Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Uiteraard kan de garage pas zeggen of er gevolgschade is, als hij daar naar heeft gekeken. En dat kun hij weer het beste doen als hij met de werkzaamheden start, anders kost het extra tijd, en die wil jij weer niet betalen….
Als het achteraf tegen blijkt te vallen en er zitten meer onkosten aan, dan zal hij je vast geen poot uitdraaien, hij zal zeer waarschijnlijk alleen de extra uren en materialen in rekening brengen. En als je anders verwacht, laat je auto er dan gelijk weghalen en naar een ander brengen. Als je geen vertrouwen hebt, moet je jezelf in bescherming nemen en wegwezen! (serieus!)
Mijn advies; heb vertrouwen in de dealer, laat hem deskundig fixen, betaal de rekening (“onder protest” noteren op de factuur) en zet je rechtsbijstand er op. Deze gang van zaken zal het krijgen van je gelijk niet negatief beïnvloeden, maar je zult wel zo spoedig mogelijk weer kunnen rijden. En ik denk dat je daar het beste mee af bent.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kokopelli schreef:Macha dat jij je bij voorbaat belazerd voelt, lijkt mij heel logisch. Ik kan zelf aardig sleutelen, maar ontbeer een garage, daarom ben ik wel eens van die lui afhankelijk en daar baal ik dan goed van.
Waarom zou je je belazerd moeten voelen? Omdat er voor jou onverklaarbare zaken op de rekening staan? Vraag daar gewoon om!
Zeker voor de handige klusser is het voor een garage zeer goed uit te leggen wat waarvoor staat.
Zolang je daarover geen informatie hebt ingewonnen is het belazerde gevoel gebaseerd op zwakke argumenten. En dat wil je toch niet op een forum schrijven?
Kortom, de kwaliteit van de communicatie tussen klant en garage is niet enkel afhankelijk van de garage.
Zelf heb ik nog nooit mijn beurs getrokken voor de gehele rekening duidelijk was. Dat zou iedereen moeten doen, dan hoef je je ook niet belazerd te voelen, of juist wel, maar dan kun je het brengen als een feit en is het ook echt informatief!
Waarom is het toch zo makkelijk om de dealer door het slijk te halen, terwijl bij hem de oplossing niet eens ligt? Die ligt bij C-NL!
Vind je de dealer te duur, ga dan naar een ander garagebedrijf, er is keuze voldoende.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Helaas….
Ook de C3 van Marieke kan in het rijtje van C3’s met een gebroken veer gezet worden.
Het is de voorveer aan de bestuurderskant.
De auto valt met de leeftijd natuurlijk buiten de opgerekte garantie van 5 jaar.
Zal er eens een telefoontje naar Citroen-NL aan wagen…
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik reageerde niet op jou Massie, maar op iemand die wel zelf kan sleutelen maar geen garage heeft en zich daarom laat “besodemieteren”.
Enneh… Die vaste-prijs-lijsten bestaan. Dat niet alle denkbare klussen er op staan is een feit. Maar ze bestaan.
En toch, ik vind het te gek voor woorden om iets besodemieteren te noemen, enkel omdat jij het niet snapt. Zo kunnen we elke specialist een oplichter noemen.
Maar goed, als je zo’n slecht vertrouwen in je dealer hebt, ga er dan weg! Hij heeft vast geen behoefte aan klanten die hem niet vertrouwen en dat ook uiten.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
massie schreef:Krijg ik zeker een leerlingmonteur die ik voor de volle pond mag betalen.
En wat dan nog? als die jongen/man jouw auto netjes, goed en veilig hersteld dan is er toch niets mis mee? Daarbij word het werk van een monteur in opleiding altijd door een leermeester gecontroleerd. Ik word een beetje moe van jouw doemdenken en generaliserende opmerkingen over garagehouders en dealers….
massie schreef:
Er moet gewoon een lijst komen met vaste prijzen en uren die daar voor staan. Dan zal niemand zich belazerd voelen. Maar 3x raden waarom die lijst er niet is.
Die lijst is er dus ook gewoon. Al zeker 20 jaar.
Even voor de duidelijkheid: dealers werken met vastgestelde tijdseenheden voor het uitvoeren van reparaties en NIET op uurbasis! Zo is ook de tijd die staat voor het vervangen van de veren door citroen bepaald. En dealer mag daar niet van afwijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De uren die men werkt moet men gespecificeerd in rekening brengen. Daar zijn nou eenmaal boekhoudkundige regels voor. Het aantal uren die voor een reparatie staan is door de fabriek vastgesteld en als klant mag je gewoon aan de dealer vragen of je even mag zien wat citroen heeft opgegeven voor de reparatie waar je ee factuur voor hebt gekregen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
massie schreef:er blijven zo weinig dealers over…
Helaas zijn er nog steeds rotte appels (tot zover het voor deze dealer geldt)
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
waterman771 schreef:
Die lijst is er dus ook gewoon. Al zeker 20 jaar.
Even voor de duidelijkheid: dealers werken met vastgestelde tijdseenheden voor het uitvoeren van reparaties en NIET op uurbasis! Zo is ook de tijd die staat voor het vervangen van de veren door citroen bepaald. En dealer mag daar niet van afwijken.
Wij werken trouwens ook volgens die lijsten. Doen we er langer over, dan hebben we pech, gaat het sneller, dan hebben we geluk.
Prijzen van onderdelen variëren, dus dat is altijd wat lastig om dat voor iedereen gelijk te trekken binnen een jaar ofzo. Maar geen enkele klant zal aan uurloon meer betalen dan de andere voor hetzelfde werk.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
massie schreef:maar ben zoooooooooooo aardig
Ik geloof je hoor!
Bedenk ook dat ik je wil geruststellen met het feit dat het merendeel van de garagisten gewoon te vertrouwen is. Maar ze werken niet voor niets, en dat is duidelijk te merken.
Ik denk dat je je pijlen beter kunt richten op C-NL en er op vertrouwen dat de dealer het zaakje naar behoren fikst zonder daarbij het risico te lopen om een klant te verliezen voor een paar extra zakcentjes.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En als je het helemaal gehad hebt met deze dealer, dan zoek je een andere dealer op voor de volgende klus. Desnoods vraag je eerst hier op het forum of iemand bekend is met die dealer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
massie schreef:Hoi Waterman,
Echt mag ik dat vragen?
Is die lijst niet te vinden op internet?
ja, je mag dat vragen. Of die lijsten ( want ieder model, en iedere uitvoering heeft z’n eigen reparatietijden) op internet staan weet ik niet.
Het enige wat nog zou kunnen zijn als het om verschillen in arbeidsloon gaat: de ene dealer kan een ander uurtarief hebben als de andere dealer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die stel je in je profiel
http://www.citroen-forum.nl/profile.php?mode=editprofile
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kokopelli schreef:Ja Pat
Ik weet het niet meer…. Heb je bij mij in het team gezeten soms?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
patje74 schreef:Kokopelli schreef:Ja Pat
Ik weet het niet meer…. Heb je bij mij in het team gezeten soms?
Ik ken hem ook niet.
Overigens lees ik hier graag wat de afloop gaat worden van de acties die nu worden uitgezet.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh nee hoor. Het is meer omdat enkel mijn goede vrienden mij doorgaans amicaal Pat noemen.