Vraagje inlaatspruitstuk cx2000 vacuum slangetje
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 januari 2009 11:32 PM

Vandaag heb ik de koppaking van mijn cx 2000 uit ‘76 vervangen, en nou zag ik toen de kop op de werkbank lag een vacuumpijpje onderop het inlaatspruitstuk zitten, ik had daar geen slangetje vanafgehaald dus ik vermoed dat deze bij demontage eraf geschoten is. In de motorruimte zag ik echter zo geen los slangetje liggen die erop gezeten zou kunnen hebben (of ik moet er overheen gekeken hebben), Wie weet wat voor slangetje daar op hoort te zitten en waar dit slangetje heengaat Confused:
Als de motor loopt zuigt ie namelijk wel valse lucht op het pijpje. Er moet dus wat op.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 januari 2009 02:15 PM
  [ # 1 ]

Re: Vraagje inlaatspruitstuk cx20. vacuum slangetje

Art schreef:

Vandaag heb ik de koppaking van mijn cx 2000 uit ‘76 vervangen, en nou zag ik toen de kop op de werkbank lag een vacuumpijpje onderop het inlaatspruitstuk zitten, ik had daar geen slangetje vanafgehaald dus ik vermoed dat deze bij demontage eraf geschoten is. In de motorruimte zag ik echter zo geen los slangetje liggen die erop gezeten zou kunnen hebben (of ik moet er overheen gekeken hebben), Wie weet wat voor slangetje daar op hoort te zitten en waar dit slangetje heengaat Confused:
Als de motor loopt zuigt ie namelijk wel valse lucht op het pijpje. Er moet dus wat op.

Er hoort een kunstofslangetje op, zie:

Bij mij was het net andersom. Het slangetje ging bleef aan het spruitstuk zitten. Volgens sans-pareil loopt het slangetje naar het carter zodat druppeltjes zooi uit de carb dan daarin lopen maar de daadwerkelijke aansluiting heb ik nooit kunnen vinden. En inmiddels is de CX even ergens anders dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 januari 2009 02:19 PM
  [ # 2 ]

De topic titel suggereerd dat het om een CX 20 gaat, en da’s een ding met douvrin motor. Pas je de titel even aan naar CX 2000?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 januari 2009 02:24 PM
  [ # 3 ]

Dat kan jij volgens mij ook, maar ik heb het even gedaan. Maar Yuri, jij weet vast waar dat slangetje op hoort.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 januari 2009 02:26 PM
  [ # 4 ]

Er hoort géén ding aangesloten te worden op dit pijpje, het is zoals Thijs en Sans beweren een afvoerpijpje voor overtollige benzine.

Openlaten is belangrijk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 januari 2009 02:27 PM
  [ # 5 ]
waterman771 schreef:

Er hoort géén ding aangesloten te worden op dit pijpje, het is zoals Thijs en Sans beweren een afvoerpijpje voor overtollige benzine.

Openlaten is belangrijk!

Ah dus het loopt gewoon nergens naartoe, duidelijk. Het enige wat ik merkte met de laatste rit naar St Marien (zonder pijpje) is dat ze inderdaad wel wat meer valse lucht aantrok. Maar als je er weer een langer slangetje aanmaakt wat naar beneden loopt zal de weerstand hiervan groter zijn en zal ze geen lucht meer aantrekken gok ik.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 januari 2009 02:29 PM
  [ # 6 ]

het gaat idd om een 2000 (m20) motor. Geen douvrin.
Met draaiende motor hoor je ook dat er valse lucht door t pijpje gezogen word. Op die foto lijkt het een dichtgeknepen plastik slangetje, of kwam dat doordat deze bij jou afgescheurd is.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 januari 2009 02:30 PM
  [ # 7 ]
Art schreef:

het gaat idd om een 2000 (m20) motor. Geen douvrin.
Met draaiende motor hoor je ook dat er valse lucht door t pijpje gezogen word. Op die foto lijkt het een dichtgeknepen plastik slangetje, of kwam dat doordat deze bij jou afgescheurd is.

Bij mij issie afgescheurd ja. Er zat een pijpje van 40cm aan ongeveer.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 januari 2009 02:30 PM
  [ # 8 ]

Dus ik moet eigenlijk gewoon een lang vacuumslangetje aan dat pijpje hangen en deze los naar beneden laten hangen als ik het goed begrijp.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 januari 2009 02:30 PM
  [ # 9 ]
Art schreef:

Dus ik moet eigenlijk gewoon een lang vacuumslangetje aan dat pijpje hangen en deze los naar beneden laten hangen als ik het goed begrijp.

Jap Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 januari 2009 02:37 PM
  [ # 10 ]

Mooi, bedankt voor de antwoorden. Scheelt me weer een dag zoeken naar een slangetje of aansluiting die er helemaal niet is.  Ik zal er een slangetje aanhangen van een cm of 40.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 januari 2009 09:08 PM
  [ # 11 ]

Nog 1 vraagje, ik kan in mijn documentatie niet vinden of de kop na een x-aantal km,s moet worden nagedraait. Weet iemand of dit moet?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 januari 2009 12:17 AM
  [ # 12 ]

Hangt er maar helemaal vanaf wat voor bouten je hebt gebruikt. Nieuwe rekbouten hoef je niet opnieuw na te trekken. De ouden, na een kilometer of 500 even lossen en weer volgens de gegevens aantrekken.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 januari 2009 12:49 AM
  [ # 13 ]

Ik heb de oude her-gebruikt. Dan zal ik dat binnenkort maar even doen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook