3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
erbarmelijk rijgedrag op gladde wegen
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 januari 2009 11:34 PM
  [ # 31 ]
Blooper1963 schreef:

YEP! Begrijp ik ook even niet.Mijn C6 heb ik gewoon laten staan met dit weer,omdat ze gewoon niet vooruit te branden was(ESP/ASR),maar wel deftig tot stilstand kwam.

tja deze c5 was in de sneeuw ook slecht qua grip..
terwijl de c1 met zijn fietsbandjes grip zat had…
en dan komen meteen to the point..
in sneeuw ed kan je beter een smallere band hebben voor betere grip.
dat zie je in de rallysport ook kijk maar eens wat voor bandjes loeb op zijn c4 heeft in de sneeuw,

Wink

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 14 januari 2009 11:43 PM
  [ # 32 ]

Heerlijk ooit, dat gezicht van die BMW 3-bestuurder bij het besneeuwde Delftse bruggetje. Na 3-4 verwoede pogingen de brug op te glibberen (achterwielaandrijving, dikke banden) moest die Dreier voor me aftaaien. Vervolgens reed de GSA zo rechtuit het bruggetje op. Lang leve een paar goede XZX 145R15 Cool

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 14 januari 2009 11:57 PM
  [ # 33 ]

Doet me een beetje denken aan een verhaal dat ik ooit heb gelezen over de introductie van de oer Audi Quattro. Veel journalisten dachten dat ze met 4wiel aandrijving de volledige controle hadden op glad wegdek. Meen dat er heel veel schade is gereden…

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 januari 2009 12:04 AM
  [ # 34 ]

kijk maar eens

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 januari 2009 11:39 AM
  [ # 35 ]
Rogier Verhoef schreef:

Heerlijk ooit, dat gezicht van die BMW 3-bestuurder bij het besneeuwde Delftse bruggetje. Na 3-4 verwoede pogingen de brug op te glibberen (achterwielaandrijving, dikke banden) moest die Dreier voor me aftaaien. Vervolgens reed de GSA zo rechtuit het bruggetje op. Lang leve een paar goede XZX 145R15 Cool

YESSSSS!!!
Delft en de XZX RULEZZ Cool  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 januari 2009 06:33 PM
  [ # 36 ]

Als je denkt dat je met 1800 kg auto in de winter zonder winterbanden uitkan…... dan maak je blikschade. Een C6 met 18” velgen en zomerbanden da’s vragen om glijden in de winter.  Ik zag hier in de sneeuw al iemand met een BMW 520 met zomerbanden het opgeven op een hellinkje van 3-4 %, daar kom je met een voorwielaandrijver nog wel weg met zomerbanden.
Ik heb een C5 met en een C5 zonder winterbanden, en dan merk je het verschil wel.  Ik heb op mijn XM V6.24 ook altijd winterbanden gehad…want dat gleed ook al behoorlijk op de gewone Michelins als sneeuwde of glad was. 
Dat kilo’s veel uitmaken…met een BX van 900 kg kun je beter in de winter rondkomen, en als die 1800 kg van een C6 gaan schuiven, dan schuift dat gewoon door.

Kijk eens goed naar de banden van een X5 en andere grote SUV’s: Die hebben in de winter ook echte winterbanden nodig, want hun zomerbanden zijn gemaakt voor hoge snelheden en mooi weer. Op zomerbanden ga je als het glad is met die 2+ ton zo de greppel in.

En dan nog: tegen ijzel en opgevroren straten helpt bijna niks, en waarom zouden ze in Noorwegen de hele winter op spikes rijden? Daar strooien ze alleen met zand, dus iedereen past zich aan aan de omstandigheden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 16 januari 2009 12:41 AM
  [ # 37 ]

De rouge Profond in de sneeuw

Wel, spijtig genoeg heb ik geen negatieve ervaringen.

je moet het natuurlijk niet al te gek maken. Ik heb wel permanent gereden met het knopje van de automaat op het sneeuwvlokje.

Op parkeerstroken waar het een helse schuiverij was heb ik esp uitgeschakeld (betere tractie) en eens op de weg terug ingeschakeld.

Dat alles op de standaard Michelins die onder mijn C6 zitten.

Ter info: 2 van mijn collega’s met een heel dikke BMW zijn op de slechtste dagen met het cliootje en zxje van hun vrouw komen werken   Smile

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 januari 2009 04:41 PM
  [ # 38 ]

Re: De rouge Profond in de sneeuw

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

je moet het natuurlijk niet al te gek maken. Ik heb wel permanent gereden met het knopje van de automaat op het sneeuwvlokje.

Ja, met een automaat,veeel minder problemen.Daarom heb ik ook met de XM gereden.

Op parkeerstroken waar het een helse schuiverij was heb ik esp uitgeschakeld (betere tractie) en eens op de weg terug ingeschakeld.

Tiens? als ik da uitschakel,springt dat terug automatisch op,bij het minste gas geven??

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 januari 2009 05:27 PM
  [ # 39 ]

Re: De rouge Profond in de sneeuw

Is het niet zo dat het terug aangaat eens boven de 50kmh, dat is toch bij men C4 picasso het geval

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 januari 2009 10:49 AM
  [ # 40 ]

Ja,hier op de C6 ook,als je sneller als 50 rijd krijg je een bekeuring Confused 
Springt die ASR/ESP weer op. Wink

Profiel  
 
Pablo Picasso
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 05-11-2008

Gepost: 28 januari 2009 02:31 PM
  [ # 41 ]

Op de meeste auto’s is het ASR (tegen doorspinnen) uit te schakelen omdat bij het wegrijden met bijvoorbeeld sneeuwkettingen juist enige slip noodzakelijk is. Boven de 50km/u gaat men er van uit dat je van je plaats bent gekomen en juist boven die snelheid is de kans op een slip (onderstuur / overstuur) groter geworden. Bijzonder slim dus om dan automatisch de ASR en ESP weer te activeren.

Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook