Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hallo;
Sinds zaterdag maakt mijn hogedrukpomp een dieselend geluid of beter gezegd een iets gelijkaardigs geluid als ze oppompt, maar dan als ze op druk staat.
Wat zou dit kunnen zijn? Er staat ook een klein plasje HLM onder ter grote van een euro ongeveer
moet de pomp vervangen worden??
Het jammere is als ze niet rijd dat er geen lek te bespeuren valt!
Ik heb ze al eens geheel afgedroogd,maar als ik een eind rijd,dan is alles weer vettig gesproeid of gezweet?!? Het niveau zakt ook niet,want dit had ik gemarkeerd op het vat!
eventuele oplossingen zijn steeds welkom
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Dat wordt zo te lezen inderdaad een nieuwe pomp. Kijk wel, rustig over je scherm gebogen bij draaiende motor, waar hij lekt. Misschien heb je geluk en is het de aanzuigslang of (minder waarschijnlijk) de hd-leiding.
Als het een nieuwe pomp moet zijn, is dat niet het einde van de wereld. Het kost je een uurtje en vergt niet meer dan eenvoudig sleutelwerk. De aansluiting van de hd-leiding is lastigste klusje, dat zou ik doen voor je iets anders vastschroeft.
Wel snel doen, zonder LHM komen te staan is beslist niet fijn.
Corrosion sympa!
Mijn LHMpomp maakt een metalen kletterend geluid elke 2 toeren; ik vrees dat ze binnenin stuk is. De hogedrukregelaar slaat pas aan na een tweetal minuten (dus dat is super) (blijkbaar maakt ze dus nog wel druk) en als ze ‘aanslaat’ draait ze redelijk kort (dus debiet ook nog wel ok).
Nu zijn er verschillende pompen, de ééncilinder van de 1ste neus DS, de 7 cilinder pomp van DS, SM, CX, BX.
Zijn die laatsten allemaal gelijk? Afmetingen, debiet etc? Kunnen ze onderling gewisseld worden?
dank je
Walther
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, een sm heeft een eigen hd-pomp.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
opgelost ondertussen: de nieuwe hogedruk sfeer was een kapotte: schitterend van buiten en leeg vanbinnen: kan zo mee doen met Miss World. Met de oude bol doet ie het weer perfect.
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971