jawel, altijd eerder dan je denkt.
Toch valt het wel een beetje mee, kijk maar:
een achterruit verwarming, die was stuk
twee blowers, op een BX 1.4???
interne blower, yep
4 koplampen, ik zie er maar twee.
achterlichten. heel weing: 5 W maal 2 gedeeld door 12 is nog niet een ampere
Radio, bij normale radio weinig
dashbord, ook weinig
stroom naar de airco, op een BX 1.4??
injectie ecu, yep
ontsteking,_____yep____________
Als je dat bij elkaar optelt kom je never nooit aan de maximale capaciteit van je dynamo.
Wat nog wel wil helpen als je gaat meten: even de sigarettenaansteker aandrukken. Dat is echt een megagebuiker.
Groeten, Rob
Er zitten wel 2 lampjes in je koplampen Toch? (want weet het al niet meer 100% zeker
)
klopt, stadslicht (gebruikt vrijwel niets) en een dubbele voor groot- en dimlicht. Maar die laatste twee branden nooit tegelijk; dan worden ze te warm en gaan stuk.
Rob
Tja tja tja, heb ff n flink stuk gereden en weer de laadspanning gemeten. Is 13,9 en zakt naar 13,3 bij alle verbruikers aan. Erg netjes dus. De kachel neemt maar een paar tienden volt. Ik kan de amperage nog meten. De elektromotor kan dus enorm veel stroom opzuigen. Ik zie het nog even een tijdje aan allemaal.
De ene keer geouwehoer en de andere keer niks aan het handje. We wachten het af en ik breek mijn hoofd er nog wel weer over…
Probleem is er niet, alleen vuile contacten!
Als er echt een probleem was had je al moeten duwen.
Slotje?
Misschien is dat toch het probleem. Afgelopen tijd enkele keren last gehad van het lampje. Soms ook helemaal weer niet…...
Slotje hoeft niet van mij hoor. Ik update het wel weer een keertje!
Beste Forumgebruikers,
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn BX 1.4. Bij het vervangen van mijn startmotor heb ik de startmotor getest me alle bedrading aangesloten, maar de startmor niet op zijn plek. De ‘nieuwe’ sloop-startmotor deed het goed, maar er sprong wel een vonk over naar de carroserie, sindsdien doet de dynamo het niet meer. Er is geen laadspanning (12.4 Volt) en het dashboardlampje voor de accu brand dan ook. Nu heb ik mijn BX in februari gekocht en weet ik dat de dynamo in januari is vervangen. Ik kan met dus niet voorstellen dat deze er uit slijtage mee op is gehouden.
Ik heb in dit topic een aantal dingen gezien:
1. Zekering F1 vervangen om dynamo initiele spanning te geven
2. Regelunit in de dynamo vervangen
Punt 1 heb ik getest. Dit leek me een plausibele verklaring aangezien ik blijkbaar een sluiting heb veroorzaakt.
Wat kunnen jullie me aanraden? Ik sta op het punt de dynamo te demonteren om deze aan een onderzoek te onderwerpen of eventuele regelunits te vervangen. Heeft er iemand nog andere tips?
Groet,
Thomas
BX 1.4 Cannes Wit
Ik ben toch bang dat je de spanningsregelaar van de dynamo naar z’n grootje hebt geholpen met je startmotor-test-actie!?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8340.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Inderdaad, als alle bedrading goed zit en contact maakt en je meet nog 12,4 volt, dan is waarschijnlijk je spanningsregelaar kapot.