119 van de 224
« Eerste  < Vorige 117 118 119 120 121 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 januari 2009 04:19 PM
  [ # 1771 ]

John heeft zich er uitgebreid in verdiept, en ik heb me laten vertellen dat deze van Kevlar is. Het is geloof ik dezelfde die ooit in de beast planning zijn 1000pk moest gaan verwerken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 22 januari 2009 06:25 PM
  [ # 1772 ]

Oww, Kevlar, nooit slecht Laughing

Maar wordt die dan custom gemaakt voor de CX, of dien je een ander vliegwiel te maken?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 januari 2009 06:48 PM
  [ # 1773 ]

Wordt Custom gemaakt voor de CX. Wordt een oud vliegwiel + koppellingsplaat + drukgroep opgestuurd naar deze figuren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 22 januari 2009 08:19 PM
  [ # 1774 ]

Word de bekleding veranderd of de hele koppeling?
Lijkt me niet dat die anders 900Nm kan houden Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 januari 2009 08:39 PM
  [ # 1775 ]

Als ik het goed begrepen heb is het plaat en drukgroep die custom gemaakt worden, en ik neem eigenlijk aan ook druklager, maar dat weet ik niet zeker. Eventueel klus ik zelf nog wat voor druklager op de draaibank…

De hogedruk koppellingsbediening van de prestige zal dan ook geen overbodige luxe meer zijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 januari 2009 12:41 AM
  [ # 1776 ]

Goed, op verzoek van Wendela. Ik ben er zelf nog niet tevreden over, maar het idee is duidelijk. Ook dit zal nog wel wat evolutiestadia doorgaan. Ik denk dat er wat metertjes en schakelaars bij moeten.

Ik denk dat de volgende generatie een koolstofvezel plaat wordt met zwarte meters. Ik denk aan turbodruk, voltage (dat mis ik toch wel eens), en misschien nog een.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 januari 2009 09:37 AM
  [ # 1777 ]

Dat ziet er toch al erg leuk uit.
Dank je wel voor de moeite.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 januari 2009 10:22 AM
  [ # 1778 ]

Graag gedaan. Ik vind ‘t alleen zo kaal. Er moeten duidelijk meer toeters en bellen op. En schakelaars. Van die rooie met zo’n veiligheids klepje ofzo. Ach het is al een verbetering, de asbak gebruikte ik toch niet, de sigaretten aansteker die daar zit zit altijd in de weg, en de turbodrukmeter heeft zo ook een plekje. Ik ben er alleen nog niet uit hoe ie die waarde aan kan geven. Volgens mij stond de motor namelijk uit….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 januari 2009 10:25 AM
  [ # 1779 ]
sans-pareil schreef:

Van die rooie met zo’n veiligheids klepje ofzo.

Toch maar aan de Nos? 

sans-pareil schreef:

Ik ben er alleen nog niet uit hoe ie die waarde aan kan geven. Volgens mij stond de motor namelijk uit….

Dat weet ik ook niet. Geen verstand van auto’s.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 januari 2009 11:22 AM
  [ # 1780 ]
garagestmarien schreef:
John schreef:

I think it could be the camshaft floating on the backlash (free play in chain). I believe it could be a scientific fault. The only way I can explain:
the camshaft at a certain speed might be floating between the play of the chain. Between drag and drive.

It could also be the self frequentie of the chain.
You can’t get rid of this with electronics. It needs fysical adjustment.

Iets wat met een nieuwe ketting, geleider en spanner zeker verbeterd, danwel opgelost kan worden. Kettingen van de cx gaan zo’n 2 ton mee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 januari 2009 11:33 AM
  [ # 1781 ]

Nouja, op zich kan je daar natuurlijk goed bij. Of ik het ga doen weet ik nog niet, wellicht kan ik het huidige blok beter alleen laten en gewoon in een keer de St. M special er in lepelen straks.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 januari 2009 08:02 PM
  [ # 1782 ]

Onderzoek heeft uitgewezen dat de vreemde waarde van de turbodruk meter inderdaad vreemd is, maar zich beperkt tot de turbodruk meter. De VEMS is gewoon op de hoogte van de juiste luchtdruk.

Toch maar van de autostyle produkten afblijven. Hij heeft het best een tijdje gedaan…. eigenlijk totdat ik hem inbouwde…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 januari 2009 07:45 PM
  [ # 1783 ]

Ik denk dat de SV het idee kreeg dat ik me ging vervelen, want de kachelaanjager is er zojuist mee opgehouden. Zucht.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 januari 2009 07:49 PM
  [ # 1784 ]

Heb je al even gekeken wat het zou kunnen zijn?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 januari 2009 07:56 PM
  [ # 1785 ]

‘T is denk ik het lager van de kachelaanjager. Gewoon vastgelopen, hij maakte de laatste tijd al geluiden. Of de weerstand is zo hoog geworden door dat slechte lager dat er iets is doorgebrand. Ik ga er morgen of vrijdag wel even een andere in proppen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
119 van de 224
« Eerste  < Vorige 117 118 119 120 121 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook