Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Het is nl. zo, (als het offtopic is hoor ik het wel), ik heb sinds september vorig jaar een gereviseerde motor. Nu is het vanaf september tot het inslaan van het echte winterweer (pekelen) niet heel warm geweest en komt de watertemperatuur ook niet hoger dan 78 graden Celsius. (temp. dat thermostaat opengaat). Is dit eigenlijk net iets te laag of is het een voldoende nette bedrijfstemperatuur? Natuurlijk weet ik nog niet hoe en en ander reageert aankomende zomer dus dat zal ik eerst afwachten. Is er wellicht anders een thermostaat die later opent?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
vlietmansje schreef:In vroeger dagen werd ‘s zomers een andere thermostaat gemonteerd als ‘s winters, idd controleren dus. Als de thermostaat open blijft hangen heb je vooral ‘s winters hoog verbruik (en geen kachelopbrengst).
Tadaa…
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Heren,
Ik vind ze allemaal even prachtig en leerzaam, die verhalen over “luxaflexen” voor een radiator, de temperatuur van olie, elektrische fans en wat al niet meer. Maar ik heb tussen al dit fraais nog niet het antwoord op mijn vraag kunnen ontwaren, namelijk:
Wat is de invloed van een open/dichte rits op de temperatuur van de motor? Anders geformuleerd: wanneer dien je nu met een open, respectievelijk dichte rits te rijden? En dan heb ik het niet over de zipper in mijn spijkerbroek
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Marcel,
De rits moet gewoon dicht, alleen als je door een meter sneeuw rijdt zet je hem open. Daarnaast kun je de rits openen om eventuele rommel die toch door het kippengaas naar binnen is gekomen en je radiateur vervuilt, weg te halen. De service-luik-functie…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Kijk, aan zo’n antwoord heb ik wat
GW-tje bedankt!
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Is idd. een mooie samenvatting van alle proza van alle schrijvers in dit topic.
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
CLL Martin schreef:Die rits houden we gewoon allemaal DICHT hier in Nederland
Die rits is er voor als er veel sneeuw ligt, dan komt er via de luchtgaten onder de kentekenplaat geen koellucht meer binnen om de radiateur te koelen en dan doe je dus die rits pas open.
Dit was het vijfde antwoord op je post…
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03