hallo
Mijn vriendin heeft van de week een ongelukje gehad met haar C3 tijdens het parkeren op haar werk. Tijdens het achteruit rijden heeft ze een betonnen uitsteeksel geramd.
Thuis heb ik dan eventjes een kijkje rond de auto genomen en niks van koetswerkschade te zien. Ze heeft gezegd dat ze toch iets gevoeld heeft, dus ik heb dan maar een kijkje onder de auto genomen ( goed nat aan de rug met al die sneeuw )
resultaat, ik zag dat de achteras een goede dreun had gekregen, staat een heel klein beetje naar voren geplooid! Nu is mijn vraag kan dit nu kwaad en best laten vervangen of laten rechttrekken door garage??
Zoja wat kan dat dan kosten bij een dealer???
Tijdens het rijden voel je praktisch niets aan het weggedrag.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Peteryed schreef:Belgische snelwegen zijn al zo slecht dus wielophangen heeft het soms zwaar.
Daarom rij ik citroen, omdat ik liever niet zelf voor ophanging speel.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
hoi hoi hier ben ik weer
De achteras is gemaakt maar op welke manier
Eerst heeft een monteur geprobeerd de achteras te rechten maar zelfs met 2 man er aan te trekken lukte het nog maar net. Tijdens een testrit viel onmiddellijk op dat er iets niet pluis was met de achteras. De auto had al een lichte afwijking naar rechts en dit was volgens de garage niet meer bij te stellen!
RESULTAAT: mag een nieuwe achteras op, maar die kon blijkbaar niet appart besteld worden maar wel de gehele ophanging achteraan
Nu willen ze hebben dat alles achteraan gedemonteerd moet worden ( remmen, leidingen, vering,...) om de geheel nieuwe ophanging er onder te zetten. kosten tegen 1400 €
De vraag is nu: hebben ze gelijk dat ze die achteras alleen met een geheel nieuwe ophanging kunnen bestellen of spelen ze een spelletje
graaf ff jullie gedacht.
Totaal aantal Berichten: 944
wil je even het chassis nummer plaatsen (begint met VF7) dan kan ik je laten zien hoe het zit
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl