Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
gompy58 schreef:
Als laatste, vervang die messing busjes waarmee de stangetjes op de torsie staven aan je hoogteregelaars gekoppeld zijn. Ze kosten nog geen 4 euro compleet., Dan de wagen op de goede hoogte zetten en je weet niet wat je overkomt….
Je weet BIJNA waar je over praat! Maar net niet helemaal… Deze busjes koppelen niets,en ze zitten niet aan je hoogteregelaars. Ze zijn het draaipunt van de hoogteregelstangen bij het subframe (voor) en de achterasbuis (achter). Waarom je ze zou kunnen vervangen is dat ze bij slijtage ovaal worden waardoor de hoogte van de auto niet meer juist wordt doorgegeven aan de regelaars.
Wel een goed idee van je, Gompy58!
Gr Martijn
Inderdaad Siemen,
goed spoelen is 1, daarna ook alles luchtvrij maken is 2. Je hebt waarschijnlijk niet goed ontlucht, waardoor je na een tijdje rijden nu alsnog de lucht in de remmen hebt gekregen. Hoewel dat logischerwijs niet mag, gebeurt het toch. Dus de remmen spoelen en de bout op de debietregelaar een paar keer open en dicht draaien.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
de remmen worden binnenkort ontlucht.
als ik de zwarte xm stap dan ben ik de konig van de weg! wat zweeft dat ding mooi!
en dan stap ik de blauwe toch wel stug hoor! erg jammer is een erg mooie wagen! sinds kort zitten er andere wieldoppen, nieuwe citroën wieldoppen (gokje ik den c4) want de orginele vond ik echt niet kunnen.
afin gelijk maar een afspraak gemaakt voor de veerbollen!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
zo vandaag naar almere geweest voor de veerbollen.
conclusie: heeft nooit onderhoud gehad.
oplossing: 3 nieuwe bollen, 5 gevult, auto heeft 3 uur op de brug gestaan en de monteur had dus veel werk.
maaaaaaaarrrrrr wat een verbetering!!! de auto sweeft heerlijk!
geweldig!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Eindelijk
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
de zwarte xm is al geruime tijd vekocht en ik rij al tijden in mijn blauwe xm rond, zonder problemen! maar naar dit weekend rit valkenburg begon ze raar te gillen en te piepen.
vandaag op de brug gehad en ik schrok wel een beetje! alle vier remmen compleet versleten , staal op staal!! woeps
ook de koppeling is nu echt slecht!
ook al een gat in het subframe!
kortom er komt een zwaar weekend aan!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Viel wel mee toch!