Had een probleem dat ik niet verklaren kan, misschien kan iemand me helpen.
1600 motor met monopoint inspuiting.
Heb oliekeerringen op de kleppen vervangen zonder de kop te demonteren. Hiervoor moest de akku eruit. Na alles weer in elkaar gezet te hebben motor gestart op gas (ouderwets systeem), geen problemen. Echter op benzine loopt ie vrijwel niet, gas ingedrukt houden loopt het toerental zeer sterk op en daarna weer terug en soms loopt ie helemaal niet. Motormanagement-lampje brandt niet.
Heb de akkuklem losgemaakt en motor een middag af laten koelen. Toen was het probleem verholpen, loopt weer als een zonnetje op zowel gas als benzine.
Heeft iemand hier een verklaring voor. Ga binnenkort naar Spanje en dan moet ik er zeker van zijn dat ie op benzine loopt.
BVD
Re: Motormanagement doet vreemd
Theo Nulden schreef:Had een probleem dat ik niet verklaren kan, misschien kan iemand me helpen.
1600 motor met monopoint inspuiting.
Heb oliekeerringen op de kleppen vervangen zonder de kop te demonteren. Hiervoor moest de akku eruit. Na alles weer in elkaar gezet te hebben motor gestart op gas (ouderwets systeem), geen problemen. Echter op benzine loopt ie vrijwel niet, gas ingedrukt houden loopt het toerental zeer sterk op en daarna weer terug en soms loopt ie helemaal niet. Motormanagement-lampje brandt niet.
Heb de akkuklem losgemaakt en motor een middag af laten koelen. Toen was het probleem verholpen, loopt weer als een zonnetje op zowel gas als benzine.
Heeft iemand hier een verklaring voor. Ga binnenkort naar Spanje en dan moet ik er zeker van zijn dat ie op benzine loopt.
BVD
Zit het motormanagementlampje er uberhaupt nog wel? Gebeurt vaak bij gasbakken dat het wordt onderbroken.
Resetten van de computer (wat je dus gedaan hebt) werkte, da’s hoopvol.
Mogelijk dat de procedure voor het aansluiten van jouw auto + gasinstallatie moet zijn dat je ‘m eerst op benzine inregelt en dan pas op LPG zet. Dus na spanningsonderbreking altijd eerst op benzine zetten en starten, en dan pas op LPG? Klinkt me als hypothese niet geheel onlogisch gezien het feit dat de timing nog steeds door de computer berekend wordt.
Ich bin ein Breaker
Klinkt inderdaad logisch en dat is ook de reden dat dat ik dat zo gedaan heb. Ik heb in voorgenoemd probleem met de inspuiting (is duidelijk te zien, er komt minder/geen benzine meer uit de sproeier0. Ik denk dat de computer het niet snapt als hij zich de eerste keer in moet regelen bij een warme motor. Alleen de eerste keer, later heb ik geen problemen meer met overschakelen van gas (warme motor) naar benz.
Zou zich dan ook voor moeten doen bij een alleen op benzine lopende motor waar je een tijd de accukabel afhaald. Hoewel, dan is de motor ook weer koud.
Zal eens kijken of ik iets kan vinden over motormanagement.
Theo Nulden schreef:Klinkt inderdaad logisch en dat is ook de reden dat dat ik dat zo gedaan heb. Ik heb in voorgenoemd probleem met de inspuiting (is duidelijk te zien, er komt minder/geen benzine meer uit de sproeier0. Ik denk dat de computer het niet snapt als hij zich de eerste keer in moet regelen bij een warme motor. Alleen de eerste keer, later heb ik geen problemen meer met overschakelen van gas (warme motor) naar benz.
Zou zich dan ook voor moeten doen bij een alleen op benzine lopende motor waar je een tijd de accukabel afhaald. Hoewel, dan is de motor ook weer koud.
Zal eens kijken of ik iets kan vinden over motormanagement.
Ik denk dus dat je ‘m de eerste keer na accu los altijd op benzine moet starten omdat ie anders vééls te arm staat.
En zie je wel een oranje lampje branden als je de auto op contact zet? Wordt feller als ie op motorcontact staat. Dat hoort nl bij de ECU. Ik verwacht niet dat die bij jou ooit brandt eigenlijk…
Ich bin ein Breaker