2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Eend zandstralen…??
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 27 januari 2009 02:52 PM
  [ # 16 ]

Dan wacht ik met mijn ID maar op m’n beurt. Overigens zou ik een Kadett hier heen brengen. Wink

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 28 januari 2009 12:28 AM
  [ # 17 ]

Beste,

Stralen is inderdaad een vak appart. Kennissen hadden hun dierbare koetsje laten stralen bij een niet gespecialiseerde klassieker straler.

Deze kwam daarom ook als een wokkel weer terug.

Goede straler en kan zelfs een besteleendenkoets in jawel laagjes afstralen is http://www.a-partscoating.nl/ in Apeldoorn. Weet niet of ik het goed spel….maar deze kan heel strak en fijn klassiekers stralen.

als je hem meteen wil laten verzinken of iets dergelijks…nooit meer roest kijk dan even op http://www.autobeitserij.nl/

Ziet er allemaal erg mooi uit….nadeel is wel hangt een prijskaartje aan.

Mijn ami8 koets plus deuren en plaatwerk was bij de laatste ongeveer 1750 euro. Dan is hij wel als nieuw en roest nooit weer
[/url]

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2009 12:34 AM
  [ # 18 ]

Beitsen + kataforese kost er 3300euro.

Leuk detail is dat het beits blijft verderwerken.

3jaar later liggen je dorpels eronder uit, dat wil je dus echt niet.

Over het stralen,
Van de week gaat de Kadett kas naar de stralen incl deuren en klep/motorkap.

Wachttijd is een 2weken, binnen 2 weken krijg je dus foto’s Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 januari 2009 01:27 AM
  [ # 19 ]

Ruben ik ben benieuwd want het is in mijn achtertuin. Very Happy

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2009 01:29 AM
  [ # 20 ]

Hopelijk niet letterlijk Laughing

Hoever woon jij van die manne?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 28 januari 2009 02:34 AM
  [ # 21 ]

Zelfs nog iets meer in mijn achtertuin Very Happy

Ik heb ook nog veel straalwerk liggen dat ooit gedaan moet worden en had hun adres al klaargelegd.
Zo te zien ben jij wel tevreden over hun werk, Ruben.
Voor ” zwaarder straalwerk ” zoals frame, spatborden en wielen van motorfietsen, ging ik totnogtoe in Deurne ( bij Antwerpen ). Perfekt werk en geleverd in een deftige zinc-primer voor een eerlijke prijs.
Auto- plaatwerk durfde ik hen wel niet geven, dus Gimotec leek me de oplossing.

Kleine en delicate stukken straal ik liever zelf ( heb ooit een straalbak ineengeknutseld ), maar het is wel geen leuk werk en zelfs met een goede afzuiging en filter, blijft het een smerig zaakje…

Binnenkort dus maar eens wat stukken bijeenleggen…  Wink

Peter

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2009 03:06 AM
  [ # 22 ]

Kleine dingen kan je idd zelf doen.
Heb een keer een hele BX motorruimte gestraald en alle dorpels.
Toen zag de tuin zwart en had ik er 5*25kilo doorgedraaid Laughing  Laughing

Over hun werk ben ik tevreden, in de mate van het mogelijk, ik heb zelf er nog niks laten stralen…
Maar als je ziet wat werk ze leveren, en toch al respons van meerdere mensen gehoord, is het wel duidelijk.

Iig, binnen 2 weken zal je mijn blijdschap zijnde positief of negatief wel horen!

De straler in Deurne is Van Winkel neem ik aan?
Heb er al veel “leuke” dingen van gehoord, lekker wegblijven dus…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 28 januari 2009 03:31 AM
  [ # 23 ]

Te Winkel uit Boom bedoel je waarschijnlijk ? Die staan vaak op Oldtimerbeurzen maar ben ik nog nooit geweest, dus kan er niets op zeggen…

Neen, ik bedoelde Industrial Mancraft, in de Tweemontstraat te Deurne.

Hopelijk had je bij het stralen van die BX toch beschermende kledij en masker, anders zal het wel een tijdje gejeukt hebben Laughing  ( om maar te zwijgen van de vuiligheid die je binnendoet ... )

Ben benieuwd naar het resultaat.

Peter

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 januari 2009 03:34 AM
  [ # 24 ]

Ruben, op 15 minuten (niet in de spits), ik heb 6 jaar op de Delften gewerkt dus weet het perfect. Very Happy

Die straler van Deurne wil ik ook meer van weten, ken daar wel ene Van Winckel.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2009 03:35 AM
  [ # 25 ]

Ja, Te winkel idd!
Industrial klinkt al idd als een plaatsje waar je niet naar toe wil met een deur Laughing

Wat ik aan had?
Trui men lange mouwen, lashandschoene, veiligheidsbril en mondmasker.

Jep, oortjes vol, nekje vol, haren vol, zelf waar je het niet verwacht vol Laughing

paso schreef:

Ruben, op 15 minuten (niet in de spits), ik heb 6 jaar op de Delften gewerkt dus weet het perfect. Very Happy

Die straler van Deurne wil ik ook meer van weten, ken daar wel ene Van Winckel.

Das ni wijt Laughing

Als je op(in?) de delften hebt gewerkt dan weet je het wel, haha.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 28 januari 2009 03:41 AM
  [ # 26 ]

Na het stralen van z’ n kever cabrio, had een vriend van me - hij deed er enkele dagen over onder z’ n carport - dagen later nog last van grit in z’ n oren en stof in z’ n neus ( zelfs mét masker )
Hij had ook niet veel zin om te gaan zitten als hij even stopte: ‘t Schuurde ergens een beetje Very Happy

Peter

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 28 januari 2009 03:50 AM
  [ # 27 ]

In de Tweemontstraat had je vroeger ook De Bruyn voor zandstralen.
Die zijn later ( halfweg jaren ‘80 ) naar Westmalle verhuisd en zitten in hetzelfde industrieterrein. Doen nu enkel lakken e.d.

Van Winkel ken ik niet.

De man van Industrial Mancraft is wel oldtimerliefhebber en heeft enkele Jaguars en jaren ’ 70 motorfietsen. Weet dus wel wat mag en niet mag, maar ja, ze doen daar inderdaad ook zwaar constructie-materiaal.

Peter

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 januari 2009 06:53 PM
  [ # 28 ]
Peter L schreef:

Voor ” zwaarder straalwerk ” zoals frame, spatborden en wielen van motorfietsen, ging ik totnogtoe in Deurne ( bij
Peter

Vind jij spatborden bij het zwaardere straalwerk horen ??

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2009 07:06 PM
  [ # 29 ]

Verder(terug) lezen
Het betreft een motor spatbord, deze is door de vorm stevig(er) uit zichzelf

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 28 januari 2009 08:17 PM
  [ # 30 ]
Citroenbx schreef:

Verder(terug) lezen
Het betreft een motor spatbord, deze is door de vorm stevig(er) uit zichzelf

Klopt, en doordat bij motorfietsen ook dikkere plaat werd gebruikt, hoef je niet te snel bang te zijn voor vervorming.
Vele wagens hadden vroeger trouwens ook lekker dikke plaat.
Zo is het uitdeuken van een spatbord van bv een Rosalie of een Peugeot 203 wel wat leuker dan van een jonger exemplaar ...  Wink

Peter

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook