Tsjah, het gaat hier over een CX 25 GTI (als ik het type zo goed typ ) waarvan de oliedruk weg gevallen is. De kleppen tikken in elk geval
Wat zeggen/is jullie mening jullie hierover? Want wat zijn de specifieke gevolgen?
Groeten
Als de oliedruk is weggevallen loopt de motor vast,bij een iets te lage oliedruk (stationair)kun je nog wel een tijd rijden.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Hai,
kan je iets meer info geven?
Heb je een lampje of een oliedrukmetertje voor de oliedruk?
Electrische aansluitingen gecontroleerd van de zender ?
Ben je nog doorgereden / de motor laten draaien na het vaststellen van het wegvallen van de oliedruk?
Brandend oliedruklampje of metertje op 0 kan drie dingen betekenen:
1.Oliepomp kapot / aanzuigrooster losgeraakt. (slechte zaak)
2.Oliepeil zo laag, dat tie niet meer aanzuigd.( iets minder slecht als je direct aanvult)
3.Electrische storing in de zender of elders in het systeem. (vervelend, maar niet ernstig voor de leversduur van je motorblok)
laat maar horen
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
Ja het is dus niet mijn CX . En hoe het juist zit is moeilijk maar soit…
Er is in elk geval met zekerheid te zeggen dat door een technische fout de oliedruk weg gevallen is en dat nu de kleppen tikken.
Mijn vraag is dus eigenlijk concreet (ben ik pas achter gekomen ), is dat nog te herstellen of moet er dan een volledig nieuwe motor in?
: .
Meer informatie volgt ook zodra ik zelf meer duidelijkheid heb . Maar wil eigenlijk weten of dit overkomelijk is of niet…
BunnY schreef:Mijn vraag is dus eigenlijk concreet (ben ik pas achter gekomen
), is dat nog te herstellen of moet er dan een volledig nieuwe motor in?
: .
Als je niet meer informatie kan geven is het vrij lastig om je vraag te beantwoorden. Tikkende kleppen is wel te corrigeren maar als het blok een hele tijd met inder olie gelopen heeft is er meer schade natuurlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de oliedruk wegvalt zullen de drijfstanglagers als eerste geest geven en zeer zeker niet de kleppen gaan tikken. Ik ben bang dat het geluid wat jij nu hoort dan ook geen tikkende klep is. Maar nogmaals: zonder de juiste informatie is dit topic zinloos en tijdverspilling.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mjah, het gaat dus niet over een CX die van mij is . En weet zelf ook niet meer dan dat.
Maar tikkende kleppen zijn dus niet persé ‘auto weg gooien’ (lees als: nieuwe motor nodig/inbouwen).
En dat was eigenlijk wat ik wou weten . Bedankt voor het advies en zodra ik meer weet dan weten jullie ook meer