Sinds deze week rijdt mijn vrouw voor haar werk (thuisverpleging) met een 3drs Saxo 1.0i van ‘03. Er staat al zo’n 103000 km op de teller.
Het begon al goed , toen ze hem dinsdagnamiddag ging ophalen wou het karretje niet starten . Na 2 weken stilstand op de parking had de accu het voor bekeken gehouden.
DUS: vervangwagentje gekregen. Een zelfde type saxo maar van 2000 en met maar 65000 km op de teller. Na een uurtje op de oprit bij ons thuis begon er zich een plasje te vormen onder de auto. Geen olie, maar iets als (koel)water met antivries. toch maar iets onder gelegd om niet meer vlekken te krijgen op de oprit en ‘s anderendaags gemeld.
Krijgt ze terug een vervanger mee (ook een ‘00 met een kleine 90000km). Het autootje ziet er niet uit (deuken, krassen, ontbrekende wieldoppen,...) maar rijdt wel prima. Alleen ... het airbaglampje blijft knipperen
Vandaag komt ze dan uiteindelijk thuis met HAAR autootje. Amper 10 minuten mee gereden en al geradbraakt. blijkt de bestuurderszetel zijn beste tijd gehad te hebben. Het grootste ongemak (de rugleuning) is ondertussen al verholpen (zie: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191768 ). Nadien eens vlug de saxo bekeken en nogal wat mankementen gezien ops:
- Bestuurdersdeur valt steeds dicht.
- Ik zag zoiets als condens in het rechter achterlicht. Toen ik het FF demonteerde kwam er een hele plas water uit.
- GEEN profiel meer op de reserveband
- Stukje Koetswerk ontbreekt onder Rechtse koplamp
- 1 wieldop ontbreekt.
- Blusapparaat is al gebruikt geweest, maar niet vervangen
Maar als ik mijn vrouw mag geloven (en dat mag ik ) rijdt het wagentje wel lekker. motortje ziet er wel vuil/stoffig uit maar doet het prima.
Ik maak dit weekend wel ns foto’s van dit karretje
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Je hebt nog meer problemen met een saxo dan ik met een visa/lna hahaha…..
Ik wacht met smart op fotosss!!!!
Ach, zoals ik al zei: het grootste probleem was de bestuurdersstoel, en die is nu al een groot stuk opgelapt (ten koste van de passagiersstoel). De zitting volgt nog.
Brandblusser, reservewiel, deur en achterlicht staan al op het lijstje voor de volgende onderhoudsbeurt, over 500km. Daar maak ik me dus ook geen zorgen over .
En dat het motortje er wat vuil uitziet, geen olie of vette boel maar eerder nogal stoffig, is ook niet zo’n probleem. Enkele oude vodden en wat goedkoop kuisspul, dan ziet het er ook al wat beter uit .
Technisch gezien is ie wel nog vrij goed. Motor doet het prima, rijdt prima en vlot, is volgens het boekje op onderhoud geweest.
Ook geen roest te zien en mgeen rare geluiden te horen.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Dat met die deur heb ik ook. Een paar dagen na aankoop viel de deurvanger naar beneden de deur in. Op zich niet een groot probleem, vooral onhandig als je er aan wilt klussen. Moet de speaker nog fiksen daar.
Is idd een gekend probleem. Het 2e vervagwagentje had het ook, en ook de pug 106 kent deze kwaal (mijn schoonvader had het ook bij zijn pug, is een nieuwe ingelast).
Maar daar klus ik niet zelf aan (ik kan ook niet lassen), dit is voor de dealer, en de rekening voor de werkgever .
Als er iets is aan dat wagentje dat me alleen maar wat tijd kost doe ik dat graag. Maar ik ga niets gaan vervangen op mijn kosten.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Zou ik ook doen, maar ja het is mijn eigen auto. Laat het wel een keer doen bij ander onderhoud, of als ik iemand tegenkom die het goed kan.
is in belgie een brandblusser verplicht in een auto?
Die is verplicht. Normaal zouden ze bij de technische controle ook naar de vervaldatum moeten kijken, maar dat wordt weinig gedaan. Ookmoet de blusser na gebruik door een erkende firma terug gevuld of vervangen worden. Je moet dus steeds een blusser bijhebben MET veiligheidspal. Bij deze ontbreekt de pal en ik heb ook het gevoel dat ie al wat lichter is, dat ie dus al ns gebruikt is.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Ondertussen rijdt mijn vrouw nu toch al enkele dagen met de saxo rond, en is ze (na het wisselen van de voorste zetels en het verbeteren van de radio) toch wel tevreden over het autootje .
Het motortje doet het prima en is best vinnig. Start direct, draait soepel.
Na haar verlof (dat volgende week begint) zal ie wel eens op onderhoud gaan. Dan zullen de andere puntjes zoals de brandblusser en achterlicht ook wel verholpen worden.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
MalibuManiac schreef:is in belgie een brandblusser verplicht in een auto?
ja.in nl niet misschien?
hier in NL is alleen een gevaren driehoek, en een oranje hesje verplicht om erin te hebben liggen, en volgens mij ook de voor de hand liggen de dingetjes als zekeringen en reserve lampen als ik me niet vergis…
Vrouwlief kreeg gisteren te horen dat er een ander wagentje (geen troen ) klaar staat voor haar. De Sax gaat er dus deze middag uit.
Het was een leuk wagentje. Na een goede onderhoudsbeurt, waar wel wat gebreken naar boven kwamen, deed ie het altijd prima. Zelf bij die koude van enige tijd terug was het altijd starten en lopen. Enig minpuntje waren de voorstoelen, die deden geen goed aan de rug.
Wss wordt het wagentje nu doorverkocht. Hopelijk krijgt ie een goed baasje.
Hier kan nu een slotje op
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95