust op het kantelpunt gaan rijden van “meer snelheid / alleen maar meer rook” waar ik dat juist lekker ontwend was door het (Bosch)dieselen na jaren carburateur-autoos gereden te hebben.
Als je daar dan weer aan gewend bent is het lastig terugschakelen. Ik rijd nu alweer een paar weken weer in een ongeblazen D en ik kom nú net pas weer binnen 1 week aan de 100 km/u! Smile

Ich bin ein Breaker

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 15 juni 2005 04:44 AM
  [ # 312 ]
karel schreef:

Maar als de auto mooi stationair loopt (en op toeren?) en niet rookt dan zou ik er *helemaal* *niets* aan doen als ik jou was! Je wilt de rotellende van een te hevig rokende en daardoor zichzelf constant verstoppende turbodiesel niet hebben, kan ik je uit ervaring verzekeren.

En misschien gewoon een kwestie van een paar lange ritten maken; binnendoorritjes maken ‘m lui.

Ook een punt: je hebt nu een Bosch pomp. Die moet je anders bedienen dan Lucas-pompen. Lucas rijdt meer als een carburateur; Bosch moet je voor optimale acceleratie botweg op de grond trappen en dan laten komen. Bosch pompen geven ook een betere dosering dan Lucasjes, en daardoor rookt het minder. Tis effe wennen maar je zult zien dat het uitmaakt.

V.w.b. die lange ritten….daar kan ie vanaf volgende week mee aan de bak. Wink

En v.w.b. dat op de bodem trappen van het gaspedaal…...dat heb ik al geprobeert….maar bij 120 (in z’n 5e) gaat het toch wat minder met de bekende duw in de rug, dan de vorige tzd-turbo’s.
En je merkt ook dat hij bij 140 (rond de 3300 rpm) even ietsje inhoud tijdens het accelereren.

Kortom….hij zet niet continue door…..nu moet ik ook weer niet overdrijven natuurlijk….hij komt wel op zijn top….maar dat duurt duidelijk iets LANGER dan bijvoorbeeld bij de laatste turbodiesel…de donkerrode van eind vorig jaar.

En vergeleken bij de allereerste TRD-turbo van eind 1988 is het zelfs een groot verschil.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 15 juni 2005 04:51 AM
  [ # 313 ]
karel schreef:

Je moet echt bewust op het kantelpunt gaan rijden van “meer snelheid / alleen maar meer rook

Dat is juist het leuke. Als ik mijn auto uitleen klaagt iedereen dat ‘t een trage bak is. Dan vraag ik of ze een rondje mee willen rijden Laughing
Bij ong. 3700 rpm schakelen, dan gaat ‘ie echt als een speer.. Schakel je te vroeg, dan valt ‘ie dood en schakel je te laat, dan rookt ‘ie ipv optrekken en zit er ook geen gang meer in.. Je bent echt bewust bezig met autorijden.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 15 juni 2005 11:49 AM
  [ # 314 ]
voge schreef:
karel schreef:

Je moet echt bewust op het kantelpunt gaan rijden van “meer snelheid / alleen maar meer rook

Dat is juist het leuke. Als ik mijn auto uitleen klaagt iedereen dat ‘t een trage bak is. Dan vraag ik of ze een rondje mee willen rijden Laughing
Bij ong. 3700 rpm schakelen, dan gaat ‘ie echt als een speer.. Schakel je te vroeg, dan valt ‘ie dood en schakel je te laat, dan rookt ‘ie ipv optrekken en zit er ook geen gang meer in.. Je bent echt bewust bezig met autorijden.

Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Trap je met een carb-auto het pedaal verder dan het punt waarop ie blijft trekken dan valt ie min of meer dood, met een Lucaspomp is dat net zo. Een Bosch-pomp heeft zo’n kantelpunt niet.

Wat jij bedoelt is het te hoge belasting bij te lage toerental/turbodruk a.k.a. “schakellui rijden”; ik heb het puur over de pedaalstand tijdens een acceleratie, tot voor mij part 4500 toeren. Harder kan domweg niet, en dán valt ie echt dood!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 17 juni 2005 07:12 PM
  [ # 315 ]

Hmmmm….... Confused:

:listen—>> Hé !  :48

Ja ?? Twisted Evil

Profiel  

21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook