Zo, het duurde even voordat ik de foto’s had bewerkt, maar hier zijn ze dan hoor.
Bram kwam vanavond naar Breda toe om zijn Chic-stuurtje op te halen.
Medeforummers Sep en Harm waren er bij om dit heugelijke feit bij te wonen. Dit resulteerde in een gezellige mini-meeting in Breda (en klagende buren, haha)
Hier wat foto’s:
5 BX’jes in de straat, zo erg hebben de buren het tot nu toe nog niet gezien Hehe.
Rechts in beeld staan mijn Digit en Leader en Harms GTI, links staan Seps GTI en Brams TZD Turbo:
De mooie GTI + airco van Sep:
Hier zet Harm windschermpjes op Brams BX:
Hmmm, wat zien we allemaal onder de kap van een GTI met airco—> dubbele fan en 2 radiatoren vlak achter elkaar:
Deze afdekplaat boven de parafanbak had ik nog nooit gezien
Bram doet jeugdherinneringen op in de Digit. Die bedieningssatellietjes zijn toch wel erg leuk hè
Het snelle monster van Bram:
Het oude stuur, zelf bewerkt door Bram om tóch dat handige gat onderin het stuur te hebben. Persoonlijk houd ik vaak het stuur vast in dat gat onderaan het stuur (wat bij een type 1 stuur standaard zit):
Detail:
Aan de achterkant van het Chic-stuurtje was het palletje afgebroken dat de richtingaanwijzers uit doet gaan. Hier is Harm dus bezig om het palletje van Brams oude stuurtje over te zetten. Wat een priegelwerk zeg
Tadaaaa, het resultaat
Toen was het tijd om in het avondzonnetje onze bolides naast elkaar te zetten:
Brams BX is de enige zonder spoiler…
En dat nog wel op de enige BX mét turbo
Al met al was het een gezellige mini-meeting. Zo leer je toch weer eens wat forummers kennen die ik nog niet kende (Sep, die nota bene op 1 km afstand van mij woont ops: )
Groot formaat foto’s geef ik binnen een uur via een link
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een een zwiepje naar ‘Post hier uw foto’s’.
Mooie foto’s, mooie BXen ! Ik wil ook een BX (liefst type 1) !
Schijt aan originaliteit.
Re: BX minimeeting + stuurvervanging voor Bram
Weer een prachtige mini-meeting, kijk hoe gezellig ... hoog tijd dat ik ook eens met een rijbewijs in Breda raak
De GTI van Harm is wel écht wit Vooral als je hem langs achteren bekijkt. (ps: mooie achterlichten )
Groets Sam
Een een zwiepje naar ‘Post hier uw foto’s’.
Nee, geen zwiepje! van Bram mocht ie hier blijven staan omdat veel mensen alleen maar het BX-deel bekijken
De GTI van Harm is wel écht wit
Mag ook wel na een halve dag poetsen en waxen
Harm schreef:Een een zwiepje naar ‘Post hier uw foto’s’.
Nee, geen zwiepje! van Bram mocht ie hier blijven staan omdat veel mensen alleen maar het BX-deel bekijken
Ja LE, van Bram mocht het.
Hij zei nog: “Als LE het weg wil zwiepen, krijgt ie te maken met de voorkant van mijn BX”
Ami 8 Club (1970)
ja, dus zwiep terug die boel!
Harm schreef:Een een zwiepje naar ‘Post hier uw foto’s’.
Jawel….Elmer, dat had ik gezegd.
Voor deze ene keer moeten we dat maar toestaan….toch ?
Het was een spontane Mini BX-meeting.
Zo….ben weer thuis….heb eindelijk eens ECHT met de tzd-turbo *gereden* (meer de Rally Breda-Haarlem zeg maar )...voor het eerst dat ik hem heb. ops:
Al die weken stond ie OF in de garage….OF stil voor de deur, vanwege die uitlaatgas-problematiek.
Het was inderdaad reuze gezellig…..ik vond het ook al verdacht dat er mee dan 1 persoon (wouter) op mij stond te wachten.
En nog dank voor het overzetten van het GTI stuur !
Voor deze vrienden-prijs had ik wel wat liters diesel over….en nog gratis originele Raam-windkappen (of hoe heten die dingen?) ook cadeau gekregen en er op gezet.
Weet alleen nog niet wie nu Sep was en Harm…..Harm heeft mijn stuur geregeld….en Sep de windkappen….toch ??
Weet alleen nog niet wie nu Sep was en Harm…..Harm heeft mijn stuur geregeld….en Sep de windkappen….toch ??
Ik ben die prutser die het stuur heeft behandeld, Sep was die van de grijze GTi en de knappe kop
Zijn je winddeflectors er niet afgewaaid onderweg?
Harm schreef:Ik ben die prutser die het stuur heeft behandeld, Sep was die van de grijze GTi en de knappe kop
Zijn je winddeflectors er niet afgewaaid onderweg?
Oh ja…(sorry), Wouter herkende ik wel, maar jullie waren mij tot dan toe onbekend. (nu niet meer)
En nee…...ze bleven goed zitten, was ook meteen een mooie smoes geweest tegen Oom-agent…...als ik staande was gehouden met 170 km p/u ops: ....*sorry agent, maar moest even controleren of de winddeflectors bleven zitten bij hoge snelheid*.
Oh ja…Sep heeft Airco in de BX…...die er later zou zijn ingebouwd maar het (nog) niet doet.
Bram, ik hoop dat je flink wat rijplezier aan dat stuur beleefd. Ik heb toen met Wouter nog staan discussiëren of ik het weg moest gooien of niet. Hij zei dat hij er wel iemand voor wist. Goed, bedankt voor het bedrag, ik had nog wel minder verwacht.
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Fullscreenfoto’s staan hier.
Ami 8 Club (1970)
Leuk, het si dat ik geen BX en of rijbeijs heb, anders was ik ook wel even gekomen…Je mist zo wat he
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Bram, Bram, Bram… wat had je dat arme stuurtje toch weer een partij ZINLOOS GEWELD aangedaan!! Maar wel mooi dat ‘t andere stuur er nu in zit. Ziet er toch ook wel mooi uit hoor, zo’n chic stuurtje!
Een hoop mooie foto’s hier van erg mooie BXen, complimenten !!!! Alleen geen foto’s van de leader, dat is dan weer een beetje jammer!!
Duncan Ruseler schreef:Bram, ik hoop dat je flink wat rijplezier aan dat stuur beleefd. Ik heb toen met Wouter nog staan discussiëren of ik het weg moest gooien of niet. Hij zei dat hij er wel iemand voor wist.
Goed, bedankt voor het bedrag, ik had nog wel minder verwacht.
Nog minder dan 2 euro ?
Ja….voelt weer goed dat GTI stuur….is alweer vorig jaar geweest dat ik die in handen had.
Uiteraard op de Chic en later nog de donkerrode tzd-turbo.
Heb de 3 heren daar misschien wat zenuwachtig gemaakt, door te praten over de Xantia TD.
Heeft Wouter geen foto gemaakt met de bolle wangen erop ?
De Leader staat wel op de foto’s. Ook heeft de motor voor het eerst in 1 week weer gedraaid, en uiteraard draaide de motor direct bij het omdraaien van de sleutel.
Ik heb nog geprobeerd om Bram van z’n Xantia-toekomst af te houden, maar het is natuurlijk zijn keus….
Ami 8 Club (1970)