Ik hoef niets meer te vergelijken….
Alleen de oplossing nog bedenken…
Ik weet.
de achtervering is ontzetten beroerd tijdens kleine oneffenheden
Boterzacht tijdens lange veerbewegingen.
Mijn achterkant veert HORIZONTAAL ook
mijn motor stottert/houd in/noem het maar wat…
Ik hoop dat Johan wat vind….
Wat de motor betreft
Of het is de lambda
de injectoren
de bobine
of toch de map
Of ff een v6 er in hengelen
René van Maren schreef:Ik hoef niets meer te vergelijken….
Alleen de oplossing nog bedenken…Ik weet.
de achtervering is ontzetten beroerd tijdens kleine oneffenheden
Boterzacht tijdens lange veerbewegingen.
Mijn achterkant veert HORIZONTAAL ook
mijn motor stottert/houd in/noem het maar wat…
Ik hoop dat Johan wat vind….Wat de motor betreft
Of het is de lambda
de injectoren
de bobine
of toch de mapOf ff een v6 er in hengelen
ik ga voor de laatste optie
En post ajb de uitslag over de vering want ik heb nu hetzelfde probleem!!!!!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Oké
Duurt nog ff hoor..
Ik dacht vandaag, wat heb ik nou weer met dat #@$%ding…
Ik vond hem zo verdacht hoog staan…..
ops: ops: in de hogere stand gezet ops: ops:
René van Maren schreef:Ik dacht vandaag, wat heb ik nou weer met dat #@$%ding…
Ik vond hem zo verdacht hoog staan…..
ops: ops: in de hogere stand gezet ops: ops:
:neenee :neenee :hunk
Groet
Henk
René van Maren schreef:Ik dacht vandaag, wat heb ik nou weer met dat #@$%ding…
Ik vond hem zo verdacht hoog staan…..
ops: ops: in de hogere stand gezet ops: ops:
:neenee
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik dacht nog ff dat het probleem gevonden was…
Nee dus
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
en? mag ie blijven?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:en? mag ie blijven?
Ja…..of zijn ze er nog mee bezig ?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Zie dat René alweer online is geweest…
Maar hoe is het nu afgelopen ???
Probleem opgelost?
Jeroen
Probleem nog niet helemaal gefixed….
Ben ff in word wat aan het schrijven…..
KOMT ZO!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
schiet es op rene
of ben je je niergordel aan het afstellen ?
( kleedkamer van de xantiaclub )
Zo, daar ben ik weer.
Op de vraag of ik het hobbelpaard blijf houden kan ik antwoorden “Ja”
Althans ik ga nog zeker een tijd doen met die kar, ben er toch wel tevreden mee ondanks dat gehobbel…
Wat hebben we ongeveer gedaan:
Eerst een bak koffie gedronken onder het genot van een gebakje….
Menno at braaf de tompouche op zoals afgesproken….
anders was het hommeles in de tent
Johan is begonnen met het onderzoeken van het hobbelen van de motor…
Ondertussen hebben Menno en ik even een proefritje gemaakt in een prachtige CX..
Mijn god zeg, wat is dat een fijne bak om te sturen zeg!
Diravi moest ik even aan wennen, maar we zijn in iedergeval niet in een boom geklommen.
Een hele leuke ervaring rijker…
Toen we terugkwamen bij Oldenhage stond Johan de motor te onderzoeken…
De Computer gaf totaal geen fouten maar de motor had af en toe wel een hikje..
Na even voor te testen een nieuwe map-sensor gemonteerd te hebben liep de motor beroerd!
Met de oude sensor er weer op werkte hij weer goed…..
Over de hik in de motor, het is dus duidelijk dat als de motor een constante beweging maakt hij dus op een vreemde manier gaat trillen, Johan vertaalde dit als een mogelijke veerstoring in de koppeling…..na even wat truukjes te hebben uitgehaald mogen we aan nemen dat het inderdaad een koppelingprobleem is……
Tja, dat kost mij ff te veel eurorakkers dus dat heb ik er nu even niet voor over om al die onkosten te maken voor het trilprobleem….
Na het genot van nog een vers bakkie pleur…zijn we gaan kijken aan de onderkant.
Johan was van mening dat de voorkant “schuin” veerde, en er dus een verschil in voorbollen moest zijn….
De draagarmen heeft hij onderzocht en deze blijken (van buitenaf bekeken) nog prima!
Heel duidelijk was dat de auto véél te laag stond (had renard gesteld)
Na het nodige stelwerk lag ze al gauw weer 20cm boven de brug….
Er was dus een merkbaar verschil in comfort….het rare veren op de banden deed hij nog en zo te zien is daar gewoon vooralsnog niet uit te komen…..
Wel vond Johan dat de bovenste rubbers van het achterframe wat slapjes waren….
Die wil ik natuurlijk vervangen over een tijdje.
We zijn toen de veerbollen gaan demonteren en hebben op de voorpoten even originele nieuwe bollen gezet (niet uitgeboord)…
Ook heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om met de veerbollentester even alle veerbollen te testen op druk…..en alle bollen die ik had waren nog precies op druk…
De voorbollen hadden een klein verschil waardoor we besloten hebben om de nieuwe er op te zetten.
Toen ik in de achterbollen keek kreeg ik een vermoeden dat die nooit waren uitgeboord…
Ik wist dat de bypass gaten 1,25mm standaard waren en na meting bleken deze dus nog steeds standaard…..vandaar het zachte veren voor en het plankgedrag achter……
Balen, want Renard adviseerde ook al om ze niet te boren om dat dit al comfortbollen waren..
DUS NIET! aangezien de bollen dus nog prima op druk waren wilde ik deze bollen gewoon behouden….(we hebben even nieuwe achterbollen gemonteerd maar hij werd voor mijn gevoel te “standaard” )
Goed, achterbollen eraf en mijne weer erop.
Mijn oog viel op een boormachine met bijbehorende borenset….
Even boor 1,5 gepakt en die er met een smile op mijn gezicht doorheengerost…
(tja, als de dealer het niet doet…doe je het gewoon zelf.)
Na montage was er weer een echte zweefachterkant……
De voorkant is nu voorzien van standaardbollen zonder grotere bypass….en ik moet zeggen,
Hij stuurt wat prettiger, en achter is hij superzweveriger….
Laten zo dus…..
We hadden het nog even over het spoelmiddel en mijn plan is om voor de vakantie
Het middel er in te kwakken omdat de achterhoogteregelaar zo traag is als een drol tegen een helling op.
Er zijn ook nog even nieuwe bougies in gegaan, maar daarvan moet ik zeggen dat ik er niet echt een verschil in merkte….
Ik heb afgesproken om zo even een weekje te rijden en dan kijken wat ik er van vind….
Tot zo ver was het mijn dagje sleutelen in Nieuw-Vennep….
Wat ik natuurlijk nog even recht moet zetten….
Johan heeft een genezende werking gehad op mij….
Zonder handoplegging heeft hij me afgeholpen van mijn Dealerallergie en zowaar, ik ben genezen….
Het is natuurlijk ook niet normaal om ze allemaal over één kam te scheren omdat ik geen hoge pet op heb van een paar andere dealers….
Bij deze dus….dealer?? OLDENHAGE
Enne, Johan…...BEDANKT!!! ECHT SUPER VAN JE…..
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het wachten is beloond!
Dus als ik het goed begrijp is het hikken op te lossen. Mooi!
En het gehobbel is dus een heel stuk minder geworden.
Waar ligt Nieuw Vennep eigenlijk?
Jeroen